[80 B3 1.6TD SB] Turbina za puźno pompuje
[80 B3 1.6TD SB] Turbina za puźno pompuje
Witam, ostatnio zauważyłem że moja turbinka nie wkręca się tak szybko jak powinna, czyli rzeczywiste przyspieszanie zauwarzam dopiero tak przy ok. 2700 obr/min. Trochę czytałem i wiem że turbina powinna pompować już od 2000 obr/min. , w poprzednich moich TD tak zawsze było 2000 obr/min. i było przyspieszenie. Proszę o wypowiedź Turbo Maniaków co mogło się wysrać, lub ewentualnie jak przestawić Turbinkę żeby pompowała swojego maxa już od 2000 obr/min.
Z góry dziękuję i Pozdrawiam
Henry
Z góry dziękuję i Pozdrawiam
Henry
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
1. Jak sprawdzałeś turbodoładowanie?
2. Na jakich biegach?
3. Generalnie SBek w serii nie łapie maks ciśnienia szybko. Tu niestety trzeba nieco depnąć więc nie licz że przy 2000obr/min na zwykłej turbinie uzyskasz już maks ciśnienie. U mnie w serii maks na 2 biegu łapało dopiero przy 3,5k no chyba że od samego początku zdrowo jej ciskałem. Później im wyższy bieg tym ciśnienie było szybciej. Dopiero po przestawieniu pina i zwiększeniu dawki turbo zaczęło szybciej łapać.
2. Na jakich biegach?
3. Generalnie SBek w serii nie łapie maks ciśnienia szybko. Tu niestety trzeba nieco depnąć więc nie licz że przy 2000obr/min na zwykłej turbinie uzyskasz już maks ciśnienie. U mnie w serii maks na 2 biegu łapało dopiero przy 3,5k no chyba że od samego początku zdrowo jej ciskałem. Później im wyższy bieg tym ciśnienie było szybciej. Dopiero po przestawieniu pina i zwiększeniu dawki turbo zaczęło szybciej łapać.
Dzięki Labiel za odzew. Mam serie i zachowuje się tak jak opisałeś, teraz czekam na wskaźnik doładowania więc będę wiedział dokładnie kiedy śmigło zaczyna się kręcić.
A mam takie pytanko jeszcze: czy można ustawić seryjne turbo w SBku żeby zaczynało się wkręcać już od 1500k bez ruszania pina i zwiększania ciśnienia doładowania ? Jeżeli tak to jak to zrobić?
Za pomoc wielkie dzięki
Pozdrawiam
A mam takie pytanko jeszcze: czy można ustawić seryjne turbo w SBku żeby zaczynało się wkręcać już od 1500k bez ruszania pina i zwiększania ciśnienia doładowania ? Jeżeli tak to jak to zrobić?
Za pomoc wielkie dzięki
Pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Na seryjnym turbo raczej nie możliwe, to nie VNT. Ta turbina potrzebuje spalin aby się kręcić. Jeśli nie podlejsze zdrowo ropką to nie będzie ciśnienia. Po modach z tego co pamiętam maks ciśnienie miałem już w granicach 2,2-2,3k ale przy 4 i 5 biegu a to i tak moim zdaniem był dość dobry wynik bo wtedy śmigała jak bajka. Z tym że wtedy moje maks ciśnienie to nie było seryjne 0,7-0,8 bara tylko 1,2.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No to dupa zimna, wole nie modzić dawki paliwa bo męczyłem się z nią 2 miesiące żeby na wyczucie idealnie ja ustawić żeby było oszczędnie i w miarę dynamicznie. Tak zgadza się w serii jest "Garett T2" Chyba że zmodził bym samo LDA i przestawił ciśnienie na 0,9Bara, to wtedy jak będę jeździł normalnie to normalne będzie spalanie. Jutro spróbuję zjechać podkładkę w LDA do 1,5 mm i zobaczę co będzie, w razie czego mam 2 pompe żeby wsadzić z powrotem ori podkładke.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
W SB raczej tego nie montowalimrozoo pisze:jak masz kata to go wywal,
Co do oszczędnego spalania to ile ci pali? U mnie w serii palił w granicach 5,5 do 7,5 jeśli katowałem go dużo po mieście. Dałem LDA na maksa, ciśnienie 1,2, potem trochę dawkę. W spalaniu nie było żadnej różnicy, a jazda serią i po lekkich modach była jak dzień do nocy. Po prostu auto miało więcej mocy i łatwiej się rozpędzało co rekompensowało zwiększoną dawkę.
Wcześniej przed zabawą z dawka paliła mi 7L/100 po mieście przy spokojnej jeździe, teraz zszedłem przy dynamicznej lecz wolnej jeździe między 50 a 70km/h do 6L/100km.
Teraz ogólnie czekam na wskaźnik ciśnienia doładowania, po zamontowaniu ustawiam LDA na MAXA i zwiększę doładowanie na 1.0 Bara i wtedy się zobaczy.
Co do Kata to wszystkie "SB" mają na początku układu wydechowego tuż przy skrzyni przelotowy tłumik "pustą bańkę" i na końcu tłumik końcowy.
Dzięki za pomoc pozdrawiam
Teraz ogólnie czekam na wskaźnik ciśnienia doładowania, po zamontowaniu ustawiam LDA na MAXA i zwiększę doładowanie na 1.0 Bara i wtedy się zobaczy.
Co do Kata to wszystkie "SB" mają na początku układu wydechowego tuż przy skrzyni przelotowy tłumik "pustą bańkę" i na końcu tłumik końcowy.
Dzięki za pomoc pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
a ile Panowie osiagają v maks wasze SB?? interesuje mnie głownie wartośc z gps bo mam taki problem:
https://audi80.pl/a80-b3-16-sb-tdi-s ... t32249.htm
https://audi80.pl/a80-b3-16-sb-tdi-s ... t32249.htm
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: