Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 TDI 1Z 1992r] bierze dużo oleju

ODPOWIEDZ
UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 12 lip 2009, 20:49

pierwsze zdjęcie (kolanko na kolektorze ssącym) tragedia, wyczyść to i zaślep EGR i zrób jeszcze raz fotkę ale i tak EGR by takiej sadzy w tym miejscu nie zostawił, ewidentnie widać że silnik ciągnie spaliny przez turbinę :-(

drugie zdjęcie to olej z odmy w dolocie i ani śladu po nim po przejściu za turbo (jakby się spalał w turbinie) więc według mnie źle ktoś założył uszczelniacze

kolejna sprawa to sam niszczysz silnik a przede wszystkim turbinę lejąc mineralny olej, kiedyś będąc w sklepie motoryzacyjnym bawiłem się taką fiolką co było 3 rodzaje oleju i jak zobaczyłem na różnicę między 15W-40 a 10W-40 to aż mnie serce zabolało jak zobaczyłem co to jest 15W-40

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 12 lip 2009, 20:58

chodzi o uszczelniacze w turbinie rozumie?? czyli turbina na gwarancje leci

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 lip 2009, 23:32

misiek547 pisze:czyli turbina na gwarancje leci
Bardzo prawdopodobne że tak.

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 13 lip 2009, 09:28

za godzinke jade zawiesc turbine zobaczymy co bedzie

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 13 lip 2009, 09:34

sprawdz ja najpierw, tak jak koledzy radzili, bez wezy i na uwolnionym wydechu...

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 13 lip 2009, 13:26

no i auto stoi u mechaniora trzeba poczekac do jutra i zobaczyc co wyjdze az jestem ciekaw co wyjdzie :-/

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 13 lip 2009, 14:20

na pewno portfel Ci się uszczupli a czy problem zniknie to zależy czy dobry mechanik, ja bym został u niego i pilnował czy nie robi jakiejś fuszerki

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 13 lip 2009, 15:32

portfel zostanie taki jaki jest poniewaz wczesniej robil i spartolil to teraz na reklamacje dalem teraz tak dlugo bede go meczyl az zrobi tak jak trzeba

[ Dodano: 2009-07-14, 20:43 ]
no i auto odebrane jetst troche poprawy ale jeszcze dymi nie wiem jak z olejem bedzie musze troszke posmigac wydaje mi sie ze jeszcze moge miec cos z zaplonem ale to sie wkrotce okaze

[ Dodano: 2009-07-14, 22:59 ]
tak poza tematem powiedzcie mi czujnik g62 to jest czujnik temperatury płynu chłodzącego to on znajduje sie przy chodnicu czy przy głowicy??

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 16 lip 2009, 10:59

w chłodnicy to jest czujnik do załączania wentylatorów a od temperatury są dwa (jeden dwu-pinowy, niebieski a znajduje się na wężu gdzieś w okolicy 4 wtrysku a drugi szary 3-pinowy ten od wskaźnika na króćcu z tyłu silnika)

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 16 lip 2009, 20:47

no ja mam ten niebieski dwu pinowy na króćcu z tylu a ten szary nie wiem gdzie musial bym poszukac ale wymieninlem ten czujnik niebieski i bląd zniknol ale jeszcze mi wyskoczył bład 00550 czy moze on wyskoczyc jeżeli mam przestawiony rozrząd lub przestawiony zaplon na pompie?

Piotras_C
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 sie 2007, 17:37

Post autor: Piotras_C » 17 sie 2009, 13:16

Błąd 550. Kontrola kąta wtrysku.

Miałem ten sam błąd w mojej 80 B4 1Z. Silnik osłabł, zaczął kopcić (nie za mocno ale na szaro siwo, przed awarią nie kopcił) i głośno pracować.
Stał cały dzień u mechanika sprawdzili wtryski (są ok) złożyli i dalej to samo.
Po weekendzie mieli zabrać się za zawór regulacji kąta wtrysku (pod pompą wtryskową) ale auto zabrałem na weekend do domu. Ponieważ po przejechaniu było czuć paliwem w kabinie podniosłem maskę aby zobaczyć czy nie ma wycieków i okazało się, że jest pęknięty przewód dochodzący do pompy wtryskowej. Wystarczyło 10 min. lutownica i silnik odzyskał moc, przestał kopcić i cicho pracować.

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 17 sie 2009, 21:16

a ktory to był kabel ale nie podejrzewam zeby cos podobnego umnie bylo a ne mialeś takiego czegoś kiedy silnik sie rozgrzal gdzies do ok 80c to zaczoł na wolnych obrotach trząść całym samochodem????

Piotras_C
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 sie 2007, 17:37

Post autor: Piotras_C » 18 sie 2009, 11:14

To był jeden z przewodów dochodzących do wtyczki na pompie wtryskowej i dalej do zaworu na dole pompy. (u mnie przerwany był przewód czerwono-biały)
Nie było znaczenia czy silnik był ciepły czy zimny, ale dało się wyczuć lekkie wibracje przy przyspieszaniu. Reszta objawów jak napisałem wcześniej.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 30 sie 2009, 08:04

Panowie ja mam takie pytanie: miałem robiony remont silnika pierścienie, uszczelniacze zaworów, turbo itp. bo mi olej autko piło. :-/ Po tym remoncie podpiąłem się pod vaga i wartość bodajże na wtrysku sterującym była 144... Mechanik który ma vaga powiedział,że ta wartość powinna być w przedziale między50-60. Przestawił nastawnik i autko przestało metalicznie chodzić. Ustawił wartość 51. Tylko, że przed tym podpinaniem autko kompletnie dymka nie puszczało a teraz owszem... :-/ Dodatkowo pali teraz więcej oliwy niż przed podłączeniem się i przestawianiem tego zapłonu... Co o tym sądzicie??

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 30 sie 2009, 10:36

pozycja druga w BS000 to kąt początku wtrysku a ustawia się kręcąc pompą a nie przesuwając nastawnik a to że zaczął brać więcej oleju to może być następstwo regeneracji turbiny lub ciągnie przez odmę albo pojawił się wyciek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl