[b4 1.9 TDI 1Z 1992r] bierze dużo oleju
pierwsze zdjęcie (kolanko na kolektorze ssącym) tragedia, wyczyść to i zaślep EGR i zrób jeszcze raz fotkę ale i tak EGR by takiej sadzy w tym miejscu nie zostawił, ewidentnie widać że silnik ciągnie spaliny przez turbinę
drugie zdjęcie to olej z odmy w dolocie i ani śladu po nim po przejściu za turbo (jakby się spalał w turbinie) więc według mnie źle ktoś założył uszczelniacze
kolejna sprawa to sam niszczysz silnik a przede wszystkim turbinę lejąc mineralny olej, kiedyś będąc w sklepie motoryzacyjnym bawiłem się taką fiolką co było 3 rodzaje oleju i jak zobaczyłem na różnicę między 15W-40 a 10W-40 to aż mnie serce zabolało jak zobaczyłem co to jest 15W-40
drugie zdjęcie to olej z odmy w dolocie i ani śladu po nim po przejściu za turbo (jakby się spalał w turbinie) więc według mnie źle ktoś założył uszczelniacze
kolejna sprawa to sam niszczysz silnik a przede wszystkim turbinę lejąc mineralny olej, kiedyś będąc w sklepie motoryzacyjnym bawiłem się taką fiolką co było 3 rodzaje oleju i jak zobaczyłem na różnicę między 15W-40 a 10W-40 to aż mnie serce zabolało jak zobaczyłem co to jest 15W-40
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
portfel zostanie taki jaki jest poniewaz wczesniej robil i spartolil to teraz na reklamacje dalem teraz tak dlugo bede go meczyl az zrobi tak jak trzeba
[ Dodano: 2009-07-14, 20:43 ]
no i auto odebrane jetst troche poprawy ale jeszcze dymi nie wiem jak z olejem bedzie musze troszke posmigac wydaje mi sie ze jeszcze moge miec cos z zaplonem ale to sie wkrotce okaze
[ Dodano: 2009-07-14, 22:59 ]
tak poza tematem powiedzcie mi czujnik g62 to jest czujnik temperatury płynu chłodzącego to on znajduje sie przy chodnicu czy przy głowicy??
[ Dodano: 2009-07-14, 20:43 ]
no i auto odebrane jetst troche poprawy ale jeszcze dymi nie wiem jak z olejem bedzie musze troszke posmigac wydaje mi sie ze jeszcze moge miec cos z zaplonem ale to sie wkrotce okaze
[ Dodano: 2009-07-14, 22:59 ]
tak poza tematem powiedzcie mi czujnik g62 to jest czujnik temperatury płynu chłodzącego to on znajduje sie przy chodnicu czy przy głowicy??
Błąd 550. Kontrola kąta wtrysku.
Miałem ten sam błąd w mojej 80 B4 1Z. Silnik osłabł, zaczął kopcić (nie za mocno ale na szaro siwo, przed awarią nie kopcił) i głośno pracować.
Stał cały dzień u mechanika sprawdzili wtryski (są ok) złożyli i dalej to samo.
Po weekendzie mieli zabrać się za zawór regulacji kąta wtrysku (pod pompą wtryskową) ale auto zabrałem na weekend do domu. Ponieważ po przejechaniu było czuć paliwem w kabinie podniosłem maskę aby zobaczyć czy nie ma wycieków i okazało się, że jest pęknięty przewód dochodzący do pompy wtryskowej. Wystarczyło 10 min. lutownica i silnik odzyskał moc, przestał kopcić i cicho pracować.
Miałem ten sam błąd w mojej 80 B4 1Z. Silnik osłabł, zaczął kopcić (nie za mocno ale na szaro siwo, przed awarią nie kopcił) i głośno pracować.
Stał cały dzień u mechanika sprawdzili wtryski (są ok) złożyli i dalej to samo.
Po weekendzie mieli zabrać się za zawór regulacji kąta wtrysku (pod pompą wtryskową) ale auto zabrałem na weekend do domu. Ponieważ po przejechaniu było czuć paliwem w kabinie podniosłem maskę aby zobaczyć czy nie ma wycieków i okazało się, że jest pęknięty przewód dochodzący do pompy wtryskowej. Wystarczyło 10 min. lutownica i silnik odzyskał moc, przestał kopcić i cicho pracować.
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
Panowie ja mam takie pytanie: miałem robiony remont silnika pierścienie, uszczelniacze zaworów, turbo itp. bo mi olej autko piło. Po tym remoncie podpiąłem się pod vaga i wartość bodajże na wtrysku sterującym była 144... Mechanik który ma vaga powiedział,że ta wartość powinna być w przedziale między50-60. Przestawił nastawnik i autko przestało metalicznie chodzić. Ustawił wartość 51. Tylko, że przed tym podpinaniem autko kompletnie dymka nie puszczało a teraz owszem... Dodatkowo pali teraz więcej oliwy niż przed podłączeniem się i przestawianiem tego zapłonu... Co o tym sądzicie??