[Audi 80 B3 1,8S] Wymiana popychacza w B3 1,8S
[Audi 80 B3 1,8S] Wymiana popychacza w B3 1,8S
Witam, od kilku dni w moim B3 1,8 s z 89r. odezwał się zawór i to bardzo bo klepie jakbym miał diesla. Kolega mechanik na ucho stwierdził, że to popychacz. Generalnie to ciężko na ucho coś stwierdzić pewnie się okaże po zdemontowaniu wałką rozrządu. Tylko czy wymienia się jeden ten klepak czy wszystkie popychacze? Czy zakładać jakiś firmowy czy to nie ma znaczenia? Mam w aucie gaz II generacji, który się przełącza przy temp. płynu 50C, czy gaz mógł się przyczynić do usterki? Poza tym dzisiaj wymieniłem olej na Castrola półsyntetyk nie wiem czy dobrze zrobiłem bo okazało się, że jeździł na mineralnym, a nie jak miał wpisane na półsyntetyku. Teraz nie wiem czy nie rozwali silnika, przebieg mam 198000km.
Ostatnio zmieniony 17 sie 2009, 23:24 przez Mcfly, łącznie zmieniany 1 raz.
kurcze odkryłem dzisiaj, że nawaliła mi złączka od wentylatora i silnik nie był chłodzony, temp. dochodziła do nastęonej kreski po 90-tce. Czy to mogło się przyczynić do klepania popychacza? W ogóle auto zaczęlo mi spalać więcej paliwa. Palił 9-10l LPG teraz spalanie osycluje w granicach 13-14l a przecież jest lato.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
niestety po wymianie popychaczy jak klepał tak klepie, popychacze firmy INA. Niestety chyba silnik się kończy i jest wiele innych rzeczy do wymiany, które powodują klepanie. Co ciekawe w knidze, którą sobie ściągnąłem "naprawa 80-tek" jest napisane, że te silniki są obliczone przy dobrej eksploatacji na 150000km a mój ma już 196000. Remontu nie będę robił bo nie ma sensu za dużo kasy to kosztuje. Zaobserwuję jeszcze czy dużo oleju mi bierze jeśli nie to będę jeździł z klepaniem aż się rozleci.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Hehe. Większość silników była "obliczona" na te przebiegi, a że jeżdżą i po pół miliona to inna sprawa Jak to się mówi, jak kto dba tak ma.Mcfly pisze:Co ciekawe w knidze, którą sobie ściągnąłem "naprawa 80-tek" jest napisane, że te silniki są obliczone przy dobrej eksploatacji na 150000km a mój ma już 196000.