[B4 ABT LPG] Silnik pracuje jak Diesel (dodany filmik st. 3)
[B4 ABT LPG] Silnik pracuje jak Diesel (dodany filmik st. 3)
Witam, mam problem z moim ABT, silnik dziwnie pracuje chodzi tutaj o dźwięk pracy silnika - klepie jak diesel pod obciążeniem.
W grudniu silnik był po remoncie - panewki, szklanki, paski, rozrząd, uszczelniacze, sonda, wtryskiwacz, głowica planowana. I był spokój.
Po czasie dźwięk powrócił i jest jak wcześniej, stracił na mocy.
Już skończyły mi się pomysły co to może być.
Może ktoś wie czemu ten silnik pracuje tak głośno jak diesel?
Nawet sąsiedzi mówią - ładne auto diesel? - nie, benzyna + Lpg :shock:
Dodałem filmik:
https://audi80.pl/b4-abt-lpg-silnik- ... htm#435210
W grudniu silnik był po remoncie - panewki, szklanki, paski, rozrząd, uszczelniacze, sonda, wtryskiwacz, głowica planowana. I był spokój.
Po czasie dźwięk powrócił i jest jak wcześniej, stracił na mocy.
Już skończyły mi się pomysły co to może być.
Może ktoś wie czemu ten silnik pracuje tak głośno jak diesel?
Nawet sąsiedzi mówią - ładne auto diesel? - nie, benzyna + Lpg :shock:
Dodałem filmik:
https://audi80.pl/b4-abt-lpg-silnik- ... htm#435210
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2010, 16:51 przez LeeOne, łącznie zmieniany 1 raz.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
U mnie było podobnie, ale tylko z rana,jak odpalałem po zimnej nocy, tak przez jakieś 2 sekundy, po za tym dodam, że ten dźwięk znikł kiedy wymieniłem uszczelniacze zaworowe, a co to ma się do tego klekotania to już nie wiem, no i silniczek ładniej pracuje na Pb98 niż na 95 . Może spróbuj zalać Modyfikator Plus, podobno pomaga.
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
Mechanicy zaraz by chcieli wymienić pół silnika, już byłem jedni mówią, że silnik się kończy inni każą wymienić olej jeszcze inni rozkładają ręce i mówią, że jak się nic nie dzieje specjalnego to lepiej nic nie ruszać.
Takich mechaników mam w regionie.
Jak kupiłem to auto to mój ojciec był u znajomego wymienić uszczelniacz pokrywy zaworów bo puścił i tam jego znajomy powiedział, że wałek jest do wyrzucenia, ale z moim ojcem trudno się dogadać i nie wiem o co dokładnie chodziło z tym wałkiem czy krzywki są starte czy co.
W sobotę będę ściągał pokrywę aby ją pomalować i chcę obejrzeć wałek w jakim jest stanie.
Na co mam zwrócić uwagę? jak wygląda zużyty wałek? może jakieś foto?
Takich mechaników mam w regionie.
Jak kupiłem to auto to mój ojciec był u znajomego wymienić uszczelniacz pokrywy zaworów bo puścił i tam jego znajomy powiedział, że wałek jest do wyrzucenia, ale z moim ojcem trudno się dogadać i nie wiem o co dokładnie chodziło z tym wałkiem czy krzywki są starte czy co.
W sobotę będę ściągał pokrywę aby ją pomalować i chcę obejrzeć wałek w jakim jest stanie.
Na co mam zwrócić uwagę? jak wygląda zużyty wałek? może jakieś foto?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jak to zawsze mówi - nie zaszkodzi sprawdzić ciśnienie oleju. Trochę ci to może powiedzieć. Jeśli będzie słabe to nie najlepiej. Jeśli ciśnienie będzie ok przyczyn można szukać dalej. Sprawdzenie ciśnienia oleju jeśli ma się ciśnieniomierz to kwestia 5 minut.
Wałek też możesz sprawdzić. Zdejmij pokrywę. Powinno być widać czy jest już dojechany czy nie. O ile się nie mylę to wałek na zewnątrz jest pokryty jakimś bardzo twardym stopem. Przy bardzo zużytym wałku widać odbarwienia metalu ponieważ ściera się na wierzchnia warstwa i pod nią widać inną o nie co innym odcieniu. Jeśli wałek byłby dojechany to zawory pracowałby gorzej a co za tym idzie byłyby spadki mocy. Co do dźwięku to podejrzewam że mógłby być podobny jak przy szklankach. Ale to już powinieneś sam określić. Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz co się dzieje.
Po za tym jak na ciepłym silniku zdejmniejsz pokrywę i naciśniesz na szklanki to każda powinna być twarda. Jeśli będą tam luzy to też oznacza że jest jakiś problem w obrębie szklanki - wałek. Test nie jest do końca miarodajny, ale przynajmniej w jakimś % na pewno.
Wałek też możesz sprawdzić. Zdejmij pokrywę. Powinno być widać czy jest już dojechany czy nie. O ile się nie mylę to wałek na zewnątrz jest pokryty jakimś bardzo twardym stopem. Przy bardzo zużytym wałku widać odbarwienia metalu ponieważ ściera się na wierzchnia warstwa i pod nią widać inną o nie co innym odcieniu. Jeśli wałek byłby dojechany to zawory pracowałby gorzej a co za tym idzie byłyby spadki mocy. Co do dźwięku to podejrzewam że mógłby być podobny jak przy szklankach. Ale to już powinieneś sam określić. Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz co się dzieje.
Po za tym jak na ciepłym silniku zdejmniejsz pokrywę i naciśniesz na szklanki to każda powinna być twarda. Jeśli będą tam luzy to też oznacza że jest jakiś problem w obrębie szklanki - wałek. Test nie jest do końca miarodajny, ale przynajmniej w jakimś % na pewno.
Prponuje sprawdzić Rozrząd.
Jak dawno wymieniałeś rozrząd??
Mojemu znajomemu kilka tygodni temu po samodzielnej wymianie rozrządu i przejechaniu koło 100 km silnik nagle zaczął pracować jak Traktor tzn Diesel.
Okazało się, że rozrząd się przestawił i trochę go to kosztowało ale teraz chula normalnie po wymianie znowu rolek i paska
Mojemu znajomemu kilka tygodni temu po samodzielnej wymianie rozrządu i przejechaniu koło 100 km silnik nagle zaczął pracować jak Traktor tzn Diesel.
Okazało się, że rozrząd się przestawił i trochę go to kosztowało ale teraz chula normalnie po wymianie znowu rolek i paska