Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 2.3 NG] turbo czy kompresor do 2.3 10V

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
rally_krakow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 kwie 2007, 22:57
Lokalizacja: Kraków

[B3/B4 2.3 NG] turbo czy kompresor do 2.3 10V

Post autor: rally_krakow » 06 maja 2007, 10:54

z tego co sie dowiedzialem to z takim silnikiem wychodzilo audi 200 na turbie i na mechanicznym wtrysku ale sie zastanawiam czy nie kompresorka zamontowac???? poradzcie
Ostatnio zmieniony 06 maja 2007, 16:46 przez rally_krakow, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 06 maja 2007, 13:51

zależy jaką flotą dysponujesz

[ Dodano: 2007-05-06, 13:55 ]
w kosztach eksploatacji taniej turbo i można mody robić prawie bez nakładu wybór do ciebie należy

rally_krakow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 kwie 2007, 22:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rally_krakow » 06 maja 2007, 21:22

koszty nie wchodza w rachube pytam czy sie da bo jak by nie patrzec jest to na mechanicznym wtrysku i lepiej by sie dalo to wysterowac do kompresora mieszanke powietrzno paliwowa a wiec jak to jest bo moge miec kolektory z audi 200 ssacy i wydechowy jeszcze turbo i juz

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 06 maja 2007, 21:44

Najlepiej jakbyś wsadził i jedno i drugie. Kompresor łapie od dolnych obrotów, turbo od wyższych. Miałbyś wręcz idealnie. Pozatym turbo nie obciąża silnika, kompresor troszkę zabiera ale i dużo daje :-)

A tak pozatym to nie taniej kupić S2 jak już chcesz zostać przy Audi 80 ?
Jak nie masz 4x4 to możesz mieć ciężką jazdę :-)

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 07 maja 2007, 18:52

na forum www.Audi80.PL parę miesięcy temu była tak operacja dość dokładnie opisana - był sobie NG, dorzucono do niego 'soft-turbo' poskładano i jeżdżono na LPG (bo KE-Jetronic nie da rady tak po prostu obsłużyć turbo)ale nie za długo - nie był podpięty czujnik spalania stukowego - przepalony tłok... Więc NG wywalono i w to miejsce wstawiono 2.2T 20v...

a co do napędu - ja mam ośkę i uważam że już przy 130KM to mam za duże problemy z trakcją na I i II biegu, szczególnie na śliskiej nawierzchni...nie da rady wykorzystać w pełni możliwości jakie daje silnik - za szybko następuje utrata przyczepności...

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 maja 2007, 19:45

silnik zasilany benzyną mają stopień sprężania nie przekraczający wartość 10 jest to ograniczone wymogami bezstukowego spalania . montując samemu turbo i podnosząc sprężanie trzeba uważać z ciśnieniem . lub zlecić odelżenie motoru

[ Dodano: 2007-05-07, 19:51 ]
wartość 10 +/-

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 07 maja 2007, 21:10

to się nazywa odprężenie silnika... dopiero od kilku lat niektóre silniki turbodoładowane mają stopień sprężania 10.0 - i jest to uważane za bardzo wysoką wartość... standardowo jest około 9.0-9.5...

Awatar użytkownika
thechriskpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09

Post autor: thechriskpl » 10 lip 2013, 21:28

Vision pisze:zależy jaką flotą dysponujesz

[ Dodano: 2007-05-06, 13:55 ]
w kosztach eksploatacji taniej turbo i można mody robić prawie bez nakładu wybór do ciebie należy
Sorry za odgrzewanie tematu, ale przymierzam się do zakładania kompresora.

Dlaczego uważasz że taniej turbo? Przecież musisz zmodyfikować wydech, dolot (najlepiej kolektor ssący), odprężyć silnik, a co za tym idzie cała regeneracja głowicy skoro bebechy na wierzchu.

Zabawa z kompresorem jest tania i prosta. Kompresor z merca (800zł), rury (200), zarzucasz LPG bo KE i tak ci tego nie obsluzy (na turbo tez nie), dobierasz średnicę koła na kompresorze tak żeby dmuchał 0,2-0,3 Bara i robisz 200KM bez bawienia się w odprężanie. Jeśli się mylę, a jest takie spore prawdopodobieństwo, to proszę popraw mnie bo z chęcią nauczę się czegoś nowego. Pozdrawiam!:)

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 15 mar 2014, 12:58

W ng jest możliwość podłączenia turbo. Wystarczy zmienić wtrysk z mechanicznego na elektroniczny. Ja właśnie będę to robił i koszta są mniejsze niż by się wszystkim wydawało. Program można sobie zrobić na ile KM chcesz. Wtryski które się stosują widza turbo i jest mniejsze spalanie. Gra warta świeci, bo to duuuuuużo tańsze niż swap silnika. Zastanawiam mnie tylko wytrzymałość silnika. Ile Max wytrzyma....

Awatar użytkownika
Syn_Andrzeja
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 28 kwie 2015, 12:13
Lokalizacja: Czechowice
Kontakt:

Post autor: Syn_Andrzeja » 05 maja 2015, 14:25

Odgrzeję temat bo też jestem ciekaw jak dokładnie finansowo wyglądałaby zabawa z uturbieniem NG?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 maja 2015, 14:39

Jedź do Krzyśka GTO -> Digitun w Czechowicach, naprostuje Ci światopogląd :) Masz pod nosem gościa, który ogarnia fury jak mało kto.

Awatar użytkownika
Syn_Andrzeja
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 28 kwie 2015, 12:13
Lokalizacja: Czechowice
Kontakt:

Post autor: Syn_Andrzeja » 05 maja 2015, 17:31

Wiem wiem, jego ojciec uczył mnie w szkole, więc mam zasadniczo po znajomości. Kwestia jest tego, że do niego dopchać się z czymkolwiek, nawet z zapytaniem - graniczy z cudem :D

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 06 lip 2015, 22:02

W koncu GTO to zajebisty fachowiec wie nie ma sie co dziwic.Ale uturbianie NG mija sie z celem...Tanszy swap.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 06 lip 2015, 23:23

A że tak zapytam mówicie o Czechowicach w Małopolsce ??

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 lip 2015, 23:37

czechowice-dziedzice

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl