Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3,1.8s,JN,1990] Lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
gibalohio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 18 maja 2008, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

[B3,1.8s,JN,1990] Lambda

Post autor: gibalohio » 10 sie 2009, 16:11

witam wszystkich fachowców na tym forum.Kilka dni wcześniej byłem u mechanika z moją misią ,przypomnę 1,8s silnik JN 1990r i stała się rzecz nie oczekiwana dla mnie.Od dwóch lat miałem ciągle kłopoty z moją audi ciągle muliła i nie równo chodziła na wolnych obrotach byłem u tylu mechaników że już nawet nie umiem ich wszystkich zliczyć.Wszyscy coś kręcili ustawiali mierzyli i nic ,wciąż to samo.Jak już wcześniej wspomniałem kilka dni temu jeden z kolejnych mechaników stwierdził że naprawi mi to za 100 zł .Oczywiście wywołało to stwierdzenie u mnie uśmiech na twarzy ale pomyślałem co mam do stracenia.Po czterdziesto minutowej wizycie autko zaczeło chodzić idealnie.Zero falowania ,dużo większa moc i mniejsze spalanie.Tenże mechanik stwierdził że "sterowanie po sondzie lambda padło więc ją odłączyłem i ustawiłem wszystko ręcznie w ogóle ta sonda lambda przy tych silnikach to jakaś pomyłka, tutaj nie powinno tergo być."Jako nieznający się na rzeczy klient podziękowałem mechanikowi wręczyłem zapłatę i odjechałem . Moje zapytanie do was klubowiczów, czy rzeczywiście tak jest jak mówi mechanik czy o co tu chodzi?
Ostatnio zmieniony 13 sie 2009, 11:49 przez gibalohio, łącznie zmieniany 1 raz.

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 10 sie 2009, 18:07

Troche dziwne ze po odłączenieu sondy auto mało pali. W sumie sonda odpowiada za skład mieszanki w tym silniku. Ile pali ci to auto ??

Awatar użytkownika
gibalohio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 18 maja 2008, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gibalohio » 10 sie 2009, 20:09

Wiesz co, jak układ sondy byłby sprawny to może paliłby mniej ,ale mi cały czas zalewało silnik .Teraz tego nie ma.Na trasie pali mi ok 6,5- 7L ale to jak mam prawie cały czas 5 bieg
na mieście przy delikatnej jeździe ok 8-8,5 L przy ostrej około 10 litrów.

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 10 sie 2009, 22:05

Pali ci tak jak mi, zobacze w takim razie u siebie co sie stanie po odłaczeniu sondy..

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 10 sie 2009, 22:53

Mnie też tak pali JN. Jeśli masz dobre spalanie i dobrze silnik pracuje nawet bez sondy, to czym sie przejmujesz ;)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 sie 2009, 11:02

Jeśli chodzi o benzyniaki to jestem jeszcze laikiem, ale z tego co kiedyś wyczytałem to sonda lambda odpowiada za to aby do katalizatora dostawało się jeszcze odrobinę paliwa potrzebnego dla procesu dopalania odbywającego się w katalizatorze. Jak komuś walnie to wtedy chyba komp daje bogatszą dawkę stąd większe spalanie. Ale w jaki sposób ktoś to wyregulował to nie mam pojęcie - przez jakiś potencjometr czy coś? :-? Ciekawa sprawa.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 11 sie 2009, 13:02

U ciebie podłaczenie sondy pomogło poniewaz źle pracowała i podawała zle parametry do sterownika korygujacego skład mieszanki. Jezeli sonda jest sprawna to odłaczenie spowoduje jedynie nie wielkie zwiekszenie zuzycia paliwa, sterownik podaje lekko wzbogacona mieszanke zeby uchronic silnik przed przegrzaniem na wskutek zbyt ubogiej mieszanki.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 11 sie 2009, 15:27

To czyli mam rozumieć, że jak mam w aucie kata, to mam sondę lambda???

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 11 sie 2009, 15:30

W autach gaźnikowych były jedynie katalizatory nieregulowane czyli bez sondy Lambda. ;-)

Awatar użytkownika
gibalohio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 18 maja 2008, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gibalohio » 12 sie 2009, 16:29

Kolego WOJTEK26 czyli wynika z tego co piszesz że mogę tak jeździć i nic się nie stanie? nic w silniku nie cierpi ,tak? Może dalej bym naprawiał ale skoro przez dwa lata nikt nie umiał tego naprawić a po odłączeniu sądy jest dobrze to tak to zostawię dużo szybciej wchodzi na obroty i naprawdę prawdziwy power :-) czego nie było w tym aucie .Ja jestem zadowolony.Polecam wszystkim użytkownikom silników JN taki zabieg.Oczywiście dopiero wtedy jak będą mieli taki sam problem.Co do samej sądy jak już pisałem ,była kilkakrotnie mierzona więc to coś być może w samym sterowniku.Nie wiem, ale na tym forum czytałem że silniki JN często mają taki feler że falują obroty i jest słaby.Być może to jakaś fabryczna wada.No nic ,u mnie po problemie.Teraz dopiero odczuwam prawdziwą przyjemność z jazdy.

PS. przed zabiegiem palił mi jakieś 12 l na mieście przy spokojnej jeździe .Na trasie ok 7l

JOLLY
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 14 cze 2009, 18:47
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: JOLLY » 14 sie 2009, 19:25

WOJTEK26 pisze:W autach gaźnikowych były jedynie katalizatory nieregulowane czyli bez sondy Lambda. ;-)
Oczywiście z wyjątkiem silnika PP ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl