[B4 TDI] Nierówne obroty
[B4 TDI] Nierówne obroty
Mam taki problem od jakiegoś czasu dzieje się tak rzecz. Po uruchomieniu silnika wszystko jest ok. Natomiast jak przejade kawałek i sie zatrzymam to obroty na biegu jałowym skaczą ~850-1000 . Nie zawsze tak jest, ale coraz częściej sie to zdarza.
Jaka może być przyczyna?
Jaka może być przyczyna?
kolego powodem jest nastawnik pompy. poszukaj na forum to znajdziesz odpowiedz. z jakiego roku masz autko?
w 1Z były dwa rodzaje nastawników w zależności od przepływówki możesz mieć bosza lub piterburga.
poczytaj ten temat https://audi80.pl/b4-1z-bosch-a-pierburg-vt30777.htm
mam nadzieje ze cos pomogłem
w 1Z były dwa rodzaje nastawników w zależności od przepływówki możesz mieć bosza lub piterburga.
poczytaj ten temat https://audi80.pl/b4-1z-bosch-a-pierburg-vt30777.htm
mam nadzieje ze cos pomogłem
https://audi80.pl/19tdi-1z-gdzie-moz ... wnik+pompy
[ Dodano: 2009-08-09, 14:17 ]
https://audi80.pl/19tdi-1z-falowanie ... wnik+pompy
[ Dodano: 2009-08-09, 14:17 ]
https://audi80.pl/19tdi-1z-czyszczen ... wnik+pompy
[ Dodano: 2009-08-09, 14:19 ]
poszukaj na forum a przyczynę.
[ Dodano: 2009-08-09, 14:17 ]
https://audi80.pl/19tdi-1z-falowanie ... wnik+pompy
[ Dodano: 2009-08-09, 14:17 ]
https://audi80.pl/19tdi-1z-czyszczen ... wnik+pompy
[ Dodano: 2009-08-09, 14:19 ]
poszukaj na forum a przyczynę.
dlatego w pierwszym poście kazałem koledze poszukać u mnie wina leżała w nastawniku i na tym się oparłem a objawy miałem identyczne jak kolega. kolega wenon dobrze pisze podepnij się pod kompa tylko u dobrego specjalisty i wszystko się wyjaśni. Najlepiej poszukaj takiego mechanika co wymienia, naprawia nastawniki bo po wymianie lub czyszczeniu trzeba podpiąć kompa w celu dokładnego ustawienia.
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
Tomek u mnie była podobna historia, a mianowicie na biegu jałowym też falowały mi obroty i nie zawsze tak jak u Ciebie. U mnie akurat wystąpił brak masy na kostce czujnika temperatury na króćcu tego od strony pompy wtryskowej, po prostu przerwany miałem kabelek. Po usunięciu usterki obroty już nie falowały. Być może u Ciebie siadł czujnik, sprawdź czujnik i dochodzące do niego przewody na kostce. Jeżeli nie masz możliwości zdiagnozowania auta Vag-iem to tak jak napisał Venon. Jak by doszło do wymiany czujnika oczywiście polecam ori, z zamiennikami bywa różnie? Pozdrawiam.
______________________
Audi 80 B4 1,9Tdi Avant 1Z
______________________
Audi 80 B4 1,9Tdi Avant 1Z
no to chyba ja będe mial to samo, grzeją mi caly czas swiece zarowe a za to jest ten czujnik odpowiedzialny chybawenon pisze:u mnie natomiast nie była to wina nastawnika jak skakały mi tak obroty.
uszkodzony był czujnik temp. niebieski i on powodował takie skoki obrotów na biegu jałowym. palił mi wtedy okolo 8-9litrów.
najlepiej jak podepniesz sie pod vaga.
Kolega ma problem z tym skakanie, objaw podobny jak w pierwszym poście. Rzecz dzieje się czasami. Byl u mechanika i facet powiedzial, ze "moze byc brudne to cos co daje paliwo na wtryski", pewnie mu chodzilo o nastawnik, ale samochód idzie mu bardzo dobrze, i nie faluje czy tez skaka mu na biegach zadnych tylko na jalowym, mowi z raczej na cieplym bo na zimnym tak nie ma, objaw jest czasami..auto na Pierburgu 93r. Mowi tez, ze czasem ciezej odpala, a jak stoi i pali z zimnego to kopci na niebiesko, ale plynu i oleju nie ubywa. Mowi tez, ze gdy sa te skoki obrotow, zgasi auto i odpali spowrotem to jest ok. Moze to byc ten czujnik? Bo jesli tak to będziemy kombinować i podmieniać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
Podpinamy byl pod VAGa, sprawdzilismy tylko kat i dawke, jest poprawna. Ewentualnie co sprawdzać, nie sprawdzilismy czy gdy skakaja obroty to dawka sie zmienia, bo jesli tak to bylby ewidentnie nastawnik.
Co jeszcze polecacie sprawdzic, bo uda mi sie zalatwić VAGa na weekend to bedziemy mogli sprawdzic wszystko. I jest tez moje auto to mozemy przekladac i porownywac wyniki. Dodam jeszcze, ze obroty u niego po dodaniu gazu zatrzymuja sie chwile gdzies tak o 100-150 wyzej, i spadaja na norme, i wtedy jest dobrze lub czasem wlasnie lekko plewi sobie..i raczej tylko na cieplym silniku.
[ Dodano: 2013-11-19, 15:54 ]
Jeszcze nie przywiozlem VAGa, ale zauwazylismy cos, jak przekreci stacyjke to cos pracuje dlugo(chyba pompa wtryskowa, nie wiem czy tak powinno byc a poki co nie patrzylem w swoim aucie), napiecie w instalacji spada i gdy w okolicy pompy cos przestaje dzialac(po jakichs 15 sek) to napiecie wzrasta.
Co jeszcze polecacie sprawdzic, bo uda mi sie zalatwić VAGa na weekend to bedziemy mogli sprawdzic wszystko. I jest tez moje auto to mozemy przekladac i porownywac wyniki. Dodam jeszcze, ze obroty u niego po dodaniu gazu zatrzymuja sie chwile gdzies tak o 100-150 wyzej, i spadaja na norme, i wtedy jest dobrze lub czasem wlasnie lekko plewi sobie..i raczej tylko na cieplym silniku.
[ Dodano: 2013-11-19, 15:54 ]
Jeszcze nie przywiozlem VAGa, ale zauwazylismy cos, jak przekreci stacyjke to cos pracuje dlugo(chyba pompa wtryskowa, nie wiem czy tak powinno byc a poki co nie patrzylem w swoim aucie), napiecie w instalacji spada i gdy w okolicy pompy cos przestaje dzialac(po jakichs 15 sek) to napiecie wzrasta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: To nie może być ori pierburg :roll: do końca lutego 94 roku ,nie miało prawa być "pierburga " w audiillusion pisze:auto na Pierburgu 93r.
No i raczej na pewno ,nastsawnik jest tego powodem...tyle że za wiele tam nie wyczyści ,bo to poytencjometryczny ....można zrzucić dekielek i delikatnie przemyć ścieżki jakąś benzyną ekstrakcyjną ,czy czymś podobnym ...i tyle 8-)illusion pisze: objaw podobny jak w pierwszym poście. Rzecz dzieje się czasami. Byl u mechanika i facet powiedzial, ze "moze byc brudne to cos co daje paliwo na wtryski", pewnie mu chodzilo o nastawnik,
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt: