Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 B3 1,8S] Wymiana popychacza w B3 1,8S

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Mcfly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 09 maja 2009, 23:35
Lokalizacja: Radom

[Audi 80 B3 1,8S] Wymiana popychacza w B3 1,8S

Post autor: Mcfly » 17 sie 2009, 21:46

Witam, od kilku dni w moim B3 1,8 s z 89r. odezwał się zawór i to bardzo bo klepie jakbym miał diesla. Kolega mechanik na ucho stwierdził, że to popychacz. Generalnie to ciężko na ucho coś stwierdzić pewnie się okaże po zdemontowaniu wałką rozrządu. Tylko czy wymienia się jeden ten klepak czy wszystkie popychacze? Czy zakładać jakiś firmowy czy to nie ma znaczenia? Mam w aucie gaz II generacji, który się przełącza przy temp. płynu 50C, czy gaz mógł się przyczynić do usterki? Poza tym dzisiaj wymieniłem olej na Castrola półsyntetyk nie wiem czy dobrze zrobiłem bo okazało się, że jeździł na mineralnym, a nie jak miał wpisane na półsyntetyku. Teraz nie wiem czy nie rozwali silnika, przebieg mam 198000km.
Ostatnio zmieniony 17 sie 2009, 23:24 przez Mcfly, łącznie zmieniany 1 raz.

darekb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 maja 2009, 10:12
Lokalizacja: Opole

Post autor: darekb » 17 sie 2009, 22:17

Wymien wszystkie,a co do oleju to nic się nie stanie ze silnikiem.

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 18 sie 2009, 10:30

Kolego nie oszczedzaj na popychaczach. Wymień wszystkie. Jeśli strzeli ci następny popychacz bedziesz musiał znowu zaplacic za robote. Kup popychacze firmy INA.

Mcfly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 09 maja 2009, 23:35
Lokalizacja: Radom

Post autor: Mcfly » 18 sie 2009, 10:31

Dzisiaj pokłóciłem się z kumplem, który twierdzi że nie możliwe jest aby popychacze miały wpływ na spalanie. Ja twierdzę , że mają bo odkąd zaczęły mi klepać to spalanie wzrosło z 9l na 13l LPG. Mam rację czy nie?

adam1988audi

Post autor: adam1988audi » 20 sie 2009, 15:41

wymień popychacze wymień i nie oszczędzaj. u mnie też jeden klepał ale jak olej troszkę się rozgrzeje to przestaje. albo jak mu do końca wcisne pedał gazu to też mu przechodzi:D

Mcfly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 09 maja 2009, 23:35
Lokalizacja: Radom

Post autor: Mcfly » 20 sie 2009, 20:13

kurcze odkryłem dzisiaj, że nawaliła mi złączka od wentylatora i silnik nie był chłodzony, temp. dochodziła do nastęonej kreski po 90-tce. Czy to mogło się przyczynić do klepania popychacza? W ogóle auto zaczęlo mi spalać więcej paliwa. Palił 9-10l LPG teraz spalanie osycluje w granicach 13-14l a przecież jest lato.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 20 sie 2009, 21:10

wydaje mi sie ze nie ma to znaczenia mi popychacze stukaja pol roku juz i nie odczuwam wiekszego spalania benzyny

Mcfly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 09 maja 2009, 23:35
Lokalizacja: Radom

Post autor: Mcfly » 26 sie 2009, 22:25

Witam, dzisiaj wymieniłem popychacze- wszystkie. Czego mogę się spodziewać oprócz cichszej pracy silnika?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 sie 2009, 23:26

Mcfly pisze:Czego mogę się spodziewać oprócz cichszej pracy silnika?
Pewnie lepszego, bądź szybszego domykania zaworów.

Mcfly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 09 maja 2009, 23:35
Lokalizacja: Radom

Post autor: Mcfly » 27 sie 2009, 11:26

niestety po wymianie popychaczy jak klepał tak klepie, popychacze firmy INA. Niestety chyba silnik się kończy i jest wiele innych rzeczy do wymiany, które powodują klepanie. Co ciekawe w knidze, którą sobie ściągnąłem "naprawa 80-tek" jest napisane, że te silniki są obliczone przy dobrej eksploatacji na 150000km a mój ma już 196000. Remontu nie będę robił bo nie ma sensu za dużo kasy to kosztuje. Zaobserwuję jeszcze czy dużo oleju mi bierze jeśli nie to będę jeździł z klepaniem aż się rozleci.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 sie 2009, 11:30

Mcfly pisze:Co ciekawe w knidze, którą sobie ściągnąłem "naprawa 80-tek" jest napisane, że te silniki są obliczone przy dobrej eksploatacji na 150000km a mój ma już 196000.
Hehe. Większość silników była "obliczona" na te przebiegi, a że jeżdżą i po pół miliona to inna sprawa :-P Jak to się mówi, jak kto dba tak ma.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl