[2.0 ABK] Gazowe dylematy...
czwarty rok latam na instalacji "do żuka a nie do audi" jak to jeden gazownik powiedział, a mimo to jestem zadowolony bo gaz jest dobry bo jest dobry i tani :mrgreen: mam drugie auto tylko na pb i właśnie je sprzedaje z zamiarem kupienia czegoś z silniikiem >2.0 co łatwo zagazować (albo dizla hmm). To uczucie przepłacania za każdym razem gdy tankuje pb, sprawiło że w ostatnich trzech miesiącach zrobiłem nim może z 200km.bobsley6 pisze: Napisze jeszcze raz :
"Masz gaz masz problem....!!!!!!!!!!"
Mój sąsiad ma kazde auto z LPG. Chwali sobie niemiłosiernie. Za kazdym razem jak sie pytam, jak sie autko sprawuje to odpowiada mi ze bezbłędnie. Tylko co 2 dzień wraca na lince do chaty. Mimo tego jest świetnie. No i przedewszystkim jest tanio, bo jak go holują to ma silnik wyłączony.
Panie Tomasz(u)SG z przeczytanych odpowiedzi wynika ze juz sie pan zdecydował na założenie instalacji gazowej.
Mam jeszcze pytanie do forumowiczów :
Jaki jest koszt załozenia sekwencji do ABK
Panie Tomasz(u)SG z przeczytanych odpowiedzi wynika ze juz sie pan zdecydował na założenie instalacji gazowej.
Mam jeszcze pytanie do forumowiczów :
Jaki jest koszt załozenia sekwencji do ABK
Możesz wierzyć lub nie ale nie jestem typu Twojego sąsiada. U mnie sekwencja kosztuje 2000zł.Mój sąsiad ma kazde auto z LPG. Chwali sobie niemiłosiernie. Za kazdym razem jak sie pytam, jak sie autko sprawuje to odpowiada mi ze bezbłędnie. Tylko co 2 dzień wraca na lince do chaty. Mimo tego jest świetnie. No i przedewszystkim jest tanio, bo jak go holują to ma silnik wyłączony.
Panie Tomasz(u)SG z przeczytanych odpowiedzi wynika ze juz sie pan zdecydował na założenie instalacji gazowej.
Mam jeszcze pytanie do forumowiczów :
Jaki jest koszt załozenia sekwencji do ABK
W mojej okolicy montaż instalacji to 2300pln. Jakbym się zdecydował to bym nie zakładał tego tematu. Miałem już wcześniej samochód z LPG i nie miałem problemów. Tyle że instalacja była już założona. A teraz kiedy miałbym na to wyłożyć własne pieniądze zastanawiam się nad sensem. Czy czasem nie utopię tej kasy.
Nie chodzi mi o ciebie pececie tylko o typowych użytkowników gazu, których niedbalstwo i osczędności prowadzą do takiego stanu rzeczy. Zakładając gaz pamietaj TOMASZSG ze wysilona w aucie bedzie instalacja elektryczna. Gaz potrzebuje dobrej iskry. Większa ciepłota spalania tez pozostawia wiele do życzenia. Z własnego doświadczenia moge napisać, że najwiecej uszczelek pod głowicą strzela w samochodach z instalacją LPG , oraz w BMW 2,5 TDS (chodzi o totalny szajs, tam zle jest skonstruowany system chłodzenia)
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Do aktualnego ABK gaz zamontowałem przy przebiegu (podobno 211200 km, aktualnie 241200.TomaszSG pisze:A przy jakim przebiegu założyłeś LPG? I ile już km masz za sobą?HeavenQueen pisze:Tak, zdecydowanie zgazowałbym ABK jeszcze raz instalacją sekwencyjnego wtrysku gazu.
Do kolegi wyżej - NG a ABK to zupełnie inna bajka. ABK łyka gazol jak młody pelikan.
Sierpień 2008, sekwencja, butla troidalna itp. 2400złbobsley6 pisze:Jaki jest koszt załozenia sekwencji do ABK
A co to w ogóle znaczy? Heh, to tak jak z twierdzeniem że gazol jest suchym paliwem (tak jakby benzyna miała właściwości smarne po wtryśnięciu)bobsley6 pisze:wysilona w aucie bedzie instalacja elektryczna
Niestety aż tak dobrze nie ma. Przy tej samej uzyskiwanej mocy spalanie LPG będzie większe, a tej prostej przyczyny że porównując objętościowo (w litrach) gazol ma mniejszą wartość opałową. Sekwencyjny wtrysk gazu daje nam wysoką kulturę pracy, brak spadków mocy i relatywnie niskie spalanie w porównaniu do instalacji I i II generacji. Przy okazji nie ma możliwości strzału w dolot, co w ABK zdarza się przy konstrukcjach z mikserem.8S3 pisze:Na sekwencji osiągi i spalanie jak na benzynie
Jest jeden minus, mianowicie trzeba tankować gaz co niecałe 300km, do butli mieszczą się tylko 32 litry. Większa by się chyba nie zmieściła pod podłogą bagażnika w avancie.
Mam również Astrę 1.7 TD i powiem szczerze że porównując komfort i osiągi to Audi jest o wiele wyżej w rankingu, a koszty eksploatacji Astry też są większe.
Zdecydowanie TAK!Czy założyłbyś ponownie instalacje LPG do silnika 2.0 ABK?
Ale teraz wiedziałbym już CO i GDZIE zakładać. To jest podstawowa sprawa.
Miałem pewne problemy bo auto nie chodziło tak samo jak na benzynie, ale teraz jest w miarę ok.
Widzę że Pan bobsley6 jest mocno uprzedzony do LPG i niech mu będzie. Kiedy słyszę o przeciwnikach LPG to przeważnie są to ci, którzy albo nie mieli nigdy takiej instalacji i gaz kojarzy im się ze śmierdzącym poldkiem, albo założyli po taniości IIgen do wielopunktu i się dziwili że nie działa.
ABK nie jest chyba jakimś specjalnym wymysłem, ale też nie jest standardowym silnikiem na pełnej sekwencji i jeśli trafi w ręce gazownika co zakłada standardowe instalacje (czyt. większość) to wyjdą standardowe problemy.
Jeżeli chodzi o koszty regulacji itp to przez prawie 2 lata użytkowania auta na gazie i przejechanych ok 55kkm wynoszą 0zł (nie licząc kosztów filterków).
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Potwierdzam.8S3 pisze: Podstawowa rzecz jeśli chodzi o gaz to rodzaj wtrysku, jeśli jest to elektronik i założysz do tego sekwencję to o tym że masz gaz przypomnisz sobie tylko na stacji.
Na sekwencji osiągi i spalanie jak na benzynie, więc jeśli zamierzasz trzymać dłużej auto, to gaz szybko Ci się zwróci.
Oj widzę kolega mało wie. Tutaj mowa jest o sekwencji. Jest to coś całkiem innego niż zwykły gaz który generalnie się chowa. Tu nie ma mowy o wystrzale bo gaz podawany jest w miejscu zbliżonym do wtryku paliwa również za pomocą wtrysków.bobsley6 pisze: Odczuje moze przy pierwszym tankowaniu, drugim...itd... i tak do pierwszego strzału. pozniej bedzie załozony temat na forum :
Zwykły gaz można by porównać do silnika na gaźniku. Sekwencje natomiast do silników zasilanych wtryskiem wielopunktowym. Czyli tak na chłopski rozum to dzień do nocy.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Moim zdaniem to gaz jest dobry ... do gotowania obiadu (a benzyna jest dobra ... do mycia części) 8-) :mrgreen:
To taki żart, jednak coś prawdy w nim jest, wiadomo, że LPG sekwencja nie będzie sprawiać problemów takich jak instalacje na mixerze, niemniej jednak o LPG trzeba dbać (wspominane już filtry, jak również częstsze wymiany świec i przewodów WN, bo do gazu potrzebna jest "solidniejsza" iskra przez co instalacja zapłonowa jest faktycznie bardziej wysilona), bo w przeciwnym razie też będzie źle.
Dodatkowo minusem LPG jest to, że silnik na tym pracujący nagrzewa się bardziej niż ten który pracuje na benzynie, a to z pewnością mniej lub bardziej odbije się na jego trwałości. Takie same osiągi na LPG i benzynie są możliwe, jednak wtedy spala się dużo więcej LPG, bo jest to po prostu "gorsze paliwo" i potrzeba go więcej niż benzyny by uzyskać taką samą moc jak na niej. Instalcja gazowa podnosi też ryzyko pożaru lub wybuchu podczas wypadku i zabiera miejsce w bagażniku. Oszczędności z jazdy na gazie na pewno jakieś są, niemniej jednak ja nigdy nie przekonam sie do LPG i gdybym miał benzyniaka to bym nigdy tego sobie nie zamontował, przedewszystkim dlatego że nie chciałbym zginąć w pożarze, lub wybuchu samochodu, ponadto jestem wyznawcą zasady "stać mnie na auto, to musi mnie stać na normalne paliwo do niego" i właśnie z tej przyczyny śmigam Turbo Dieslem i uważam, że te silniki to jest prawdziwa oszczędność i przyjemność z jazdy
P.S. Jeśli kiedykolwiek miałbym mieć auto na LPG to tylko V generacja <ok>
To taki żart, jednak coś prawdy w nim jest, wiadomo, że LPG sekwencja nie będzie sprawiać problemów takich jak instalacje na mixerze, niemniej jednak o LPG trzeba dbać (wspominane już filtry, jak również częstsze wymiany świec i przewodów WN, bo do gazu potrzebna jest "solidniejsza" iskra przez co instalacja zapłonowa jest faktycznie bardziej wysilona), bo w przeciwnym razie też będzie źle.
Dodatkowo minusem LPG jest to, że silnik na tym pracujący nagrzewa się bardziej niż ten który pracuje na benzynie, a to z pewnością mniej lub bardziej odbije się na jego trwałości. Takie same osiągi na LPG i benzynie są możliwe, jednak wtedy spala się dużo więcej LPG, bo jest to po prostu "gorsze paliwo" i potrzeba go więcej niż benzyny by uzyskać taką samą moc jak na niej. Instalcja gazowa podnosi też ryzyko pożaru lub wybuchu podczas wypadku i zabiera miejsce w bagażniku. Oszczędności z jazdy na gazie na pewno jakieś są, niemniej jednak ja nigdy nie przekonam sie do LPG i gdybym miał benzyniaka to bym nigdy tego sobie nie zamontował, przedewszystkim dlatego że nie chciałbym zginąć w pożarze, lub wybuchu samochodu, ponadto jestem wyznawcą zasady "stać mnie na auto, to musi mnie stać na normalne paliwo do niego" i właśnie z tej przyczyny śmigam Turbo Dieslem i uważam, że te silniki to jest prawdziwa oszczędność i przyjemność z jazdy
P.S. Jeśli kiedykolwiek miałbym mieć auto na LPG to tylko V generacja <ok>