Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] Gazowe dylematy...

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ

Czy założyłbyś ponownie instalacje LPG do silnika 2.0 ABK?

Czas głosowania minął 11 sie 2009, 20:24

Tak
29
76%
Nie
9
24%
 
Liczba głosów: 38

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 sie 2009, 20:11

pawelrybak15 pisze:niemniej jednak o LPG trzeba dbać (wspominane już filtry, jak również częstsze wymiany świec i przewodów WN, bo do gazu potrzebna jest "solidniejsza" iskra przez co instalacja zapłonowa jest faktycznie bardziej wysilona), bo w przeciwnym razie też będzie źle.
Częściowo się z tym nie zgodzę. Ponieważ jak się ma benzynę to również trzeba o nią dbać, moim zdaniem w równym stopniu. Być może siadające świece czy kable będą miał mniejszy wpływ na prace silnika zasilanego Pb niż LPG co nie znaczy że w przypadku PB nie trzeba ich wymieniać.

Co do wymiany tych filtrów w LPG o których koledzy tyle piszą jako jeden z minusów LPG. Moim zdaniem to żadne koszty. Mam dwa filtry. Jeden wymieniany co 10k drugi co 20k. Każdy kosztuje 30 zł. Czyli raz na 10k będę musiał wydać 30zł a po kolejnych 10k 60zł. Moim zdaniem to żadne pieniądze.

Specjalistą od LPG na naszym forum jest Danek który powtarzał zawsze - LPG jak najbardziej, ale porządnie założone.

Zwykłemu LPG mówię zdecydowanie nie. Mam pełno znajomych którzy mają zwykłe LPG i ciągłe problemy. No ale nie ma co się dziwić, nie dbają o sam silnik a o instalacji już nie mówiąc. Po za tym zazwyczaj to instalacja zakładana najtańszym kosztem.

Natomiast co do Diesli to oczywiście muszę się zgodzić z przedmówcą <piwo>

Awatar użytkownika
beneq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 15 cze 2008, 17:03

Post autor: beneq » 05 sie 2009, 21:02

Mam podobny dylemat z zalozeniem gazu, tyle ze autko ma juz nastukane ponad 300tys km. Oplaca sie przy takim przebiegu montowac lpg?

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 06 sie 2009, 05:43

beneq pisze:Mam podobny dylemat z zalozeniem gazu, tyle ze autko ma juz nastukane ponad 300tys km. Oplaca sie przy takim przebiegu montowac lpg?
Odpowiedz sobie na pytanie ile będziesz tym autem jeszcze jeździć? Sekwencja Ci się zwróci po kilunastu tysiącach przejechanych kilometrów. Trzeba przekalkulować. Potem to już czysta oszczędność.

Awatar użytkownika
rsdziadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2007, 23:09
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: rsdziadek » 06 sie 2009, 09:59

pawelrybak15 pisze:...nie zamontował, przedewszystkim dlatego że nie chciałbym zginąć w pożarze, lub wybuchu samochodu...
pawelrybak15 pisze:P.S. Jeśli kiedykolwiek miałbym mieć auto na LPG to tylko V generacja
... i wtedy już nie będziesz bał się wybuchu? ;-)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 06 sie 2009, 12:17

Też bym się bał :mrgreen:
To bym zamontował tylko z czystej ciekawości czy to faktycznie aż takie cudo i dodaje mocy <ok>

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 06 sie 2009, 15:41

pawelrybak15 pisze:dodaje mocy
Taa, dodaje, 30 koni, tak jak sportowa nalepka na przyciemnioną tylnią szybę i wielgachna jak w Scani końcówka wydechu...

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 07 sie 2009, 18:08

Nie wiem ile w tym prawdy, ale podobno na LPG V generacji osiągi są lepsze niż na benzynie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 sie 2009, 18:13

pawelrybak15 pisze:Nie wiem ile w tym prawdy, ale podobno na LPG V generacji osiągi są lepsze niż na benzynie :mrgreen:
Też to słyszałem, ale na razie system ten jest bardzo drogi, więc mało tego jeszcze jeździ na Polskich drogach.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 07 sie 2009, 23:21

Nie wiem ile w tym prawdy, ale podobno na LPG V generacji osiągi są lepsze niż na benzynie :mrgreen:
Wtrysk gazu fazy ciekłej czyli schładza komorę spalania co za tym idzie poprawia osiągi.
przedewszystkim dlatego że nie chciałbym zginąć w pożarze, lub wybuchu samochodu,
Jakoś jeszcze nigdy nie słyszałem żeby komuś gaz wybuchł .Samochód z gazem-jeżdżąca bomba,tego nie będę komentował,poza tym benzyna jest dużo łatwiej palna niż gaz , a jak zbiornik z benzyną wybuchnie to nie ma ani gdzie ani już komu uciekać.
W ciągu roku minimum 15-20tys km
Załóż dobrą sekwencje ,nie oszczędzaj.Oszczędzać będziesz potem.
Pozdro

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 09 sie 2009, 09:44

tokarka606 pisze:Wtrysk gazu fazy ciekłej czyli schładza komorę spalania co za tym idzie poprawia osiągi
To jest wtrysk do kolektora? Chciałbym przypomnieć że benzyna jest również podawana w fazie ciekłej. Efekt 'schładzania' polega w przypadku oby cieczy na rozprężaniu i odparowaniu, jednakże stosunek przepływu ciepła w przypadku obu płynów jest różny.

Z tablic:
Benzyna ciepło właściwe Cp=2,10 J/gK
Gaz ciepło właściwe Cp=2,69 J/gK
Benzyna ciepło parowania Co=350 J/gK
Propan ciepło parowania Co=336 J/gK

Jak widać wartości są dość podobne, nigdzie nie mogę znaleźć wykładnika adiabaty dla LPG więc dokładnie tego nie oblicze, ale z tym przyrostem mocy, poprzez schładzanie (wzrost gęstości powietrza), byłbym bardzo ostrożny. Podobnie dużo energii oddawane jest benzynie i LPG na odparowanie, obie substancje mają podobną temperaturę w momencie wtryskiwania, kwestia tylko przeanalizowania ciśnień wtrysku.

Chyba że V generacja wtryskuje gaz bezpośrednio do cylindra, wtedy to już nie ma co gadać. Ale, reklama dźwignią handlu.
Pozdro ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 sie 2009, 09:57

Nawet producenci zapalniczek wiedzą, że to co na benzynę jest lepsze niż na gaz ;-)

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 09 sie 2009, 11:15

trepek pisze:Nawet producenci zapalniczek wiedzą, że to co na benzynę jest lepsze niż na gaz ;-)
Prawda powszechnie znana i potwierdzona w zastosowaniu zapalniczek, wielokrotnie publikowana w dziełach literackich serii: "Gusła i podania ludowe w codziennej pracy inżyniera samochodowego" <ok>

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 09 sie 2009, 11:22

Śmieszą mnie wypowiedzi typu: "nie mam, nie miałem i nie będę miał gazu bo jest do dupy". Skoro nie używałeś to się nie wypowiadaj, bo gówno wiesz, a plotki to możesz z dewotkami pod kościołem głosić albo z Indianami pod sklepem przy winie - tu się pisze o faktach. Pytanie było do osób które używają gazu w ABK a nie do tych, których brat miał kumpla co jego sąsiad znał kogoś kto widział kogoś co jego wujek kiedyś miał.

Co do sposobu na oszczędzanie wymyślonego przez sąsiada kolegi bobsley6 to radzę mu przed powrotem na lince przełączyć na benzynę - wtedy teoretycznie oszczędzi więcej bo benzyna jest droższa. Takie historyjki kolego to dzieciom w przedszkolu wciskaj.

Co do bardziej obciążonej instalacji elektrycznej: chyba chodzi wam o to, że cewki w elektrozaworach ją tak obciążają?? czy centralka tyle prądu ciągnie?? Auto na benie i na elpegu podaje taką samą iskrę, cewka pracuje tak samo, więc nie wiem co by miało ta instalację obciążać :-/ Żeby była lepsza iskra instalacja musi być zadbana zarówno na lpg jak i na benzynie (na gazie tylko jej zaniedbanie bardziej czuć) - a jeśli ktoś o auto nie dba to i brak gazu go nie usprawiedliwia.

Co do wyższej temperatury spalania to się zgadzam. Jeśli masz sprawny układ chłodzenia silnika to nie powinno być to problemem. Co najwyżej szybciej ci się wentylator chłodnicy stojąc w korku włączy.

Większość ludzi przeciwnych LPG twierdzi że zakładanie gazu to brak dbania o samochód. Z tym się nie zgadzam. Jak narazie to każdy z was pisze: bo na lpg będziesz musiał zmieniać przewody, świece itd. i ze względu na oszczędność nie będziesz tego robił. Zapytam więc który z was wielcy fani benzyny zmienia przewody, świece i inne zużywające się części w terminie?? Tak więc to raczej Wy nie dbacie o samochody usprawiedliwiając się tym, że jeszcze działają to wymieniać nie trzeba... I kto tu nie dba o samochód bo szkoda kasy na części?? No bo benzyna droga to pieniędzy nie ma... A ja jeżdżę na LPG i mnie stać na wymianę tego wszystkiego, bo dużo więcej oszczędzam na tankowaniu.

Kwestia braku mocy: jeśli będzie mi mało to mam taki magiczny przełącznik w półce pod kierą - cyk - i mam moc potrzebną na przykład do wyprzedzenia kilku aut bo jadę na benzynie - znów cyk - i kiedy już takiej olbrzymiej mocy (?) nie potrzebuję znów oszczędzam prawie 50% wydatków na paliwo. Bo niewielu z was jadąc wkręca silnik do tych 5tys obrotów żeby wykorzystać moc jaka zaoferował producent. podejrzewam że większość jak najszybciej wrzuca ta 5 i patrzy żeby wskazówka obrotomierza się za bardzo nie podniosła bo benzyna droga a auto pali...

Co do pożaru LPG - widział ktoś kiedyś coś takiego?? bo ja nie. Gaz pali się tylko w fazie lotnej a przechowywany jest w aucie w fazie ciekłej. Ponadto nie ma możliwości wycieku przy wypadku bo butle posiadają zabezpieczenia które zamykają butlę jeśli nie podawany jest prąd lub jeśli butla zostanie odwrócona (przy dachowaniu na przykład). Oglądałem kiedyś program w TV w którym facet strzelał do butli z gazem z broni - butla nie wybuchła - zrobiła się dziura, gaz wypływał i odparowywał. Tak wiec LPG jest bezpieczniejszy niż benzyna.

Mam tez silnik 2.0 ale 3A na pełnym wtrysku mechanicznym - nie mam z nim problemów mimo że używam LPG I generacji. Kupiłem auto już z LPG ale przed zakupem sprawdziłem gdzie była instalacja zakładana - w najlepszym zakładzie w okolicy. Mam je 2 lata i nigdy nie było z gazem ani z powodu obecności w aucie gazu problemów. Przez te 2 lata zrobiło około 80 tys km a więc zaoszczędzone sporo w porównaniu z benzyną.
HeavenQueen pisze:
tokarka606 pisze:Wtrysk gazu fazy ciekłej czyli schładza komorę spalania co za tym idzie poprawia osiągi
To jest wtrysk do kolektora? Chciałbym przypomnieć że benzyna jest również podawana w fazie ciekłej. Efekt 'schładzania' polega w przypadku oby cieczy na rozprężaniu i odparowaniu, jednakże stosunek przepływu ciepła w przypadku obu płynów jest różny.

Z tablic:
Benzyna ciepło właściwe Cp=2,10 J/gK
Gaz ciepło właściwe Cp=2,69 J/gK
Benzyna ciepło parowania Co=350 J/gK
Propan ciepło parowania Co=336 J/gK

Jak widać wartości są dość podobne, nigdzie nie mogę znaleźć wykładnika adiabaty dla LPG więc dokładnie tego nie oblicze, ale z tym przyrostem mocy, poprzez schładzanie (wzrost gęstości powietrza), byłbym bardzo ostrożny. Podobnie dużo energii oddawane jest benzynie i LPG na odparowanie, obie substancje mają podobną temperaturę w momencie wtryskiwania, kwestia tylko przeanalizowania ciśnień wtrysku.

Chyba że V generacja wtryskuje gaz bezpośrednio do cylindra, wtedy to już nie ma co gadać. Ale, reklama dźwignią handlu.
Pozdro ;-)
benzyna w fazie ciekłej ma temperaturę otoczenia a propan ok -40'C o ile dobrze pamiętam. Zastanawia mnie tylko jak to będzie wpływało na żywotność silnika...

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 09 sie 2009, 17:52

basu pisze:Co do sposobu na oszczędzanie wymyślonego przez sąsiada kolegi bobsley6 to radzę mu przed powrotem na lince przełączyć na benzynę - wtedy teoretycznie oszczędzi więcej bo benzyna jest droższa. Takie historyjki kolego to dzieciom w przedszkolu wciskaj.
Bardzo lubie tego typu wypowiedzi, ale skoro sie nie znamy uważam ze nie masz podstawy do pisania tego typu wypowiedzi. Dla uzupełnienia wpisu dodam , że to auto nie moze jeździć na benzynie.....
No cóż to jest forum, a kolega basu pisze tak jakby o gazie i autach wiedział wszystko...

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 09 sie 2009, 21:23

basu pisze:benzyna w fazie ciekłej ma temperaturę otoczenia a propan ok -40'C o ile dobrze pamiętam
Gaz w fazie ciekłej ma temperaturę otoczenia :-)
Dopiero w trakcie rozprężania się ochładza (zgodnie z równaniem adiabaty).
Benzyna natomiast odparowując również pochłania dużo ciepła. Nie wiem teraz które więcej tej energii pochłania bo nie mam odpowiednich tablic pod ręką.
Osobiście nie widziałem pożaru LPG, ale czytałem o tym i widziałem zdjęcia. LPG jak każde paliwo się pali, nawet jest bardziej niebezpieczny niż benzyna. Niższe temperatury zapłonu itp, jednakże butle samochodowe faktycznie są bezpieczniejsze od standardowych baków.
Posiadam instalację IV gen. i żadnych spadków mocy nie mam, jestem bardzo zadowolony i powtórzę jeszcze raz:
Gdybym jeszcze raz kupił ABK i zarabiał w takich granicach co teraz to bym zamontował LPG ze względów oszczędnościowych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl