Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 B3 1,8 JN] wyciek płynu chlodniczego...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
pawcio16zsp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 28 gru 2008, 12:57

[Audi 80 B3 1,8 JN] wyciek płynu chlodniczego...

Post autor: pawcio16zsp » 16 sie 2009, 20:35

Witam mam taki mały problem dzis zauważyłem ze pod samochodem jest plama plynu chłodniczego i po dłuższych ogledzinach okazało sie ze wyciek jest pomiedzy blokiem silnika a takim plastikowym czyms z tego co wiem jest to króćiec chlodzenia powiedzcie mi czy mam kupic całe czy tylko uszczelke i jak mam odpowietrzyc układ po zalaniu go plynem ......????

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 16 sie 2009, 21:06

Kup nowe wraz z uszczelka nie bedzie to droga sprawa. U mnie też lekko sie poci to miejsce.

Co do odpowietrzania, jak juz kiedys pisalem:

Ja to robie tak:

1. odkrecam korek zbiorniczka
2. odkrecam przewod od chlodnicy tuz przy pompie wodnej
3. odkrecam drugi przewod przy pompie wodnej - ten od powrotu, dzieki czemu zlewam resztki plynu z bloku i nagrzewnicy
4. zakrecamy w/w przewody
5. zalewamy do poziomu max plynem
6. odpalamy silnik i rozgrzewamy do uruchomienia termostatu i wlaczenia sie wentylatora (dolny wąż od chlodnicy ma byc cieply i w miare miekki)
7. sprawdzamy czy jest cieply nawiew (jesli nie to odpowietrzam nagrzewnice przez poluzowanie opaski przewodu nagrzewnicy)
8. ewentualnie dolewam plynu jesli w zbiorniczku ubędzie
9. pssst...pije zimny browarek

pzdr

Archie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 15 sie 2009, 01:07
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Archie » 16 sie 2009, 23:55

racja kupic cale kolanko z uszczelka, bo z uszczelki pewnie nic nie zostalo a tez mialem ten przypadek.
a koszta.. ja za wszystko zaplacilem dokladnie 30 zł

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 17 sie 2009, 00:10

Archie pisze:racja kupic cale kolanko z uszczelka, bo z uszczelki pewnie nic nie zostalo a tez mialem ten przypadek.
a koszta.. ja za wszystko zaplacilem dokladnie 30 zł
Kupowałeś w ASO czy w sklepie? Pytam bo moze bym sobie tez wymienił profilaktycznie...
pzdr

Archie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 15 sie 2009, 01:07
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Archie » 17 sie 2009, 12:21

W normalnym sklepie motoryzacyjnym, wytlumaczylem mu co i jak i powiedzial mi cene.. ;-)
Ja jeszcze musialem taki trojnik wywalic z ktorego praktycznie nic nie zostalo.
Normalnie kosztuje 150 zł :-? Ale miał podobne i tansze :->
Ogolnie kolanko + trojnik i obejmy 98 zł
I mam spokoj na kilkanascie lat ;-)

aawol

Post autor: aawol » 17 sie 2009, 12:36

lepiej kup całą kształtkę ( trójnik kolanko Zależy co masz) jest to plastik więc może się wygniótł.... Sama uszczelka może nie pomóc weź na wszelki wypadek i kup sobie silikon temperaturowy, hermetyczny. U mnie pod kolankiem okazało się że blok ma drobne wrzery, pomimo szlifowania skończyło się silikonem - trzyma się już drugi rok.....

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 17 sie 2009, 12:59

Kolega ma pewnie zwykły, prosty króciec - też mam motor JN i tak to u mnie wyglada.

pawcio16zsp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 28 gru 2008, 12:57

[Audi 80 B3 1,8 JN] wyciek płynu chlodniczego...

Post autor: pawcio16zsp » 17 sie 2009, 14:28

percevalle pisze:Kolega ma pewnie zwykły, prosty króciec - też mam motor JN i tak to u mnie wyglada.
juz wszystko z głowy za krociec zaplacilem 25 zł dla pewnosci sylikon 12zł...... i juz wszystko :mrgreen: oky nic nie cieknie .......

lukasek40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lip 2008, 18:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lukasek40 » 17 sie 2009, 14:33

Mam podobny problem i pytanko. Czy są kłopoty z odkręceniem 2 śrub M6 w głowicy silnika. Trochę mam stracha, żeby nie zerwać gwintu?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 17 sie 2009, 14:43

Wez dobry klucz oczkowy albo małą nasadke (tak żeby nie ukręcić główek) i spokojnie z wyczuciem powinieneś odkrecić. Potem wymienisz śruby na nowe i dokrecisz niezbyt mocno, tak zeby nie przeciekało. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl