Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6TD SB] Turbina za puźno pompuje

Henry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2008, 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

[80 B3 1.6TD SB] Turbina za puźno pompuje

Post autor: Henry » 06 sie 2009, 00:28

Witam, ostatnio zauważyłem że moja turbinka nie wkręca się tak szybko jak powinna, czyli rzeczywiste przyspieszanie zauwarzam dopiero tak przy ok. 2700 obr/min. Trochę czytałem i wiem że turbina powinna pompować już od 2000 obr/min. , w poprzednich moich TD tak zawsze było 2000 obr/min. i było przyspieszenie. Proszę o wypowiedź Turbo Maniaków co mogło się wysrać, lub ewentualnie jak przestawić Turbinkę żeby pompowała swojego maxa już od 2000 obr/min.

Z góry dziękuję i Pozdrawiam

Henry

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 sie 2009, 00:33

1. Jak sprawdzałeś turbodoładowanie?
2. Na jakich biegach?
3. Generalnie SBek w serii nie łapie maks ciśnienia szybko. Tu niestety trzeba nieco depnąć więc nie licz że przy 2000obr/min na zwykłej turbinie uzyskasz już maks ciśnienie. U mnie w serii maks na 2 biegu łapało dopiero przy 3,5k no chyba że od samego początku zdrowo jej ciskałem. Później im wyższy bieg tym ciśnienie było szybciej. Dopiero po przestawieniu pina i zwiększeniu dawki turbo zaczęło szybciej łapać.

Henry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2008, 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Henry » 06 sie 2009, 00:42

Dzięki Labiel za odzew. Mam serie i zachowuje się tak jak opisałeś, teraz czekam na wskaźnik doładowania więc będę wiedział dokładnie kiedy śmigło zaczyna się kręcić.


A mam takie pytanko jeszcze: czy można ustawić seryjne turbo w SBku żeby zaczynało się wkręcać już od 1500k bez ruszania pina i zwiększania ciśnienia doładowania ? Jeżeli tak to jak to zrobić?

Za pomoc wielkie dzięki

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 sie 2009, 00:54

Na seryjnym turbo raczej nie możliwe, to nie VNT. Ta turbina potrzebuje spalin aby się kręcić. Jeśli nie podlejsze zdrowo ropką to nie będzie ciśnienia. Po modach z tego co pamiętam maks ciśnienie miałem już w granicach 2,2-2,3k ale przy 4 i 5 biegu a to i tak moim zdaniem był dość dobry wynik bo wtedy śmigała jak bajka. Z tym że wtedy moje maks ciśnienie to nie było seryjne 0,7-0,8 bara tylko 1,2.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 06 sie 2009, 00:56

a jakie turbo masz?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 sie 2009, 00:58

W serii były chyba T2.

Henry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2008, 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Henry » 06 sie 2009, 08:50

No to dupa zimna, wole nie modzić dawki paliwa bo męczyłem się z nią 2 miesiące żeby na wyczucie idealnie ja ustawić żeby było oszczędnie i w miarę dynamicznie. Tak zgadza się w serii jest "Garett T2" Chyba że zmodził bym samo LDA i przestawił ciśnienie na 0,9Bara, to wtedy jak będę jeździł normalnie to normalne będzie spalanie. Jutro spróbuję zjechać podkładkę w LDA do 1,5 mm i zobaczę co będzie, w razie czego mam 2 pompe żeby wsadzić z powrotem ori podkładke.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 06 sie 2009, 09:33

jak masz kata to go wywal, a wstawania turbiny nie przeskoczysz. Dowal koksu to i sprezara wczesniej wstanie, ewentualnie mbc.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 sie 2009, 15:06

mrozoo pisze:jak masz kata to go wywal,
W SB raczej tego nie montowali :-P

Co do oszczędnego spalania to ile ci pali? U mnie w serii palił w granicach 5,5 do 7,5 jeśli katowałem go dużo po mieście. Dałem LDA na maksa, ciśnienie 1,2, potem trochę dawkę. W spalaniu nie było żadnej różnicy, a jazda serią i po lekkich modach była jak dzień do nocy. Po prostu auto miało więcej mocy i łatwiej się rozpędzało co rekompensowało zwiększoną dawkę.

Henry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2008, 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Henry » 07 sie 2009, 11:38

Wcześniej przed zabawą z dawka paliła mi 7L/100 po mieście przy spokojnej jeździe, teraz zszedłem przy dynamicznej lecz wolnej jeździe między 50 a 70km/h do 6L/100km.
Teraz ogólnie czekam na wskaźnik ciśnienia doładowania, po zamontowaniu ustawiam LDA na MAXA i zwiększę doładowanie na 1.0 Bara i wtedy się zobaczy.

Co do Kata to wszystkie "SB" mają na początku układu wydechowego tuż przy skrzyni przelotowy tłumik "pustą bańkę" i na końcu tłumik końcowy.

Dzięki za pomoc pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 sie 2009, 16:01

Henry pisze:Co do Kata to wszystkie "SB" mają na początku układu wydechowego tuż przy skrzyni przelotowy tłumik "pustą bańkę" i na końcu tłumik końcowy.
Zapomniałeś jeszcze o tłumiku środkowym.

Henry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2008, 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Henry » 07 sie 2009, 23:58

:oops: Zapomniałem bo ja go niemam :-P A i tak każdy się dziwi że to Diesel bo tak cicho pracuję.

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 12 sie 2009, 11:57

a ile Panowie osiagają v maks wasze SB?? interesuje mnie głownie wartośc z gps bo mam taki problem:
https://audi80.pl/a80-b3-16-sb-tdi-s ... t32249.htm

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 12 sie 2009, 16:09

Ja swoim jechałem w 3 osoby 180km/h licznikowe. Co do turbo to u mnie też czuć ją od 2500 tys.

[ Dodano: 2009-08-12, 16:10 ]
Henry, może jakis spocik ??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 sie 2009, 10:32

Z GPSa ci nie powiem, ale na liczniku miałem 190km/h (4 osoby + bagaż) i jeszcze trochę by poszedł. Na obrotku coś blisko 5tyś obr. z tego co pamiętam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl