[B3/B4 2.3 NG] turbo czy kompresor do 2.3 10V
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 kwie 2007, 22:57
- Lokalizacja: Kraków
[B3/B4 2.3 NG] turbo czy kompresor do 2.3 10V
z tego co sie dowiedzialem to z takim silnikiem wychodzilo audi 200 na turbie i na mechanicznym wtrysku ale sie zastanawiam czy nie kompresorka zamontowac???? poradzcie
Ostatnio zmieniony 06 maja 2007, 16:46 przez rally_krakow, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 kwie 2007, 22:57
- Lokalizacja: Kraków
Najlepiej jakbyś wsadził i jedno i drugie. Kompresor łapie od dolnych obrotów, turbo od wyższych. Miałbyś wręcz idealnie. Pozatym turbo nie obciąża silnika, kompresor troszkę zabiera ale i dużo daje
A tak pozatym to nie taniej kupić S2 jak już chcesz zostać przy Audi 80 ?
Jak nie masz 4x4 to możesz mieć ciężką jazdę
A tak pozatym to nie taniej kupić S2 jak już chcesz zostać przy Audi 80 ?
Jak nie masz 4x4 to możesz mieć ciężką jazdę
na forum www.Audi80.PL parę miesięcy temu była tak operacja dość dokładnie opisana - był sobie NG, dorzucono do niego 'soft-turbo' poskładano i jeżdżono na LPG (bo KE-Jetronic nie da rady tak po prostu obsłużyć turbo)ale nie za długo - nie był podpięty czujnik spalania stukowego - przepalony tłok... Więc NG wywalono i w to miejsce wstawiono 2.2T 20v...
a co do napędu - ja mam ośkę i uważam że już przy 130KM to mam za duże problemy z trakcją na I i II biegu, szczególnie na śliskiej nawierzchni...nie da rady wykorzystać w pełni możliwości jakie daje silnik - za szybko następuje utrata przyczepności...
a co do napędu - ja mam ośkę i uważam że już przy 130KM to mam za duże problemy z trakcją na I i II biegu, szczególnie na śliskiej nawierzchni...nie da rady wykorzystać w pełni możliwości jakie daje silnik - za szybko następuje utrata przyczepności...
- thechriskpl
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09
Sorry za odgrzewanie tematu, ale przymierzam się do zakładania kompresora.Vision pisze:zależy jaką flotą dysponujesz
[ Dodano: 2007-05-06, 13:55 ]
w kosztach eksploatacji taniej turbo i można mody robić prawie bez nakładu wybór do ciebie należy
Dlaczego uważasz że taniej turbo? Przecież musisz zmodyfikować wydech, dolot (najlepiej kolektor ssący), odprężyć silnik, a co za tym idzie cała regeneracja głowicy skoro bebechy na wierzchu.
Zabawa z kompresorem jest tania i prosta. Kompresor z merca (800zł), rury (200), zarzucasz LPG bo KE i tak ci tego nie obsluzy (na turbo tez nie), dobierasz średnicę koła na kompresorze tak żeby dmuchał 0,2-0,3 Bara i robisz 200KM bez bawienia się w odprężanie. Jeśli się mylę, a jest takie spore prawdopodobieństwo, to proszę popraw mnie bo z chęcią nauczę się czegoś nowego. Pozdrawiam!:)
W ng jest możliwość podłączenia turbo. Wystarczy zmienić wtrysk z mechanicznego na elektroniczny. Ja właśnie będę to robił i koszta są mniejsze niż by się wszystkim wydawało. Program można sobie zrobić na ile KM chcesz. Wtryski które się stosują widza turbo i jest mniejsze spalanie. Gra warta świeci, bo to duuuuuużo tańsze niż swap silnika. Zastanawiam mnie tylko wytrzymałość silnika. Ile Max wytrzyma....
- Syn_Andrzeja
- Forum Audi 80
- Posty: 63
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 12:13
- Lokalizacja: Czechowice
- Kontakt:
- Syn_Andrzeja
- Forum Audi 80
- Posty: 63
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 12:13
- Lokalizacja: Czechowice
- Kontakt: