[B4 1.9 TDI 1Z] Dziwne pukanie przy zimnym silniku.
[B4 1.9 TDI 1Z] Dziwne pukanie przy zimnym silniku.
witam.
jak odpalam auto po długim postoju np nocy to gdzieś z okolicy przodu silnika, może rozrządu słychać pukanie jak y metalu o metal czy coś podobnego. Słychać to między 800 a 1000 obrotów a jak wskoczy wyżej to nie. Chwile pochodzi i wszystko zanika na dobre. Dzwięk tego czegoś mam nagrany, tylko nie wiem czy to coś da jak go tu wrzuce wam. Rozrząd podono ył wymieniany jakis czas temu(tak twierdził własciciel) no i niby by sie to zgadzało bo paski wygladaja na nowe. Macie jakieś pomyły co to może być?
jak odpalam auto po długim postoju np nocy to gdzieś z okolicy przodu silnika, może rozrządu słychać pukanie jak y metalu o metal czy coś podobnego. Słychać to między 800 a 1000 obrotów a jak wskoczy wyżej to nie. Chwile pochodzi i wszystko zanika na dobre. Dzwięk tego czegoś mam nagrany, tylko nie wiem czy to coś da jak go tu wrzuce wam. Rozrząd podono ył wymieniany jakis czas temu(tak twierdził własciciel) no i niby by sie to zgadzało bo paski wygladaja na nowe. Macie jakieś pomyły co to może być?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 lip 2009, 08:49
- Lokalizacja: Lublin/Szwajcaria
Hydraulika siada. Szklanki do wymiany. Stare ktore obecnie posiadasz sa juz wyrobione. Pewnie posiadają duze luzy. Koszt 8 szklanek około 200 zł (polecam INA). Trzeba rozpiąć rozrzad, zdjać wałek rozrządu. wyjąć stare szklanki, włożyć nowe, załozyc wałek, załozyc pasek rozrzadu spowrotem. I to wszystko=D .... jesli chcesz aby to było zrobione po ludzku to polecam wymiane uszczelniaczy wałków wymiane rozrzadu jesli nie wiesz kiedy był i czy wogole był zmieniany. cały koszt wymiany około 150 zł plus czesci. wiec około 350-400 zł
jesli z rozrzadem to około 500-550 zł.
[ Dodano: 2009-07-29, 15:42 ]
Oj sory 1Z to TDI rozrzad moze byc droższy =D
jesli z rozrzadem to około 500-550 zł.
[ Dodano: 2009-07-29, 15:42 ]
Oj sory 1Z to TDI rozrzad moze byc droższy =D
Witam
Wszystko zależy od mechanika ja za szklanki zapłaciłem jakieś 200zł a robocizna kosztowała mnie 100zł też byłem zdziwiony że tak mało ale gość konkretny ostatnio robiłem u tego mechanika nastawnik pompy wyczyścił za 100zł jeżdzę prawie miesiąc i jest super. Jest tanim mechanikiem ale sprawdzonym jak coś polecam dam namiary (Bartoszyce)
Wszystko zależy od mechanika ja za szklanki zapłaciłem jakieś 200zł a robocizna kosztowała mnie 100zł też byłem zdziwiony że tak mało ale gość konkretny ostatnio robiłem u tego mechanika nastawnik pompy wyczyścił za 100zł jeżdzę prawie miesiąc i jest super. Jest tanim mechanikiem ale sprawdzonym jak coś polecam dam namiary (Bartoszyce)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 lip 2009, 08:49
- Lokalizacja: Lublin/Szwajcaria
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
Nieściak, ja także przeszedłem z minerała na półsyntetyk i jest wszystko super. :-> Kultura pracy silnika jest o niebo lepsza niż na mineralu. Pełen syntetyk to trochę przesada ale półsyntetyk jak najbardziej bym polecał. Jak będziesz zmieniał oliwę to się dowiesz jaki miałeś olej bo minerał jest zdecydowanie i zauważalnie gęstszy.
nie ma zadnej kartki niestety:/ pomimo ze to autoz niemiec to nawet nie był serwisowany. Ok pod koniec miesiaca wymienie szklanki itp i zaleje połsyntetyk:) Wydaje mi sie ze mam mineralny bo na bagnecie jest olej i jest gesty.
To skoro na polsyntetyku chodzi lepiej to po co ktos kiedys wlewal mineralny? Czyli na 100% moge zalac silnik bez obawy jego popsucia,tak?
a mam pytanie, wiem e troche nie na temat ale w skrzyni mam mineralny, a posiadam full syntetyk. skrzynia ma problem z synchronizatorem 3biegu ale mam metode by wrzucac bez zgrzytu, na drugim biegu dochodze do 2tysiecy, zbijam na luz, obroty spadna i wtdy lekko popycham drazek i sam wchodzi bez zgrzytu. No i sie zastanawiam czy zalanie syntetykiem + dolalbym dodatek do oleju. Cy to mialo by pozytywny wpływ czy raczej negatywny?
To skoro na polsyntetyku chodzi lepiej to po co ktos kiedys wlewal mineralny? Czyli na 100% moge zalac silnik bez obawy jego popsucia,tak?
a mam pytanie, wiem e troche nie na temat ale w skrzyni mam mineralny, a posiadam full syntetyk. skrzynia ma problem z synchronizatorem 3biegu ale mam metode by wrzucac bez zgrzytu, na drugim biegu dochodze do 2tysiecy, zbijam na luz, obroty spadna i wtdy lekko popycham drazek i sam wchodzi bez zgrzytu. No i sie zastanawiam czy zalanie syntetykiem + dolalbym dodatek do oleju. Cy to mialo by pozytywny wpływ czy raczej negatywny?
kolego róznie to bywa z zamiana oleju z gorszego na lepszy, wiele osob twierdzi ze to nie powinno miec miejsca bo pozniej z silnika sie leje olej i bierze mocno ale jesli silnik masz w miare zdrowy to smialo zmieniaj na półsyntetyk i nic mu nie będzie tzn bedzie, ale to już tylko lepiej he :mrgreen: