Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9tdi 1Z] trzęsie kierownicą

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 14 cze 2009, 21:29

nie no to wszytko sprawdzone i dlatego mnie to dziwi.bez sprawdzenia tego wszystkiego nawet bym nie pisał...

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 14 cze 2009, 21:29

hej kolego po przeczytaniu twojego problemu przyszlo mi na mysl ze to moze cos byc z przeglubem wewnetrznym zwiazane, gdzies cos o tym czytalem chyba na forum golfa. ktos mial taki przypadek. Tylko tam dodatkowo bylo slychac stuki przez jakis czas i drgania kierownicy.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 14 cze 2009, 22:18

no nie głupi pomysł z tym przegubem.tez słyszałem o szarpaniu spowodowanym przegubami wewnętrznymi.u mnie nic nie stuka ale kto wie.muszę to obadać...

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 14 cze 2009, 22:31

Miałem podobny problem co prawda nie w audi ale w innym aucie, wymieniłem przeguby wewnętrzne jak, pisał kolega wyżej i pół osie i miałem spokój. Radzę wymienić od razu dwie strony bo nie wiadomo z której strony jest problem albo na ryzyko jedną a potem drugą.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 14 cze 2009, 22:46

na pewno będę wymieniał dwie strony chodź wydaje mi się że to prawa jest do wymiany bo podczas wchodzenia w zakręt w lewo to wtedy bardziej odczuwam drgania a wtedy jest większy nacisk na prawą stronę...najdziwniejsze jednak jest to i nie daje mi to spokoju czemu po przejechaniu jakiegoś odcinka przestaje szarpać kierownicą?? przecież drgania powinny być odczuwalne cały czas...

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 15 cze 2009, 22:24

Niby teoretycznie tak, ale ja właśnie miałem tak że przy pewnej prędkości się to działo ok 60 i przy rozpędzaniu bo jak już odejmowałem gazu to nie było tego efektu.Mnie pomogła wymiana tych pół osi z przegubami, miejmy nadzieję że Tobie też

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 cze 2009, 22:32

no miejmy nadzieje że w końcu znajdę powód.u mnie znów jest tak że po przejechaniu pewnego dystansu trzęsienie zanika całkowicie i nieważne czy jadę wolno czy szybko czy się rozpędzam czy hamuję.drgania najpierw są a później całkowicie zanikają...

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 19 lip 2009, 18:47

koledzy potrzebuje pomocy jezdze juz tak spory czas i nie moge rozwiazac problemu zawieche z przodu mam zrobiona wszystko dokrecone jak potrzeba i drzy mi kierownica przy predkosci 110 km/h od 100 km/h kierowanie robi sie jakies dziwne ciezko to opisac ale musze bardziej kontrolowac ze by auto szlo po sznurku co to moze byc powyzej 110 km /h drzenie troche mija potrafi tez byc tak ze jak rozpedzam do 110 redukuje na 5 bieg i w momencie redukcji gdzie nastepuje nacisniecie sprzegla to wystepuje wieksze drganie ale nie zawsze drzy przy zmianie biegu przy predkosci 110
prosze o porady co to moze byc bo pomysly mi sie konczą

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 19 lip 2009, 20:15

tomek1982, obstawiam ze koła masz nie wywarzone. może spadł któryś ciężarek.
miałem tak kiedyś, zmieniałem opony na zime i w zakładzie wywarzyli mi koła pojechałem do domu a że miałem blisko jechałem tylko z 80km/h i nic nie drżało. nastepnego dnia miałem dłuższa trase, wyjechałem jade 100km/h coś zaczynało wibrować na kierownicy, 110-120km/h kierownicy praktycznie nie dało sie utrzymać w rekach ale przy 140 już ustawało. zajechałem do najbliższego wulkanizatora mówie mu co jest. zdjął koła wsadził na wyważarke okazoło sie że pozakładane były za duże cieżarki, wywarzył założył pojechałem, po przejechaniu 3km wróciłem spowrotem biło nadal(małe bicie ale było), koła ponownie zdjęte dokładnie wyczyszczone ranty od zewnątrz i przemycie felg i opon karcherem i powtórne wywarzenie. i ten zabiego pomógł zero bić przy każdej prędkości.

wieć proponuje dokładne wywarzenie kół i wyczyszczenie felg

Hawker

Post autor: Hawker » 19 lip 2009, 21:53

według mnie to sprawa wyważenia bądź podjechanego bieżnika któregoś z kół. Po dłuższej jeździe lepkość gumy do powierzchni zwiększa się z powodu wytwarzajacego sie ciepła i wszystko się stablilizuje.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 26 lip 2009, 20:08

swój problem zamykam okazało się że nie wszyscy potrafią wyważać koła z przodu na jednym i drugim kole bylo srednio ponad 20 i dlatego machalo mi fajerą teraz czy 110 czy 150 jest cacuszko

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 26 lip 2009, 21:27

widzisz czyli tak jak pisałem wyżej oraz pisałem ci na gg ze to najprawdopodobniej kwestjia prawidłowego wyważenia kół.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 31 lip 2009, 21:15

Panowie ja z takim pytaniem... Od kiedy mam swoje autko obserwuję dziwne zachowanie kierownicy podczas ruszania... :-/ Najbardziej jest to widoczne przy skręconych kołach. Występuje to w postaci telepania kierownicy i czuję to bardzo mocno na pedele sprzęgła. Czego to może byc wina?? Przegub jeden wymieniony, drugi nie stuka, sprzęgło bierze już na samej górze więc zbieram się do jego wymiany... Proszę o pomoc. Pozdrawiam..

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 31 lip 2009, 21:25

Niki20 mam dokładnie tak samo :-( i również przy ruszanie telepie autem jak puszczam sprzęgło i ta dragająca kierownica :-/ przy większej prędkości te drgania znikają. bynajmniej u mnie:) pozdro :evil:

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 31 lip 2009, 21:30

Wiem, że mam kiepskie sprzęgło, ale tam coś jeszcze siedzi :evil: Podejrzewam przegub wewnętrzny. :-x

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl