Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Dziwne pukanie przy zimnym silniku.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

[B4 1.9 TDI 1Z] Dziwne pukanie przy zimnym silniku.

Post autor: Nieściak » 28 lip 2009, 00:06

witam.
jak odpalam auto po długim postoju np nocy to gdzieś z okolicy przodu silnika, może rozrządu słychać pukanie jak y metalu o metal czy coś podobnego. Słychać to między 800 a 1000 obrotów a jak wskoczy wyżej to nie. Chwile pochodzi i wszystko zanika na dobre. Dzwięk tego czegoś mam nagrany, tylko nie wiem czy to coś da jak go tu wrzuce wam. Rozrząd podono ył wymieniany jakis czas temu(tak twierdził własciciel) no i niby by sie to zgadzało bo paski wygladaja na nowe. Macie jakieś pomyły co to może być?

Marcin_lbn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 16 lip 2009, 08:49
Lokalizacja: Lublin/Szwajcaria

Post autor: Marcin_lbn » 28 lip 2009, 07:46

Ja bym stawiał że masz już uszkodzony któryś hydropopychacz zaworowy, z poszątku stuka poprostu zawór, a jak już dostanie większego ciśnienia oleju to sam się wyreguluje i chodzi normalnie.

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 28 lip 2009, 18:02

droga to naprawa?

polus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 13 cze 2009, 12:57
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: polus » 29 lip 2009, 14:34

Witam miałem podobne obiawy stukania były to samoregulatory zaworów robiły dzyń dzyń ale kiedyś miałem też stukanie z przodu nieregularne takie łup łup i to znowu był napinacz gniazdo się wyrobiło i trochę łupało i to mnie kosztowało troszkę kaski wraz z paskiem.

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 29 lip 2009, 15:39

Hydraulika siada. Szklanki do wymiany. Stare ktore obecnie posiadasz sa juz wyrobione. Pewnie posiadają duze luzy. Koszt 8 szklanek około 200 zł (polecam INA). Trzeba rozpiąć rozrzad, zdjać wałek rozrządu. wyjąć stare szklanki, włożyć nowe, załozyc wałek, załozyc pasek rozrzadu spowrotem. I to wszystko=D .... jesli chcesz aby to było zrobione po ludzku to polecam wymiane uszczelniaczy wałków wymiane rozrzadu jesli nie wiesz kiedy był i czy wogole był zmieniany. cały koszt wymiany około 150 zł plus czesci. wiec około 350-400 zł
jesli z rozrzadem to około 500-550 zł.

[ Dodano: 2009-07-29, 15:42 ]
Oj sory 1Z to TDI rozrzad moze byc droższy =D

polus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 13 cze 2009, 12:57
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: polus » 30 lip 2009, 09:31

Witam
Wszystko zależy od mechanika ja za szklanki zapłaciłem jakieś 200zł a robocizna kosztowała mnie 100zł też byłem zdziwiony że tak mało ale gość konkretny ostatnio robiłem u tego mechanika nastawnik pompy wyczyścił za 100zł jeżdzę prawie miesiąc i jest super. Jest tanim mechanikiem ale sprawdzonym jak coś polecam dam namiary (Bartoszyce)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 30 lip 2009, 12:23

Dokładnie musisz zainwestować w szklaneczki ;-) A na jakim oleju jeździsz??

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 11 sie 2009, 23:58

nie mam pojecia jaki to olej ale spodziewam sie że to mineralny. Przygotowywuje sie do wymiany tylko nie wiem jaki zalac, czy mineralny czy połsyntetyk zaryzykowac. Oczywiscie wleje firmy Mobil

Marcin_lbn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 16 lip 2009, 08:49
Lokalizacja: Lublin/Szwajcaria

Post autor: Marcin_lbn » 12 sie 2009, 08:07

Nieściak pisze:czy mineralny czy połsyntetyk zaryzykowac
Do zetorka tylko półsyntetyk (ew. full syntetyk, ale to już jak dla mnie przesada). Ja ostatnio przeszedłem z minerała na półsyntetyka i elegancko cyka, no i dla turbinki zdrowiej.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 12 sie 2009, 11:03

Nieściak, ja także przeszedłem z minerała na półsyntetyk i jest wszystko super. :-> Kultura pracy silnika jest o niebo lepsza niż na mineralu. :-D Pełen syntetyk to trochę przesada ale półsyntetyk jak najbardziej bym polecał. Jak będziesz zmieniał oliwę to się dowiesz jaki miałeś olej bo minerał jest zdecydowanie i zauważalnie gęstszy.

polus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 13 cze 2009, 12:57
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: polus » 12 sie 2009, 16:20

Witam
Półsyntetyk zalej ale może masz kartkę gdzieś przy silniku na jakim jeżdzisz

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 13 sie 2009, 00:43

nie ma zadnej kartki niestety:/ pomimo ze to autoz niemiec to nawet nie był serwisowany. Ok pod koniec miesiaca wymienie szklanki itp i zaleje połsyntetyk:) Wydaje mi sie ze mam mineralny bo na bagnecie jest olej i jest gesty.

To skoro na polsyntetyku chodzi lepiej to po co ktos kiedys wlewal mineralny? Czyli na 100% moge zalac silnik bez obawy jego popsucia,tak?


a mam pytanie, wiem e troche nie na temat ale w skrzyni mam mineralny, a posiadam full syntetyk. skrzynia ma problem z synchronizatorem 3biegu ale mam metode by wrzucac bez zgrzytu, na drugim biegu dochodze do 2tysiecy, zbijam na luz, obroty spadna i wtdy lekko popycham drazek i sam wchodzi bez zgrzytu. No i sie zastanawiam czy zalanie syntetykiem + dolalbym dodatek do oleju. Cy to mialo by pozytywny wpływ czy raczej negatywny?

Awatar użytkownika
xjaoex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 16 lip 2009, 22:25

Post autor: xjaoex » 13 sie 2009, 00:57

kolego róznie to bywa z zamiana oleju z gorszego na lepszy, wiele osob twierdzi ze to nie powinno miec miejsca bo pozniej z silnika sie leje olej i bierze mocno ale jesli silnik masz w miare zdrowy to smialo zmieniaj na półsyntetyk i nic mu nie będzie :-) tzn bedzie, ale to już tylko lepiej he :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl