Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,9 TD AAZ] Straszne kopcenie oraz utrata mocy

belairek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 mar 2009, 18:26
Lokalizacja: Chorzów

[1,9 TD AAZ] Straszne kopcenie oraz utrata mocy

Post autor: belairek » 16 sie 2009, 11:21

Witam,
Mam pewien problem z moim autkiem. Od pewnego czasu zauważyłem, że moje autko zrobiło się bardzo mułowate. Co prawda nie jest to jakaś rakieta (1,9 TD, 75 KM) ale wiem, że sporo potrafi. Jednakże ostatnio zauważyłem zdecydowany spadek mocy oraz to, że na niskich biegach przy wyższych obrotach (nie jestem w stanie wpowiedzieć dokładnie jakich bo w tej wersji niuni nie ma obrotomierza) zaczyna kopcić siwym dymem. Panowie co może być tego przyczyną? Skąd ten nagły spaek mocy? Przyznam, że jest to irytujące. Ponadto zauważyłem również, że zdecyodwanie zwiększyło mi się spalanie paliwa. To już ponad 7 litrów na 100 km a wcale nie mam jakiejś "ciężkiej" nogi :-/ . Także zaczynam się obawiać, że to coś poważnego. Proszę o jakieś porady. Pozdrawiam

w.a.n.t.e.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
Lokalizacja: Chełm

Post autor: w.a.n.t.e.d » 16 sie 2009, 11:27

Ten dym jest siwy czy raczej niebieski? Bo jak niebieski to olej bierze.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 sie 2009, 11:29

Odkręć wąż od turbo i sprawdź ile jest tak oleju. Wygląda na to że turbina się wysypała, przestała dawać takie ciśnienie jak powinna i rzyga olejem. To najbardziej by mi pasowało.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 16 sie 2009, 12:26

Zanim powiesz turbinie pa pa sprawdz szczelnosc rur dolotowych...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 sie 2009, 12:38

Zanim powiesz turbinie pa pa sprawdz szczelnosc rur dolotowych...
To oczywiście też można sprawdzić, ale ja obawiam się jednak że to turbina. Gdyby to była nieszczelność to owszem byłby słabszy, byłby dym, ale czarny a nie siwy.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 16 sie 2009, 15:17

belairek, a na jakim oleju jeździsz?? Mnie także to wygląda na rozsypaną turbinę... A co do spalania to norma, że AAZ więcej pali niż 1Z. ;-)

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 16 sie 2009, 19:21

Niki20 pisze:belairek, a na jakim oleju jeździsz?? Mnie także to wygląda na rozsypaną turbinę... A co do spalania to norma, że AAZ więcej pali niż 1Z. ;-)
Norma ze zdrowy 1z mniej spali od AAZ'eta, ale to wynika z bezposredniego wtrysku paliwa... Kolego sprawdz czy ci oleju nie ubylo, jakby turbo puszczalo w dolot to by przydymial czarno niebieskim, jak uszczelnienie puszcza od strony wydechu to siwym - bialym przykapca. Najlepiej by bylo jakbys zmierzyl manometrem ile ci laduje turbina.

belairek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 mar 2009, 18:26
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: belairek » 16 sie 2009, 22:39

Niki20 pisze:belairek, a na jakim oleju jeździsz?? Mnie także to wygląda na rozsypaną turbinę... A co do spalania to norma, że AAZ więcej pali niż 1Z. ;-)

Jeśli chodzi o olej to używam Shell Helix do diesli 15W40. Jutro w miarę możliwości spróbuję przyjrzeć się jakiego koloru to dym...

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 16 sie 2009, 23:09

skontroluj stan oleju czy ci nie ubylo, przyjrzyj sie czy kolo pasowe na wale sie nie giba na boki. A jak z odpalaniem, pali bezproblemu?

belairek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 mar 2009, 18:26
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: belairek » 18 sie 2009, 15:43

No i niestety już wszystko wiem... Turbina dokonała swojego żywota, więc trzeba zakupić nową :-(. Czy ktoś może zna jakąś dobrą firmę, która zna się na regeneracji turbin i nie jest zbyt droga?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 18 sie 2009, 15:49

polecam kupno dobrej uzywki, bo z tymi po regeneracji roznie bywa i duzo ludzi na nich sie przejechalo...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 sie 2009, 16:03

Czyli niestety mój strzał był celny. Co do nowej turbiny jestem tego samego zdania co mrozoo. Z regenerowanymi różnie bywa, a ori w dobry stanie można czasem kupić za grosze, ale niestety trzeba trafić.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 18 sie 2009, 16:12

dokladnie juz u kilku moich znajomych regenerowana dmuchawka wysypala sie po paru dniach [niby uszczelnienie lipne i zaczynalo puszczac]. Z allegro to loteria, najlepiej zeby wziasc w reke obmacac, dmuchnac w kanal olejowy celem sprawdzenia uszczelnienia i ocenic stan :-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 18 sie 2009, 19:25

co do zmiany turbiny to tak jak koledzy piszą, lepiej znaleźć dobrą używkę jak płakać po regeneracji i to nie sztuka dać kilkaset zł i potem oddawać na gwarancji ale jak kilka razy wygoni olej to wtedy dopiero widać ile się płaci za regenerację

druga sprawa to jaki lejesz olej... tylko pogratulować zarzynania turbiny mineralnym, 15W40 to możesz sobie zalać do starego ciągnika a nie samochodu wyposażonego w Turbo, także do TD/TDI leje się półsyntetyk/syntetyk a nie minerał :!: i na olejach i filtrach kolego się nie oszczędza

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 21 paź 2009, 14:07

Panowie czym może być spowodowany czarny dym powyżej 3 tyś obrotów?? Najgorzej to wygląda na postoju. :-/
Ostatnio zmieniony 21 paź 2009, 17:03 przez Niki20, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl