Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT LPG] Silnik pracuje jak Diesel (dodany filmik st. 3)

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

[B4 ABT LPG] Silnik pracuje jak Diesel (dodany filmik st. 3)

Post autor: LeeOne » 03 sie 2009, 20:50

Witam, mam problem z moim ABT, silnik dziwnie pracuje chodzi tutaj o dźwięk pracy silnika - klepie jak diesel pod obciążeniem.
W grudniu silnik był po remoncie - panewki, szklanki, paski, rozrząd, uszczelniacze, sonda, wtryskiwacz, głowica planowana. I był spokój.
Po czasie dźwięk powrócił i jest jak wcześniej, stracił na mocy.
Już skończyły mi się pomysły co to może być.
Może ktoś wie czemu ten silnik pracuje tak głośno jak diesel?
Nawet sąsiedzi mówią - ładne auto diesel? - nie, benzyna + Lpg :shock:

Dodałem filmik:
https://audi80.pl/b4-abt-lpg-silnik- ... htm#435210
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2010, 16:51 przez LeeOne, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 03 sie 2009, 21:31

U mnie było podobnie, ale tylko z rana,jak odpalałem po zimnej nocy, tak przez jakieś 2 sekundy, po za tym dodam, że ten dźwięk znikł kiedy wymieniłem uszczelniacze zaworowe, a co to ma się do tego klekotania to już nie wiem, no i silniczek ładniej pracuje na Pb98 niż na 95 ;-). Może spróbuj zalać Modyfikator Plus, podobno pomaga.

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 03 sie 2009, 21:38

Może krokowiec Ci siada.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 03 sie 2009, 21:44

A co ma do tego krokowiec? pozatym w ABT nie ma krokowca tylko nastawnik przepustnicy.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 03 sie 2009, 21:50

Jaki masz przebieg i jakim olejem zalany? Kiedy wymieniałeś go?
temp masz w normie??

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 03 sie 2009, 21:54

Przebieg ok 200k olej wymieniany w grudniu castrol 10w40. Silnik grzeje się normalnie nie przekracza 100C

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 03 sie 2009, 21:57

ile ci klepie mniejwiecej tych szklanek "nowych" :mrgreen:
ja w 20v mam kpl 20szt nówki a klepie mi ze 3 :roll:

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 03 sie 2009, 22:00

jeżeli w ogóle to klepią szklanki, dźwięk jest podobny do tego jak odpala się bardzo zimny silnik tylko, że jest słyszany tylko pod obciążeniem na luzie jest ok.

A jak to jest z wałkiem rozrządu może być zużyty? to może wałek jest temu winny.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 03 sie 2009, 22:07

pod obciążeniem to tylko winna zapłonu i liczby okt. paliwa.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 03 sie 2009, 22:11

Zapłonu? a co z nim może być nie tak? Na benzynie i na LPG pali dobrze i objaw występuje na obu rodzajach paliwa.
Przypominam, że po remoncie silnika było ok, w tym czasie zapłon był przestawiany tylko raz i to już po powrocie tego klekotania.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 03 sie 2009, 22:21

LeeOne pisze:po powrocie tego klekotania.
czyli jak miałeś już kiedyś taki odgłos to powinieneś wiedzieć czy to szklanki. Z resztą o diagnoze możesz podjechać na warsztat i za darmo ci wysłucha i powie co to ;-)

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 03 sie 2009, 22:35

Mechanicy zaraz by chcieli wymienić pół silnika, już byłem jedni mówią, że silnik się kończy inni każą wymienić olej jeszcze inni rozkładają ręce i mówią, że jak się nic nie dzieje specjalnego to lepiej nic nie ruszać.
Takich mechaników mam w regionie.
Jak kupiłem to auto to mój ojciec był u znajomego wymienić uszczelniacz pokrywy zaworów bo puścił i tam jego znajomy powiedział, że wałek jest do wyrzucenia, ale z moim ojcem trudno się dogadać i nie wiem o co dokładnie chodziło z tym wałkiem czy krzywki są starte czy co.
W sobotę będę ściągał pokrywę aby ją pomalować i chcę obejrzeć wałek w jakim jest stanie.
Na co mam zwrócić uwagę? jak wygląda zużyty wałek? może jakieś foto?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 sie 2009, 19:27

Jak to zawsze mówi - nie zaszkodzi sprawdzić ciśnienie oleju. Trochę ci to może powiedzieć. Jeśli będzie słabe to nie najlepiej. Jeśli ciśnienie będzie ok przyczyn można szukać dalej. Sprawdzenie ciśnienia oleju jeśli ma się ciśnieniomierz to kwestia 5 minut.

Wałek też możesz sprawdzić. Zdejmij pokrywę. Powinno być widać czy jest już dojechany czy nie. O ile się nie mylę to wałek na zewnątrz jest pokryty jakimś bardzo twardym stopem. Przy bardzo zużytym wałku widać odbarwienia metalu ponieważ ściera się na wierzchnia warstwa i pod nią widać inną o nie co innym odcieniu. Jeśli wałek byłby dojechany to zawory pracowałby gorzej a co za tym idzie byłyby spadki mocy. Co do dźwięku to podejrzewam że mógłby być podobny jak przy szklankach. Ale to już powinieneś sam określić. Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz co się dzieje.

Po za tym jak na ciepłym silniku zdejmniejsz pokrywę i naciśniesz na szklanki to każda powinna być twarda. Jeśli będą tam luzy to też oznacza że jest jakiś problem w obrębie szklanki - wałek. Test nie jest do końca miarodajny, ale przynajmniej w jakimś % na pewno.

Esekowski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 26 sie 2009, 21:43
Lokalizacja: Rzeszów

Prponuje sprawdzić Rozrząd.

Post autor: Esekowski » 26 sie 2009, 21:52

Jak dawno wymieniałeś rozrząd??
Mojemu znajomemu kilka tygodni temu po samodzielnej wymianie rozrządu i przejechaniu koło 100 km silnik nagle zaczął pracować jak Traktor tzn Diesel.
Okazało się, że rozrząd się przestawił i trochę go to kosztowało ale teraz chula normalnie po wymianie znowu rolek i paska :)

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 27 sie 2009, 23:42

Jak pisałem kilka postów wcześniej - wymiana była w grudniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl