Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a80 b3 1.6 sb TDi] Szybciej niż 130 nie idzie.... :(

Henry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2008, 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Henry » 13 sie 2009, 00:03

Niestety ale narazie nie mam czasu na spoty, koszt regeneracji mniej więcej 300 zł zależy co uszkodzone, słyszałem że nowa 650zł.

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 13 sie 2009, 09:51

teraz tylko pytanie...pompa czy wg....a moze co innego:(

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 sie 2009, 09:59

Może głupie pytanie ale czy filtr paliwa sprawdzałeś? Kiedyś miałem taki objaw że na każdym biegu wkręcał mi się najpierw tylko do 3,5tyś i ani grama dalej, później tylko do 3tyś. Myślałem że to pompa siada. Okazało się że zasyfiony był filtr paliwa i to dawało taki dziwny efekt.

Ale dobrze by było sprawdzić również turbinę jakimś ciśnieniomierzem co tam tak właściwie się dzieje, bo zastanawiający jest ten dym przy 130, tak jak by zabrakło mu powietrze do jego przepalenia.

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 13 sie 2009, 11:23

Labiel, pryznam się że auto kupiłem dopiero i komplet filtrów czeka na wymiane....

Co do turbo to tak jak pisałem jest po regenracji i mam na to dokumentecje i z resztą widac to po turbinie, a poza tym czuć że dobrze pompuje bo aż wgniata w fotel a na drugim biegu potrafi przyczepność zgubic.....co do wkręcania się to masz racje....raz mi na jakimś biegu wkręci się wyżej raz nie....albo strasznie powoli.... nie mam obrotka więc cieżko mi to określic ale po głośności szacuje że wyżej niż jakieś 3500 się nie wkreca. i to samo się tyczy na 5 biegu....z górki uda mi sie go rozbójac do 150 ale gdy robi się równo zaraz zwalnia....

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 13 sie 2009, 20:31

Cholera i u mnie to samo jest od paru dni , do 130 ledwo idzie, w ogóle to na każdym biegu jakoś bardzo powoli się wkręca na obroty, o wyprzedzaniu pod górkę i na nie rzadko prostej można zapomnieć jak dojdzie do 3500 obrotów to zaczyna tak jakoś delikatnie warczeć i nie chce dalej iść. Czy to mogłaby być wina wtrysków, moje audi dluższy czas słabo pali, trzeba kręcić rozruchem ze 3-4 sekundy zanim zaskoczy. Dodam że pompa po regeneracji rok czasu było ok aż do teraz tylko z tym paleniem było tak cały czas. Nic nie podkręcałem, miesiąc temu jak sprawdzałem turbo to dawało 0,8 bara przy około 4200 obrotów. Co z tym fantem zrobić teraz? Aha, może głupio myśle ale czy możliwe by było że intercooler jest pełny oleju i przez to są te problemy? Pytam, bo turbo delikatnie sika olejem ale tragedii nie ma jeszcze.

[ Dodano: 2009-08-13, 20:32 ]
Zapomniałem dodać że dymy nie widać za mną jak jadę.

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 14 sie 2009, 11:53

znalazłem papiery i u mnie filtr paliwa był wymieniany 4 miesiące temu:( mi się wydaje ze jest u mnie zły skład powietrza.... albo wg albo pompa...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 sie 2009, 12:42

ślepak pisze:znalazłem papiery i u mnie filtr paliwa był wymieniany 4 miesiące temu:(
To nic nie znaczy. Wystarczy raz zalać jakieś kijowe paliwo i masz po filtrze.
ślepak pisze:mi się wydaje ze jest u mnie zły skład powietrza....
Rozwiń to bo nie bardzo wiem jak w TD może być zły skład powietrza. Może być jedynie za małe ciśnienie turbodoładowania wtedy będzie słaby i będzie dymił, lub przesadzona dawka paliwa, wtedy będzie mocny, ale też będzie dymił.

Powtórzę to panowie jeszcze raz - zanim zaczniecie kombinować z pompami, turbawkami itp sprawdźcie dla świętego spokoju te filtry.

Henry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2008, 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Henry » 14 sie 2009, 13:10

Labiel pisze:Powtórzę to panowie jeszcze raz - zanim zaczniecie kombinować z pompami, turbawkami itp sprawdźcie dla świętego spokoju te filtry.

Święta prawda, przy pchany filtr paliwa też tak się objawia w TD jak i zwykłych Dieslach.

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 14 sie 2009, 16:46

Labiel, dokładnie miałem na myśli ciśnienie doładowania wiec cały czas mam w głowie WG , no ale wymienie dla pewności ten filtr paliwa.

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 15 sie 2009, 13:24

No to teraz to ja już wiem co się u mnie narobiło... Uszczelka pod głowicą do wymiany, w zbiorniczku wyrównawczym pełno oleju i płynu mi ubywa. Tylko się modlić żeby głowica nie była pęknięta. Mam zamiar zasadzić metalową uszczelkę, tak gdzieś czytałem na forum ale czy ktoś wie z jakiego konkretnie silnika będzie pasowała idealnie do mojego SB. Czy z AAZ będzie git ? Chcę metalową bo od razu założę nowe końcówki wtrysków, wymienię uszczelniacze zaworowe, może prowadnice zaworów i potem mam zamiar trochę LDA pokręcić i zwiększyć ciśnienie doładowania więc nie chciałbym za miesiąc znów wymieniać uszczelki...

ślepak, zobacz u siebie co w zbiorniczku wyrównawczym się dzieje, może masz to samo.

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 15 sie 2009, 13:32

ja zerkałem w zbiorniczek wyrównawczy i sam płyn mam. Bez oleju.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 sie 2009, 13:40

kikut104 pisze:z jakiego konkretnie silnika będzie pasowała idealnie do mojego SB
Z tego co wiem to idealnie pasować nie będzie. Ale chłopacy zakładali i działało.

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 15 sie 2009, 14:27

Zdjęcie znalezione przed chwilą na forum golfa:

Obrazek

Jest to uszczelka od 1.9 TD AAZ na bloku od SB, jak widać wszystko pasuje idealnie, żadne kanały nie są zakryte i o to chodzi.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 sie 2009, 14:46

Z tego co kojarzę to przy uszczelce od AAZ są nieco większe otwory na cylindry, ale jeśli uszczelka będzie dobrze założona to nic się nie powinno dziać.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 15 sie 2009, 15:41

uszczelke smialo mozesz klasc od AAZ 1z AFN wszystko p&p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl