[B3/B4 2.3E NG]Kontrolka oleju zapalila się podczas jazdy
[B3/B4 2.3E NG]Kontrolka oleju zapalila się podczas jazdy
Jechalem sobie wczoraj po mieście, calkiem spokojnie, a tu nagle zapalila się na czerwono kontrolka oleju i odezwal sie brzęczyk. obroty byly na 2200rpm... kontrolka kilkakrotnie zamigala, poczym zgasla. Powolutku , nie przekraczajac 2000rpm dotoczylem sie 5km na parking... Poziom oleju mam w normie, wymieniony razem z filtrem jakieś 1500km temu - Shell Helix 10W40 - przez poprzednie 10000km też byl ten olej, a wczesniej to nie wiadomo....Kontrolka zapala się na biegu powyżej 2000-2300rpm a na luzie powyżej 4000rpm. Silnik brzmi tak jak brzmial - nic się nie zmienilo...
Poszperalem trochę w necie i do czego doszedlem: najprawdopodobniej padl jeden z czujników ciśnienia oleju, które są w bloku silnika, ale możliwe są też inne opcje...
Chcę zrobić tak: Sprawdzić ciśnienie oleju. Jeżeli za male - zdjąć miskę olejową i skontrolować smok i pompę oleju - jeżeli będą sprawne, to czeka mnie szukanie zatoru w kanalach olejowych silnika....
Jeżeli ciśnienie będzie w normie - wymienię czujniki ciśnienia oleju...
W poniedzialek postaram się odstawić autko do mechanika i zobaczymy co będzie dalej...
Poszperalem trochę w necie i do czego doszedlem: najprawdopodobniej padl jeden z czujników ciśnienia oleju, które są w bloku silnika, ale możliwe są też inne opcje...
Chcę zrobić tak: Sprawdzić ciśnienie oleju. Jeżeli za male - zdjąć miskę olejową i skontrolować smok i pompę oleju - jeżeli będą sprawne, to czeka mnie szukanie zatoru w kanalach olejowych silnika....
Jeżeli ciśnienie będzie w normie - wymienię czujniki ciśnienia oleju...
W poniedzialek postaram się odstawić autko do mechanika i zobaczymy co będzie dalej...
Ostatnio zmieniony 05 maja 2007, 17:23 przez foxbat, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli w dźwięku silnika się nic nie zmieniło to pewnie czujnik ci głupieje. Zmierz ciśnienie manometrem i będziesz wiedział na czym stoisz.
Podam ci taki głupi przykład. Mam Stara 200 i tam elektroniczny czujnik oleju przy rozgrzanym silniku schodził mi praktycznie do zera a przy jeździe pokazywał ledwo 2.
Wyrzuciłem czujnik i wskaźnik a zamiast niego włożyłem zwykły manometr tylko z długim przewodem od deski do bloku. Teraz pokazuje mi na zimnym prawie 5 na wolnych obrotach a jak się rozgrzeje to 2,5, przy jeździe na rozgrzanym silniku 3,8 do 4.
Podam ci taki głupi przykład. Mam Stara 200 i tam elektroniczny czujnik oleju przy rozgrzanym silniku schodził mi praktycznie do zera a przy jeździe pokazywał ledwo 2.
Wyrzuciłem czujnik i wskaźnik a zamiast niego włożyłem zwykły manometr tylko z długim przewodem od deski do bloku. Teraz pokazuje mi na zimnym prawie 5 na wolnych obrotach a jak się rozgrzeje to 2,5, przy jeździe na rozgrzanym silniku 3,8 do 4.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
foxbat, to co napisałeś jest zgodne z co myślę że każdy ci doradzi. Często jest tak że to właśnie te czujniki wariują, ale nie zaszkodzi sprawdzić najpierw ciśnienia oleju, wtedy będzie wszystko wiadomo, a nie jak co niektórzy szukają winy od razu po stronie czujników, wymieniają ich całe setki a nie wezmą pod uwagę że przyczyna może leżeć u samych źródeł, czyli w słabym ciśnieniu oleju.
Witam
Panowie mam problem.
Posiadam Audi 80 B4 2.0 E silnik ABK. dwa tygodnie temu obruciła sie 4 panewka i chwile trwało jak sobie to do kupy posładałem. Ale, w czwartek odpaliłem samochodzik i co sie działo.
Na początku chodził jak traktor lecz jak sie nagrzał to sie wszystko ustabilizowało i silniczek ładnie pracował. w piatek rano znowu jak go odpaliłem to chodził jak traktor i jak sie nagrzał to sie ustabilizowało. w sobotę przy odpalaniu niezgasła kontrolka cisnienia oleju, po dodaniu gazu do 2000 na chilę zgasła po czym znowu się zapaliła z piskiem brzęczka.
O co chodzi, moze ktoś podpowie.
Nadmieniam że:
wymianione były panewski korb i półpanewki, kontowane korby, polerowany wał korbowy. czyszczona pompa oleju.
proszę o pomoc bo mechanik ktory to robił jest moim kolega ale cos mi się widzi że chyba do końca niewie co ma zrobić.
:mrgreen:
Panowie mam problem.
Posiadam Audi 80 B4 2.0 E silnik ABK. dwa tygodnie temu obruciła sie 4 panewka i chwile trwało jak sobie to do kupy posładałem. Ale, w czwartek odpaliłem samochodzik i co sie działo.
Na początku chodził jak traktor lecz jak sie nagrzał to sie wszystko ustabilizowało i silniczek ładnie pracował. w piatek rano znowu jak go odpaliłem to chodził jak traktor i jak sie nagrzał to sie ustabilizowało. w sobotę przy odpalaniu niezgasła kontrolka cisnienia oleju, po dodaniu gazu do 2000 na chilę zgasła po czym znowu się zapaliła z piskiem brzęczka.
O co chodzi, moze ktoś podpowie.
Nadmieniam że:
wymianione były panewski korb i półpanewki, kontowane korby, polerowany wał korbowy. czyszczona pompa oleju.
proszę o pomoc bo mechanik ktory to robił jest moim kolega ale cos mi się widzi że chyba do końca niewie co ma zrobić.
:mrgreen:
@ drozda
a jak z ciśnieniem oleju w silniku - sprawdź manometrem - powinno być takie jak podawałem post wyżej - takie stukanie popychaczy to może być oznaką że układ smarowania silnika nie działa poprawnie i olej długo bardzo dochodzi do góry do głowicy.... A może bardzo prozaiczna sprawa - za mało oleju? :mrgreen:
A co do mojego problemu:
zajechałem do sklepu po nowe czujniki - musiałem tylko jeszcze sprawdzić jakie są kolory tych czujników u mnie w silniku więc zdjąłem kable do nich dochodzące... poszedłem i kupiłem czujniki (2x 10zł) wróciłem, odpaliłem, przegazowałem ... i ... kontrolka nie mignęła.... NAPRAWIŁO SIĘ ... po prostu styk jednego z czujników był zaśniedziały - to wszystko.....
Zamiast poruszać pierw kabelkami (co nic nie kosztuje) wydałem w sumie 60zł na zupełnie niepotrzebną diagnozę i czujniki... Ale przynajmniej wiem że ciśnienie oleju jest ok w moim motorku.... :mrgreen:
Człowiek czasem to za bardzo sobie filmy wkręca, ale co poradzić jak się żyje w ciągłym stresie...termin porodu za 3 tygodnie...
a jak z ciśnieniem oleju w silniku - sprawdź manometrem - powinno być takie jak podawałem post wyżej - takie stukanie popychaczy to może być oznaką że układ smarowania silnika nie działa poprawnie i olej długo bardzo dochodzi do góry do głowicy.... A może bardzo prozaiczna sprawa - za mało oleju? :mrgreen:
A co do mojego problemu:
zajechałem do sklepu po nowe czujniki - musiałem tylko jeszcze sprawdzić jakie są kolory tych czujników u mnie w silniku więc zdjąłem kable do nich dochodzące... poszedłem i kupiłem czujniki (2x 10zł) wróciłem, odpaliłem, przegazowałem ... i ... kontrolka nie mignęła.... NAPRAWIŁO SIĘ ... po prostu styk jednego z czujników był zaśniedziały - to wszystko.....
Zamiast poruszać pierw kabelkami (co nic nie kosztuje) wydałem w sumie 60zł na zupełnie niepotrzebną diagnozę i czujniki... Ale przynajmniej wiem że ciśnienie oleju jest ok w moim motorku.... :mrgreen:
Człowiek czasem to za bardzo sobie filmy wkręca, ale co poradzić jak się żyje w ciągłym stresie...termin porodu za 3 tygodnie...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 13 kwie 2007, 09:23
Mam ten sam problem co foxbat, pika i świeci kontrolka ale tylko na zimnym silniku i też przy obrotach 2300-2600.
Powymieniałem czujniki, sprawdziłem ciśnienie jest jak w nowym silniku, pompę olejową, wymieniłem olej, filtry, silnik cyka jak zegarek szwajcarski, a kontrolka nadal pika i świeci.
foxbat jak się z tym uporasz to proszę daj znaka, co było przyczyną u ciebie, może u mnie będzie to samo, a czego jeszcze nie sprawdziłem.[/b]
Powymieniałem czujniki, sprawdziłem ciśnienie jest jak w nowym silniku, pompę olejową, wymieniłem olej, filtry, silnik cyka jak zegarek szwajcarski, a kontrolka nadal pika i świeci.
foxbat jak się z tym uporasz to proszę daj znaka, co było przyczyną u ciebie, może u mnie będzie to samo, a czego jeszcze nie sprawdziłem.[/b]
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 4643
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Tak dobiegając trochę od tematu, człowiek zawsze szuka najgorszego podczas gdy usterka moze być banalna. Ja miałem podobnie z kuleniem silnika. Juz rozglądalem się za krokowym, sonda lambda, a okazało się, że kopułka trzyma się na jednym zaczepie :mrgreen:
Fox teraz z tych czujników zrób sobie korale :mrgreen:
Fox teraz z tych czujników zrób sobie korale :mrgreen:
"czerwone korale...czerwone niczym wiiiiiinooooo" to chyba kajach śpiewała... :mrgreen:
Z natury co do mojego auta jestem pesymistą... chociaż czasem mnie pozytywnie zaskakuje - np, jak go kupiłem to oczywiście klima nie chodziła - i wystarczyło ją tylko nabić za 150zł i działa super - szczelność bez zarzutu... :mrgreen:
Czujniki sobie zostawię bo nie wiadomo kiedy te co sa teraz w silniku w końcu padną...
Z natury co do mojego auta jestem pesymistą... chociaż czasem mnie pozytywnie zaskakuje - np, jak go kupiłem to oczywiście klima nie chodziła - i wystarczyło ją tylko nabić za 150zł i działa super - szczelność bez zarzutu... :mrgreen:
Czujniki sobie zostawię bo nie wiadomo kiedy te co sa teraz w silniku w końcu padną...
Dziekuję wszystkim za zainteresowanie. Przyczyna rzeczywiście można powiedzieć banalna. Całe szczęście że posiadałem drugą pompę oleju. Poprostu pompa tłoczyła 10 barów w silnik i świciła się kontrolka nieze względu na to że niema oleju tylko że jest za duże ciśnienie. W pompie zatarty był , niewiem czy to dobrze nazwe , zawór bezpieczeństwa nadciśnienia oleju. Po wymianie pomy cisnienie przy 90 stopniach silnika ma 2 bary katalogowo wg autodaty.
teraz tyko dotrzeć silniczek i upalać audice.
Dziekuję i pozdrawiam
teraz tyko dotrzeć silniczek i upalać audice.
Dziekuję i pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 13 kwie 2007, 09:23