Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[80 B3 1,6D] Wymiana oleju

Awatar użytkownika
towerone
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 12 mar 2008, 14:26

[80 B3 1,6D] Wymiana oleju

Post autor: towerone » 07 sie 2009, 09:25

Witam,

proszę o radę w pewnej kwestii. Od ostatniej wymiany oleju minęło już ponad 12 tysięcy kilometrów, a więc powinienem zmienić olej, ale jest taka sprawa, że w tym okresie dolałem mu już minimum 3,5 litra oleju (z czego ponad 2 litry w ostatnim półroczu - miałem wyciek spod dekla zaworów, zmieniłem uszczelkę i teraz jest sucho choć jeszcze mam wrażenie, że ten olej zbyt szybko ubywa, ale to już na inny wątek). W związku z tym jest sens zmieniać olej? Dodam, że jeżdżę na półsyntetyku, nie wiem czy ma jakieś znaczenie.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 07 sie 2009, 09:36

To, że dolewałeś oleju nie znaczy, że nie musisz go wymienić, gdyż nawet dolewany olej zostaje zanieczyszczony i przepływa przez filtr.
Jeżeli minął przewidziany przebieg czy okres przewidziany dla wymiany, olej sie wymienia (oczywiście wraz z filtrem :-P ) i nie ma znaczenia czy to pólsyntetyk czy inny.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 sie 2009, 10:15

Moim zdanie jest podobne do kokolino1. Wymieniaj cały i nie cuduj. U mnie też było trochę wycieków i przy ostrej jeździe musiałem dolewać nawet 1l na 1000km ale od wymiany się nie migałem.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 07 sie 2009, 20:45

Wymieniaj i się nie zastanawiaj szkoda silnika pomimo, że niezniszczalny. :-P

Mario26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mario26 » 07 sie 2009, 22:39

moze i olej jest nie najgorszy ale filtr swoje dostał za czysty to on napewno nie jest nie masz serca dla swego autka wymiana to wymiana u mnie co 10000 to koszt jakies 130 zł za olej z filtrem Texaco 10w 40 i jedziesz dalej ;-)

Awatar użytkownika
towerone
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 12 mar 2008, 14:26

Post autor: towerone » 08 sie 2009, 09:41

Dzięki za wypowiedzi.

Decyzja podjęta - olej będzie wkrótce wymieniony :-D

A moja wątpliwości wynikała z mojego braku doświadczenia, młody ze mnie kierowca i wielu rzeczy jeszcze nie wiem, ale dobrze że mogę na Was liczyć ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 sie 2009, 10:05

towerone pisze:Decyzja podjęta - olej będzie wkrótce wymieniony :-D
Słuszna decyzja <ok>

Tylko pamiętaj że przed przykręceniem filtra oleju warto zalać do niego olej (wtedy przy pierwszym uruchomieniu po wymianie silnik szybciej dostanie smarowanie) oraz o posmarowaniu uszczelki gumowej przy filtrze odrobiną oleju.

Awatar użytkownika
towerone
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 12 mar 2008, 14:26

Post autor: towerone » 08 sie 2009, 10:33

Tylko pamiętaj że przed przykręceniem filtra oleju warto zalać do niego olej (wtedy przy pierwszym uruchomieniu po wymianie silnik szybciej dostanie smarowanie) oraz o posmarowaniu uszczelki gumowej przy filtrze odrobiną oleju.

Dzięki za wskazówki, ale ja chyba pojadę z tym do jakiegoś fachowca, niech on mi to zrobi. Ja nie dość, że nie bardzo wiem co i jak, to jeszcze warunków do tego nie mam.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 08 sie 2009, 12:47

Ależ spokojnie dasz sobie z tym radę. Nawet bez kanału <ok>

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 08 sie 2009, 15:29

jeżeli ma jeszcze na dole pokrywę silnika to bez kanału bym się w to nie bawaił:) zwłaszcza że machanik weźmie za to z 20 zł:P

Awatar użytkownika
McCoob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 10 cze 2009, 15:57

Post autor: McCoob » 08 sie 2009, 15:59

Ja nie mam tej pokrywy to sam u siebie na podwórku zmieniam, sam ostatnio się oriertowałem w cenach, bo we wrześniu muszę zmienć... 5l oleju mineralnego (licznik stanął na 336k km) + filtr = coś koło 100 zł...

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 09 sie 2009, 11:34

Ja zmieniema olej bez kanału. W pokrywie silnika zrobiłem sobie otwór w miejscu gdzie odkręca się śrube od miski olejowej. Moim zdaniem z wymianą oleju poradzi sobie człowiek nie znający się komletnie na mechanice.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 10 sie 2009, 11:12

Piszesz że masz diesla bez turbiny. I na 12tys km wlałeś 3,5l oleju. Nie wiem jak duży był ten wyciek, ale autko ma już swoje lata i może warto przejść na jakiś dobry olej mineralny. Na jakiej firmy połsyntetyku jeździsz?

Awatar użytkownika
towerone
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 12 mar 2008, 14:26

Post autor: towerone » 10 sie 2009, 22:32

Dzisiaj zmieniłem olej, pojechałem do warsztatu, który tylko tym się specjalizuje, kupiłem u nich olej i filtr przez co nie policzyli mi już za wymianę. Za całość zapłaciłem 89zł (3,5 litra oleju plus filtr).

Wróciłem do domu, zostawiłem samochód pod blokiem. Po 2-3 godzinach wyszedłem sprawdzić dokładny stan oleju, niby ok, bo prawie pół podziałki bagnetu, ale zobaczyłem plamę oleju pod samochodem. Silnik mam od spodu osłonięty plastikową pokrywą więc pomyślałem, że to chyba nie moja plama, bo przecież by nie przeleciało przez pokrywę, ale wsadziłem rękę pod spód i wymacałem otwór w pokrywie, a w nim jakby dużą śrubę, która cała była w oleju i to z niej musiało nakapać.

Czy ta wymacana przeze mnie śruba, to będzie śruba od miski olejowej, po odkręceniu której spuszcza się olej? Dobrze kojarzę?
Jeśli tak, to czy to możliwe, że w warsztacie mi ją źle dokręcili i teraz cieknie? A może pod nią jest jakaś uszczelka, która się zużyła i trzeba ją wymienić?

Jeszcze mi chodzi po głowie wariant optymistyczny, że może wszystko jest ok, tylko mi tak zachlapali silnik, że jeszcze z niego ściekało. Z warsztatu do domu daleko nie miałem, ok 2,5km więc nie miało kiedy ściec.
Tylko, że mam wrażenie, że już wcześniej widywałem plamy pad samochodem, ale tłumaczyłem sobie, że to nie moje, bo pod blokiem niemal w każdym miejscu jakąś plamę można wypatrzeć.

Co o tym myślicie? Jechać do mechanika żeby obejrzał samochód, czy może samemu coś pokombinować? Może spróbować dokręcić tą wymacaną śrubę? Da to coś?

Piszesz że masz diesla bez turbiny. I na 12tys km wlałeś 3,5l oleju. Nie wiem jak duży był ten wyciek, ale autko ma już swoje lata i może warto przejść na jakiś dobry olej mineralny. Na jakiej firmy połsyntetyku jeździsz?
Nie wiem czy warto, bo ze mnie żaden ekspert. Zalałem półsyntetyk, bo tak radził poprzedni właściciel, który raczej się na tym zna. Pracuje jak rzeczoznawca samochodowy i jest tak jakby z rodziny więc chyba mogę ufać.
Teraz wlali mi Havoline, a wcześniej dolewałem jeszcze Mobile1 i Elf.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 sie 2009, 23:27

towerone pisze:Czy ta wymacana przeze mnie śruba, to będzie śruba od miski olejowej, po odkręceniu której spuszcza się olej? Dobrze kojarzę?
Tak
towerone pisze:Jeśli tak, to czy to możliwe, że w warsztacie mi ją źle dokręcili i teraz cieknie?
Możliwe
towerone pisze:A może pod nią jest jakaś uszczelka, która się zużyła i trzeba ją wymienić?
Jest miedziana podkładka, ale wymienialna chyba razem z całą śrubą. Spróbuj dokręcić trochę mocniej tą śrubę bo teraz za dużo to nie zdziałasz bez spuszczania całego oleju.
towerone pisze:Co o tym myślicie? Jechać do mechanika żeby obejrzał samochód, czy może samemu coś pokombinować?
Najlepiej oczyść tą śrubę i zobacz co się będzie działo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl