Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI] Nierówne obroty

Awatar użytkownika
wtx1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 05 maja 2008, 20:30
Lokalizacja: Olsztyn

[B4 TDI] Nierówne obroty

Post autor: wtx1 » 09 sie 2009, 12:41

Mam taki problem od jakiegoś czasu dzieje się tak rzecz. Po uruchomieniu silnika wszystko jest ok. Natomiast jak przejade kawałek i sie zatrzymam to obroty na biegu jałowym skaczą ~850-1000 . Nie zawsze tak jest, ale coraz częściej sie to zdarza.
Jaka może być przyczyna?

dobo26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 03 wrz 2007, 21:56
Lokalizacja: RBR/Domaradz

Post autor: dobo26 » 09 sie 2009, 14:03

kolego powodem jest nastawnik pompy. poszukaj na forum to znajdziesz odpowiedz. z jakiego roku masz autko?
w 1Z były dwa rodzaje nastawników w zależności od przepływówki możesz mieć bosza lub piterburga.
poczytaj ten temat https://audi80.pl/b4-1z-bosch-a-pierburg-vt30777.htm
mam nadzieje ze cos pomogłem

Awatar użytkownika
wtx1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 05 maja 2008, 20:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: wtx1 » 09 sie 2009, 14:12

mam z `94 roku - pierburg

dobo26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 03 wrz 2007, 21:56
Lokalizacja: RBR/Domaradz

Post autor: dobo26 » 09 sie 2009, 14:15

https://audi80.pl/19tdi-1z-gdzie-moz ... wnik+pompy

[ Dodano: 2009-08-09, 14:17 ]
https://audi80.pl/19tdi-1z-falowanie ... wnik+pompy

[ Dodano: 2009-08-09, 14:17 ]
https://audi80.pl/19tdi-1z-czyszczen ... wnik+pompy

[ Dodano: 2009-08-09, 14:19 ]
poszukaj na forum a przyczynę.

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 09 sie 2009, 19:16

u mnie natomiast nie była to wina nastawnika jak skakały mi tak obroty.

uszkodzony był czujnik temp. niebieski i on powodował takie skoki obrotów na biegu jałowym. palił mi wtedy okolo 8-9litrów.

najlepiej jak podepniesz sie pod vaga.

dobo26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 03 wrz 2007, 21:56
Lokalizacja: RBR/Domaradz

Post autor: dobo26 » 09 sie 2009, 20:00

dlatego w pierwszym poście kazałem koledze poszukać u mnie wina leżała w nastawniku i na tym się oparłem a objawy miałem identyczne jak kolega. kolega wenon dobrze pisze podepnij się pod kompa tylko u dobrego specjalisty i wszystko się wyjaśni. Najlepiej poszukaj takiego mechanika co wymienia, naprawia nastawniki bo po wymianie lub czyszczeniu trzeba podpiąć kompa w celu dokładnego ustawienia.

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 09 sie 2009, 21:48

Tomek u mnie była podobna historia, a mianowicie na biegu jałowym też falowały mi obroty i nie zawsze tak jak u Ciebie. U mnie akurat wystąpił brak masy na kostce czujnika temperatury na króćcu tego od strony pompy wtryskowej, po prostu przerwany miałem kabelek. Po usunięciu usterki obroty już nie falowały. Być może u Ciebie siadł czujnik, sprawdź czujnik i dochodzące do niego przewody na kostce. Jeżeli nie masz możliwości zdiagnozowania auta Vag-iem to tak jak napisał Venon. Jak by doszło do wymiany czujnika oczywiście polecam ori, z zamiennikami bywa różnie? Pozdrawiam.



______________________

Audi 80 B4 1,9Tdi Avant 1Z

Awatar użytkownika
wtx1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 05 maja 2008, 20:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: wtx1 » 09 sie 2009, 21:50

wenon pisze:u mnie natomiast nie była to wina nastawnika jak skakały mi tak obroty.

uszkodzony był czujnik temp. niebieski i on powodował takie skoki obrotów na biegu jałowym. palił mi wtedy okolo 8-9litrów.

najlepiej jak podepniesz sie pod vaga.
no to chyba ja będe mial to samo, grzeją mi caly czas swiece zarowe a za to jest ten czujnik odpowiedzialny chyba

dobo26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 03 wrz 2007, 21:56
Lokalizacja: RBR/Domaradz

Post autor: dobo26 » 10 sie 2009, 00:24

to się chyba pomyliłem. sorki :-|
a za swiece nie jest przypadkiem odpowiedzialny inny czujnik?

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 10 sie 2009, 10:02

przekaznik swiec zarowych odczytuje temperature z niebieskiego czujnika... polecam ori. ASO ...

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 18 lis 2013, 23:14

Kolega ma problem z tym skakanie, objaw podobny jak w pierwszym poście. Rzecz dzieje się czasami. Byl u mechanika i facet powiedzial, ze "moze byc brudne to cos co daje paliwo na wtryski", pewnie mu chodzilo o nastawnik, ale samochód idzie mu bardzo dobrze, i nie faluje czy tez skaka mu na biegach zadnych tylko na jalowym, mowi z raczej na cieplym bo na zimnym tak nie ma, objaw jest czasami..auto na Pierburgu 93r. Mowi tez, ze czasem ciezej odpala, a jak stoi i pali z zimnego to kopci na niebiesko, ale plynu i oleju nie ubywa. Mowi tez, ze gdy sa te skoki obrotow, zgasi auto i odpali spowrotem to jest ok. Moze to byc ten czujnik? Bo jesli tak to będziemy kombinować i podmieniać.

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 19 lis 2013, 00:53

Pierwsze co to podepnijcie autko pod Vaga i posprawdzac bledy i podstawowe parametry jakie sa. Na foru wszystko jest opisane co i jak :mrgreen:

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 19 lis 2013, 14:51

Podpinamy byl pod VAGa, sprawdzilismy tylko kat i dawke, jest poprawna. Ewentualnie co sprawdzać, nie sprawdzilismy czy gdy skakaja obroty to dawka sie zmienia, bo jesli tak to bylby ewidentnie nastawnik.

Co jeszcze polecacie sprawdzic, bo uda mi sie zalatwić VAGa na weekend to bedziemy mogli sprawdzic wszystko. I jest tez moje auto to mozemy przekladac i porownywac wyniki. Dodam jeszcze, ze obroty u niego po dodaniu gazu zatrzymuja sie chwile gdzies tak o 100-150 wyzej, i spadaja na norme, i wtedy jest dobrze lub czasem wlasnie lekko plewi sobie..i raczej tylko na cieplym silniku.

[ Dodano: 2013-11-19, 15:54 ]
Jeszcze nie przywiozlem VAGa, ale zauwazylismy cos, jak przekreci stacyjke to cos pracuje dlugo(chyba pompa wtryskowa, nie wiem czy tak powinno byc a poki co nie patrzylem w swoim aucie), napiecie w instalacji spada i gdy w okolicy pompy cos przestaje dzialac(po jakichs 15 sek) to napiecie wzrasta.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 lis 2013, 19:35

illusion pisze:auto na Pierburgu 93r.
:shock: To nie może być ori pierburg :roll: do końca lutego 94 roku ,nie miało prawa być "pierburga " w audi ;-)
illusion pisze: objaw podobny jak w pierwszym poście. Rzecz dzieje się czasami. Byl u mechanika i facet powiedzial, ze "moze byc brudne to cos co daje paliwo na wtryski", pewnie mu chodzilo o nastawnik,
No i raczej na pewno ,nastsawnik jest tego powodem...tyle że za wiele tam nie wyczyści ,bo to poytencjometryczny ....można zrzucić dekielek i delikatnie przemyć ścieżki jakąś benzyną ekstrakcyjną ,czy czymś podobnym ...i tyle 8-)

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 19 lis 2013, 20:24

MUNIOR pisze:przemyć ścieżki jakąś benzyną ekstrakcyjną ,czy czymś podobnym ...i tyle
I dalej mieć szarpanie z powodu opiłków wokoło cewki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl