Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z] - termostat czas/przebieg nagrzanie do 90 st.

ODPOWIEDZ
JanReZaCz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 30 kwie 2007, 22:44

[B4 1.9TDI 1Z] - termostat czas/przebieg nagrzanie do 90 st.

Post autor: JanReZaCz » 31 lip 2009, 11:29

Witam.
wczoraj wymieniłem termostat. Poprzednio WAHLER wytrzymał tylko jakieś 45 tyś km bo rozleciała się uszczelniająca gumka. Potraktowałem to jako przypadek i ponownie kupiłem termostat tego producenta i nie wiem czy dobrze zrobiłem... jakoś autko długo się nagrzewa.

Napisze ile czasu lub przebiegu i przy jakiej prędkości obrotowej silnika przy dzisiejszych temperaturach po porannym odpaleniu temperatura zbliża się do 90st.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 31 lip 2009, 11:43

Witaj u mnie po przejechaniu jakis 8km przez miasto w temp. okolo 20 stopni mam juz okolo 85 stopni, termostat orginalny wymieniony jakies 3 tys. km temu. Pozdro.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 31 lip 2009, 12:55

Kolego przerabiałem to niedawno u siebie w A4 identyczny termostat po założeniu Wahlera autko bardzo długo się nagrzewało do 90 stopni około 12 kilometrów zareklamowałem termostat i przy drugim objaw identyczny auto trzyma temperaturę 90 stopni ale bardzo długo się nagrzewało na obydwa termostaty uznali reklamacje.Kupiłem oryginalny termostat w serwisie koszt 130 zł autko nagrzewa się po 6 kilometrach przy włączonym ogrzewaniu o 5 rano jak jadę do pracy także nie oszczędzaj bo nie warto teraz to pół biedy ale co będzie zimą jak tak długo ci się będzie grzał.Jak ja to mówię tanie mięso to psy jedzą ;-)

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 31 lip 2009, 13:33

Potwierdzam, też wsadziłem wahlera i autko grzało się bardzo, bardzo długo.....

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 31 lip 2009, 15:48

Z praktyki i doswiadczen wynika iż najlepiej kupic termostat w ASO (BTT) i... miec swiety spokoj.

Te 90* to odczytujecie na szafie czy VAG iem ?

JanReZaCz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 30 kwie 2007, 22:44

Post autor: JanReZaCz » 31 lip 2009, 19:51

przemik pisze: Te 90* to odczytujecie na szafie czy VAG iem ?
chodzi o wskazanie na zegarach, przyjmujemy, że działają w zbliżony sposób w naszych samochodach - w końcu były kalibrowane fabrycznie.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 31 lip 2009, 19:56

niestety wskaźnik temperatury i poziomu paliwa to rzecz z której niemieccy inżynierowie dumni być nie mogą o czym świadczy spora ilość postów na temat czujników temperatury, zimnych lutach na płytce zegarów, padniętym stabilizatorze napięcia etc. ;)

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 31 lip 2009, 23:37

denis44 pisze:Potwierdzam, też wsadziłem wahlera i autko grzało się bardzo, bardzo długo.....
O ile pamietam mam wahlera,no i niestety też jest problem z wolnym nagrzewaniem sie silnika.Czy ktoś z Was wogóle sprawdzał czy wąż za termostatem,który idzie do chłodnicy jest ciepły po przejechaniu kilku kilometrów,bo to by oznaczało że na bank termostat przepuszcza za szybko do chłodnicy.Ja muszę z ciekawości sprawdzić u siebie :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl