[Audi 80 B4 ABT] moduł AC czy dobrze działa?
[Audi 80 B4 ABT] moduł AC czy dobrze działa?
Witam
Pokusiłem się o zamontowanie w swojej B4 z silnikiem ABT modułu AC.
Wszystko wykonałem według schematów jakie umieścił w swoim poście Solskier tzn. podłączenie kabli.
I tak teraz jak przekręcę kluczyk od razu wyskakuje napis "OK" po czym gaśnie.
Czy tak powinno być?
Jak miałem moduł MC to mrugała mi kontrolka od oleju (i jeszcze inne) a po zapaleniu gasła.
Czy w module AC też tak nie powinno być że wyświetla mi informacje o złym ciśnieniu oleju a po odpaleniu dopiero powinien pojawić się napis "OK"?
I jeszcze jedno w module MC jak zostawiłem na światłach lub włączone radio i wyjąłem kluczyki po otwarciu drzwi odzywał się brzęczek. A teraz jak mam moduł AC - cisza.
Też tak powinno być?
A jeśli tak to da się to jakoś przerobić żeby było jak w module MC, czyli żeby przypominało o pozostawieniu na światłach?
Proszę o odpowiedź
Pozdrawiam
Pokusiłem się o zamontowanie w swojej B4 z silnikiem ABT modułu AC.
Wszystko wykonałem według schematów jakie umieścił w swoim poście Solskier tzn. podłączenie kabli.
I tak teraz jak przekręcę kluczyk od razu wyskakuje napis "OK" po czym gaśnie.
Czy tak powinno być?
Jak miałem moduł MC to mrugała mi kontrolka od oleju (i jeszcze inne) a po zapaleniu gasła.
Czy w module AC też tak nie powinno być że wyświetla mi informacje o złym ciśnieniu oleju a po odpaleniu dopiero powinien pojawić się napis "OK"?
I jeszcze jedno w module MC jak zostawiłem na światłach lub włączone radio i wyjąłem kluczyki po otwarciu drzwi odzywał się brzęczek. A teraz jak mam moduł AC - cisza.
Też tak powinno być?
A jeśli tak to da się to jakoś przerobić żeby było jak w module MC, czyli żeby przypominało o pozostawieniu na światłach?
Proszę o odpowiedź
Pozdrawiam
Dokładnie tak, gdybyś dodatkowo zamontował moduł LKG (do tylnych świateł i stopu) to napis OK wyskakiwałby po naciśnięciu hamulca.Katana_6 pisze:I tak teraz jak przekręcę kluczyk od razu wyskakuje napis "OK" po czym gaśnie.
Czy tak powinno być?
U mnie komunikat o niskim ciśnieniu oleju wyskakuje po upływie kilku sekund po przekręceniu stacyjki w zapłon, gdy nie odpalę silnika. Z tego co wiem to tak powinno być.Katana_6 pisze:Czy w module AC też tak nie powinno być że wyświetla mi informacje o złym ciśnieniu oleju a po odpaleniu dopiero powinien pojawić się napis "OK"?
Po przeróbce MC na AC w B4 trzeba dodatkowo zamontować brzęczek, ponieważ w B4 brzęczek jest zamontowany w module MC. W B3 problemu nie ma, dlatego że występuje on osobno jako przekaźnik nr 292, montowany jest na listwie przekaźników pod kierownicą.Katana_6 pisze:I jeszcze jedno w module MC jak zostawiłem na światłach lub włączone radio i wyjąłem kluczyki po otwarciu drzwi odzywał się brzęczek. A teraz jak mam moduł AC - cisza.
Też tak powinno być?
No widzisz a u mnie jest tak:U mnie komunikat o niskim ciśnieniu oleju wyskakuje po upływie kilku sekund po przekręceniu stacyjki w zapłon, gdy nie odpalę silnika. Z tego co wiem to tak powinno być.
przekręcam na zapłon, ale nie odpalam i właśnie zaświeca się kontrolka "OK" i po paru sekundach gaśnie mimo że nie odpaliłem auta i potem nic już nie wyświetla. Nawet jak odpalę nie cofając kluczyka. Czyli coś nie tak podłączyłem?
Zrobiłem tak
odłączyłem niebieską czujkę (niebieski kabelek nad filtrem oleju) i właśnie pojawił się komunikat o oleju na przekręconym zapłonie, ale silnik nie odpalony, gdy z powrotem połączyłem go z czujką komunikat zgasł, chyba jest dobrze. jutro sprawdzę odłączając biały kabelek od czujki pod filtrem.
Dzięki za pomoc
Masz u mnie bronksa :mrgreen:
Pozdrawiam
odłączyłem niebieską czujkę (niebieski kabelek nad filtrem oleju) i właśnie pojawił się komunikat o oleju na przekręconym zapłonie, ale silnik nie odpalony, gdy z powrotem połączyłem go z czujką komunikat zgasł, chyba jest dobrze. jutro sprawdzę odłączając biały kabelek od czujki pod filtrem.
Dzięki za pomoc
Masz u mnie bronksa :mrgreen:
Pozdrawiam
Sprawdziłem dobrze jednak nie jest wszystko ok.
Jak odłączę tą czujkę nad filtrem oleju (przewód niebiesko-czarny) to dzieje się tak jak Ty mówisz czyli:
Jutro dokładnie sprawdzę. (Tak to jest jak się samemu dorabia kostki ).
Ale raczej moduł AC jest w porządku.
Jak bym miał uwalone czujniki od oliwy to na starym module MC było by coś nie tak a było wszystko dobrze.
Jak odłączę tą czujkę nad filtrem oleju (przewód niebiesko-czarny) to dzieje się tak jak Ty mówisz czyli:
Obstawiam że źle podłączyłemMobilek pisze: U mnie komunikat o niskim ciśnieniu oleju wyskakuje po upływie kilku sekund po przekręceniu stacyjki w zapłon, gdy nie odpalę silnika. Z tego co wiem to tak powinno być.
Jutro dokładnie sprawdzę. (Tak to jest jak się samemu dorabia kostki ).
Ale raczej moduł AC jest w porządku.
Jak bym miał uwalone czujniki od oliwy to na starym module MC było by coś nie tak a było wszystko dobrze.
Tylko widzisz u mnie było inaczej:
bo pisałeś:
A który czujnik jest od czego?
Czyli ten pod filtrem włącza komunikat gdy ciśnienie jest za duże.
A ten czujnik nad filtrem (kabelek niebiesko-czarny) gdy ciśnienie za niskie tak?
bo pisałeś:
U mnie nie było niebiesko-białego tylko był niebiesko-czarny we wtyczce od modułu MC był pod pinem nr 7.Mobilek pisze:Sprawdź jeszcze podłączenie:
Pin 17 przewód szaro-biały czujnik biały
Pin 19 przewód niebiesko-biały czujnik brązowy
A który czujnik jest od czego?
Czyli ten pod filtrem włącza komunikat gdy ciśnienie jest za duże.
A ten czujnik nad filtrem (kabelek niebiesko-czarny) gdy ciśnienie za niskie tak?
Kolory czasami się różnią, ale ten niebiesko-czarny jest od czujnika brązowego (0,3 bara) i ma być podłączony do pinu 19 w kostce AC.Katana_6 pisze:U mnie nie było niebiesko-białego tylko był niebiesko-czarny we wtyczce od modułu MC był pod pinem nr 7.
Nie ma czujników od zbyt wysokiego ciśnienia, są tylko od zbyt niskiego.Katana_6 pisze:Czyli ten pod filtrem włącza komunikat gdy ciśnienie jest za duże.