Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 2.3E NG]Kontrolka oleju zapalila się podczas jazdy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

[B3/B4 2.3E NG]Kontrolka oleju zapalila się podczas jazdy

Post autor: foxbat » 05 maja 2007, 09:12

Jechalem sobie wczoraj po mieście, calkiem spokojnie, a tu nagle zapalila się na czerwono kontrolka oleju i odezwal sie brzęczyk. obroty byly na 2200rpm... kontrolka kilkakrotnie zamigala, poczym zgasla. Powolutku , nie przekraczajac 2000rpm dotoczylem sie 5km na parking... Poziom oleju mam w normie, wymieniony razem z filtrem jakieś 1500km temu - Shell Helix 10W40 - przez poprzednie 10000km też byl ten olej, a wczesniej to nie wiadomo....Kontrolka zapala się na biegu powyżej 2000-2300rpm a na luzie powyżej 4000rpm. Silnik brzmi tak jak brzmial - nic się nie zmienilo...

Poszperalem trochę w necie i do czego doszedlem: najprawdopodobniej padl jeden z czujników ciśnienia oleju, które są w bloku silnika, ale możliwe są też inne opcje...

Chcę zrobić tak: Sprawdzić ciśnienie oleju. Jeżeli za male - zdjąć miskę olejową i skontrolować smok i pompę oleju - jeżeli będą sprawne, to czeka mnie szukanie zatoru w kanalach olejowych silnika....
Jeżeli ciśnienie będzie w normie - wymienię czujniki ciśnienia oleju...

W poniedzialek postaram się odstawić autko do mechanika i zobaczymy co będzie dalej...
Ostatnio zmieniony 05 maja 2007, 17:23 przez foxbat, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 05 maja 2007, 10:50

Jeżeli w dźwięku silnika się nic nie zmieniło to pewnie czujnik ci głupieje. Zmierz ciśnienie manometrem i będziesz wiedział na czym stoisz.

Podam ci taki głupi przykład. Mam Stara 200 i tam elektroniczny czujnik oleju przy rozgrzanym silniku schodził mi praktycznie do zera a przy jeździe pokazywał ledwo 2.

Wyrzuciłem czujnik i wskaźnik a zamiast niego włożyłem zwykły manometr tylko z długim przewodem od deski do bloku. Teraz pokazuje mi na zimnym prawie 5 na wolnych obrotach a jak się rozgrzeje to 2,5, przy jeździe na rozgrzanym silniku 3,8 do 4.
KorNoLio

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 maja 2007, 12:28

foxbat, to co napisałeś jest zgodne z co myślę że każdy ci doradzi. Często jest tak że to właśnie te czujniki wariują, ale nie zaszkodzi sprawdzić najpierw ciśnienia oleju, wtedy będzie wszystko wiadomo, a nie jak co niektórzy szukają winy od razu po stronie czujników, wymieniają ich całe setki a nie wezmą pod uwagę że przyczyna może leżeć u samych źródeł, czyli w słabym ciśnieniu oleju.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 05 maja 2007, 15:21

u mnie też kontrolka wariuje od ciśnienia na wolnych i rozgrzanym silniku po wstępnych oględzinach wychodzi że zwarcie odłączam czujniki a ona chodzi dalej

[ Dodano: 2007-05-05, 21:28 ]
u mnie przekaźnik wywalił kite

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 05 maja 2007, 22:12

Foxi, zapewne czujnik od dynamicznego ciśnienia padł... jak będziesz kupował to only oryginał
ale sprawdź najpierw ciśnienie - tak jak piszesz

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 07 maja 2007, 10:33

ciśnienie między 3 a 5 bar na lekko ciepłym silniku, w zależności od obrotów - czyli całkiem w normie... więc padnięty czujnik - po południu kupuję i wymieniam. Sprawdzenie ciśnienia trwało w sumie mniej niż kwadrans - cena 40zł...
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

drozda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 07 maja 2007, 11:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: drozda » 07 maja 2007, 11:32

Witam
Panowie mam problem.
Posiadam Audi 80 B4 2.0 E silnik ABK. dwa tygodnie temu obruciła sie 4 panewka i chwile trwało jak sobie to do kupy posładałem. Ale, w czwartek odpaliłem samochodzik i co sie działo.
Na początku chodził jak traktor lecz jak sie nagrzał to sie wszystko ustabilizowało i silniczek ładnie pracował. w piatek rano znowu jak go odpaliłem to chodził jak traktor i jak sie nagrzał to sie ustabilizowało. w sobotę przy odpalaniu niezgasła kontrolka cisnienia oleju, po dodaniu gazu do 2000 na chilę zgasła po czym znowu się zapaliła z piskiem brzęczka.
O co chodzi, moze ktoś podpowie.
Nadmieniam że:
wymianione były panewski korb i półpanewki, kontowane korby, polerowany wał korbowy. czyszczona pompa oleju.

proszę o pomoc bo mechanik ktory to robił jest moim kolega ale cos mi się widzi że chyba do końca niewie co ma zrobić.
:mrgreen:

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 07 maja 2007, 18:31

@ drozda

a jak z ciśnieniem oleju w silniku - sprawdź manometrem - powinno być takie jak podawałem post wyżej - takie stukanie popychaczy to może być oznaką że układ smarowania silnika nie działa poprawnie i olej długo bardzo dochodzi do góry do głowicy.... A może bardzo prozaiczna sprawa - za mało oleju? :mrgreen:

A co do mojego problemu:

zajechałem do sklepu po nowe czujniki - musiałem tylko jeszcze sprawdzić jakie są kolory tych czujników u mnie w silniku więc zdjąłem kable do nich dochodzące... poszedłem i kupiłem czujniki (2x 10zł) wróciłem, odpaliłem, przegazowałem ... i ... kontrolka nie mignęła.... NAPRAWIŁO SIĘ ... po prostu styk jednego z czujników był zaśniedziały - to wszystko.....

Zamiast poruszać pierw kabelkami (co nic nie kosztuje) wydałem w sumie 60zł na zupełnie niepotrzebną diagnozę i czujniki... Ale przynajmniej wiem że ciśnienie oleju jest ok w moim motorku.... :mrgreen:

Człowiek czasem to za bardzo sobie filmy wkręca, ale co poradzić jak się żyje w ciągłym stresie...termin porodu za 3 tygodnie...
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Damian1406
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 13 kwie 2007, 09:23

Post autor: Damian1406 » 08 maja 2007, 13:06

Mam ten sam problem co foxbat, pika i świeci kontrolka ale tylko na zimnym silniku i też przy obrotach 2300-2600.
Powymieniałem czujniki, sprawdziłem ciśnienie jest jak w nowym silniku, pompę olejową, wymieniłem olej, filtry, silnik cyka jak zegarek szwajcarski, a kontrolka nadal pika i świeci.

foxbat jak się z tym uporasz to proszę daj znaka, co było przyczyną u ciebie, może u mnie będzie to samo, a czego jeszcze nie sprawdziłem.[/b]
DAMIAN

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 08 maja 2007, 19:49

u mnie przyczyna to zaśniedziałe styki przy czujniku. Ale wiem że może też być problem przy drugim końcu kabla - gdzieś przy sterowniku silnika...
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 08 maja 2007, 20:58

Tak dobiegając trochę od tematu, człowiek zawsze szuka najgorszego podczas gdy usterka moze być banalna. Ja miałem podobnie z kuleniem silnika. Juz rozglądalem się za krokowym, sonda lambda, a okazało się, że kopułka trzyma się na jednym zaczepie :mrgreen:

Fox teraz z tych czujników zrób sobie korale :mrgreen: ;-)
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 08 maja 2007, 21:28

"czerwone korale...czerwone niczym wiiiiiinooooo" to chyba kajach śpiewała... :mrgreen:

Z natury co do mojego auta jestem pesymistą... chociaż czasem mnie pozytywnie zaskakuje - np, jak go kupiłem to oczywiście klima nie chodziła - i wystarczyło ją tylko nabić za 150zł i działa super - szczelność bez zarzutu... :mrgreen:

Czujniki sobie zostawię bo nie wiadomo kiedy te co sa teraz w silniku w końcu padną...
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

drozda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 07 maja 2007, 11:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: drozda » 09 maja 2007, 23:30

Dziekuję wszystkim za zainteresowanie. Przyczyna rzeczywiście można powiedzieć banalna. Całe szczęście że posiadałem drugą pompę oleju. Poprostu pompa tłoczyła 10 barów w silnik i świciła się kontrolka nieze względu na to że niema oleju tylko że jest za duże ciśnienie. W pompie zatarty był , niewiem czy to dobrze nazwe , zawór bezpieczeństwa nadciśnienia oleju. Po wymianie pomy cisnienie przy 90 stopniach silnika ma 2 bary katalogowo wg autodaty.
teraz tyko dotrzeć silniczek i upalać audice.

Dziekuję i pozdrawiam

Damian1406
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 13 kwie 2007, 09:23

Post autor: Damian1406 » 10 maja 2007, 09:34

foxbat pisze:u mnie przyczyna to zaśniedziałe styki przy czujniku. Ale wiem że może też być problem przy drugim końcu kabla - gdzieś przy sterowniku silnika...
Napisz czy to ci pomogło jak przeczyściłeś styki.
DAMIAN

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 11 maja 2007, 22:13

to nawet nie było przeczyszczenie styków - po prostu parokrotnie zdjąłem i założyłem kabel na czujnik - to wszystko - od paru dni problemu nie ma...
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga