Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 Quattro] Rozkład momentu obrotowego na osie

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Święty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 15 sie 2009, 00:20
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: Święty » 16 sie 2009, 00:36

w audi jest torsen miedzyosiowy, wiec naped jest rozdzielany stale na 50/50, nie ma innego wyjscia na torsenie

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 16 sie 2009, 12:37

Jeśli jedna oś dostanie uślizgu, torsen się blokuje i przekazuje moment na oś o zwiększonej przyczepności w stosunku max 25%-75%. Mówię tu oczywiście o tosenie pierwszej generacji.
Przy jednakowej przyczepności wszystkich kół torsen zachowuje się mechanizm różnicowy otwarty i przekazuje moment po równo na obie osie.
To, że przy ruszaniu na piasku tylne koła prędzej zostawiają ślad, to przez to, że tylna oś jest mniej obciążona w stosunku do przodu.
Pamiętajcie, że w naszych autach te mechanizmy mają już po kilkaset tkm i jak w każdych mechanizmach występują większe lub mniejsze luzy.

Miłej lektury:
http://www.infosamochody.pl/artykul,id_ ... orsen.html

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 16 sie 2009, 14:18

zserty, Dokładnie tak to działa jak piszesz.
Z tym że w B3 i B4 siedzi quattro 2 generacji.Jedynka miała cięgna do blokowania osobno przedniego i tylnego mostu(patrz audi urquattro z pierwszych lat produkcji.)

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 16 sie 2009, 14:29

Ja nie mówię o quattro pierwszej generacji tylko o torsenie.
W B3/B4 jest torsen 1gen.
A co do pierwszego quattro to mechanizmy różnicowe blokowane były tylko z tyłu i między osiami. Przedni był cały czas otwarty.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 17 sie 2009, 07:14

zserty pisze:Ja nie mówię o quattro pierwszej generacji tylko o torsenie.
W B3/B4 jest torsen 1gen.
A co do pierwszego quattro to mechanizmy różnicowe blokowane były tylko z tyłu i między osiami. Przedni był cały czas otwarty.
Prawda.Odniosłem wrażenie że o 1 gen.quattro mowa.A torsen oczywiście 1-wsza.Po 1987r.Gdy wprowadzono torseny kierowca już nie musiał decydować czy w danym momencie blokować centralny czy nie.
A przedni pozostał otwarty.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 19 sie 2009, 22:53

Dobra panowie, a jak to jest w modelach Audi nowszych generacji, chodzi mi konkretnie o A4/B6 quattro. Jest tam Torsen, czy to nieszczęsne pseudo quattro, czyli Haldex? Spotykam się z różnymi opiniami na ten temat, google również nie dały mi na ten temat jednoznacznej odpowiedzi :-/

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 20 sie 2009, 00:40

Panowie Haldex to jednak jest lipa... miałem trochę lepsze zdanie o nim quattro vs. 4motion.

Najlepsze źródło to strona Audi Polska:
W modelach, w których silnik został zamontowany wzdłużnie (A4, A6, A8 i allroad) Audi stosuje układ Torsena. W Audi A3, A3 Sportback, TT Coupe i TT Roadster z silnikami montowanymi poprzecznie, pracuje wielotarczowe sprzęgło Haldex.
A tu cały artykuł na ten temat→Technologia quattro.

Irku w takim razie na 100% masz Torsena w B6'tce.

Pozdro.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 20 sie 2009, 07:28

W A3 były rozwiązania kompromisowo-żenujące czyli Haldex ;-)
Od A4 w górę quattro.Szkoda że tyle elektroniki w tych nowych q.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 20 sie 2009, 12:10

Jaka bania, wiedzialem ze Haldex to nie to samo co Torsen ale ze az do tego stopnia to jest spaprane to nie wiedzialem. <rotfl2>

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 20 sie 2009, 17:36

Najlepsze źródło to strona Audi Polska
No patrzcie, człowiek się pląta po różnych stronach zamiast od razu do źródła uderzyć.

Dzięki Ci Bartek za ten artykuł, teraz już wiem, że starczy mi quattrówek z torsen-em do końca życia :mrgreen:

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 21 sie 2009, 09:20

IC69 pisze: Dzięki Ci Bartek za ten artykuł, teraz już wiem, że starczy mi quattrówek z torsen-em do końca życia :mrgreen:

A ja się martwię,bo jezdziłem zimą a4q 2008r.I wyłączyć wszystkie elektroniczne pastuchy można ale...nie całkiem a poza tym wystarczy mała hopa dosłownie kawałeczek w powietrzu i elektronika świruje.Ja się martwię że pewnego dnia braknie mi quattro bez komputrów ;-)

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 24 sie 2009, 18:20

gornik pisze:Panowie Haldex to jednak jest lipa... miałem trochę lepsze zdanie o nim quattro vs. 4motion.
Od razu widać, że golf to ośka.
Nie wiem czego chcecie od haldexa? Jeździł ktoś z Was czymś takim?
Jak śmigałem Pandą 4x4. Nie wiem co tam jest, czy sama wiskoza czy cały haldex, ale...
Silnik 1,4D ciągnął pod obłoconą górę serpentynami jak zły.
Tutaj macie przykład możliwości haldexa:


Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 24 sie 2009, 18:29

Jeździłem Passatem 4motion 2.5 TDI V6, lipa jak nic w porównaniu z quattro. Przy cofaniu do garażu pod górkę, auto rzuca się jak przednio napędówka (zanim załaczy się tył, a to troszkę trwa), quattro leci śmiało w górę.

Pozdro.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 15 mar 2010, 00:02

Odkopuję.
Dorzucam bardzo ciekawy filmik porównanie o napędach four by four.
Trzeba powiedzieć że subarka na końcu rządzi. Quattro by w tej sytuacji wymiękło na teście w którym tylko 1 koło z przodu ma przyczepność.
Ciekawe, polecam.
:arrow:http://www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRP ... r_embedded

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 08 kwie 2012, 18:24

Torsen to, czy już nie Torsen? :-/ :arrow:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl