[B4 1Z] Mixol do baku?
Mixol S jako dodatek do oleju napędowego
Nie znalazłem podobnego tematu na forum.
Jak sprawa przedstawia się u Was ? Dolewacie czasem czy nie ? Z tego co mi wiadomo bardzo zalecany przez pompiarzy w rozsądnych ilosciach.
Temat dość obszernie poruszony http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=30616
Jak sprawa przedstawia się u Was ? Dolewacie czasem czy nie ? Z tego co mi wiadomo bardzo zalecany przez pompiarzy w rozsądnych ilosciach.
Temat dość obszernie poruszony http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=30616
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
I ponoć do ON z "prywatnego importu" zza wschodniej granicy dobrze jest dolewać. Sąsiadowi przez to paliwo zatarła się jedna sekcja w pompie wtryskowej ciągnika i pompiarz powiedział mu żeby mixol lał. Słyszałem że do starszych BMW z silnikiem 2,4D/2,4TD trzeba lać bo też pompa wtryskowa się zaciera (nawet na polskim ON).
[B4 1Z] Mixol do baku?
Witam.
Koledzy słyszałem ostatnio, że do naszych TDI zaleca się lać 0,5 litra mixolu na pełny bak paliwa celem lepszego smarowania pompy wtryskowej. Podobno nowoczesne paliwa maja kilkadziesiąt razy mniej zawartości siarki, która z kolei ma własności smarne i stąd ta teoria. Ktoś mi może potwierdzić te plotki?
Pozdro
Koledzy słyszałem ostatnio, że do naszych TDI zaleca się lać 0,5 litra mixolu na pełny bak paliwa celem lepszego smarowania pompy wtryskowej. Podobno nowoczesne paliwa maja kilkadziesiąt razy mniej zawartości siarki, która z kolei ma własności smarne i stąd ta teoria. Ktoś mi może potwierdzić te plotki?
Pozdro
<bylo> https://audi80.pl/mixol-s-jako-dodat ... t32488.htm
Ja stosuję co 3-4 tankowanie 100ml/10litrów paliwa.
Ja stosuję co 3-4 tankowanie 100ml/10litrów paliwa.
Tak się robi jak jeździ się na opale. U mnie rodzice mają ciągnik ursusa 360 3P jeździ on na opale, dodatkowo pompa wtryskowa jest rotacyjna czyli smarowana paliwem leje się opał i mixol do baku, niestety nie wiem w jakich proporcjach.
Wiem że to złe porównanie ciągnik a audi, ale chodzi mi o to że jeździ się tak już od dawna i silnik i pompa wtryskowa ma się dobrze więc chyba ten mixol pomaga.
Opał ma to do siebie że ma wysoka temperaturę spalania i jest suchy czyli nie smaruje tak jak ropa.
Pozdrawiam
Wiem że to złe porównanie ciągnik a audi, ale chodzi mi o to że jeździ się tak już od dawna i silnik i pompa wtryskowa ma się dobrze więc chyba ten mixol pomaga.
Opał ma to do siebie że ma wysoka temperaturę spalania i jest suchy czyli nie smaruje tak jak ropa.
Pozdrawiam
Tankuję tylko na Orlen bo mi wygodniej.Baca63 pisze:Mi pompiarz po naprawie pompy zalecił 100g. miksolu na 50l. ON. I myślę że 0,5 litra na bak to zdecydowanie za dużo.
Napewno nie zaszkodzi, pod warunkiem że się go nie stosuje przy każdym tankowaniu.
Nie kopci przy tym bardziej jak by ktoś myślał i ciszej silnik pracuje.
Spiczi na pompowtryskach też wypróbowałem w Tdi a znajomy w Hdi.
Przy przebiegach ponad 200tys. katalizator to tylko spełnia rolę wizualną.
Nieco lepszym rozwiazaniem jest olej do paliwa Stihl od pił motorowych.
Obecnie dostępne oleje do dwusuwów ,to nie to samo co LUX czy jego lepszy kolega MIXOL z lat 80 tych .Są to półsyntetyki w cenie ok.kilkunastu zł za litr i syntetyki np.stchil za ok 40 zł litr wspomniane przez kolegę rczopik2, .Przy ich stosowaniu (szczególnie syntetyków)w odpowiednich proporcjach (najczęściej 1:50)silniki dwusuwowe praktycznie wcale nie dymią i nie odkłada się w nich nagar co było normą przy zastosowaniu starych mineralnych olejów typu LUX czy mixol .Także jak ktoś chce sobie dolać do ropy (szczególnie niepewnego pochodzenia )to można śmiało .Na pewno niczemu to nie zaszkodzi .Do OO dolewanie oleju jest jak najbardziej wskazane z uwagi na jego "suchość".Proporcja 1:150 wydaje mi się jak najbardziej odpowiednia .Jak ktoś miesza pół na pół z ropką to można nie dolewać
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Koledzy powiem tylko tyle ze lanie mixolu i innych uszlachetniaczy do paliwa mija sie z celem. Lepiej wymienic filt paliwa czesciej. Ojciec ma gospodarke rocznie przepala okolo 10 000 tys. litrow paliwa(opal) i nic sie nie dzieje a silniki pracuja na pelnych obrotach niekiedy dzien i noc. Tak samo taryfy w mojej okolicy tez smigaja na opale i tez nic nie dolewaja. Sam kiedys jezdzilem na opale i powiem wam ze lepszej jakosci jest opal niz na niektorych stacjach paliwo z dystrybutora . pozdrawiam
Powiem tak: jeżeli pompa paliwa jest rotacyjna a nie sekwencyjna i jest smarowana paliwem to dolanie oleju do mieszanek jest raczej polecane a jeżeli jeździ się na opale to jak najbardziej wskazane.
Co do kwestii olei przez 3 lata jeździłem Mz etz 250 tam silnik jest dwusuwowy napędzany mieszanką paliwa z olejem w proporcji 1:50. Przeważnie paliwo mieszałem z mixolem, ale śmiało mieszałem też z olejami silnikowymi typu mobil 15w40 lub 10w40 i nie wiem czy na tych olejach nie jeździła lepiej. Różnica po między mixolem a taki olejem silnikowym jest tylko taka że mixol w paliwie nie wytraca się zaś zwykły olej silnikowy bo dłuższym czasie jak paliwo nie chlupało w baku to olej silnikowy wytracał się i opadał na dno, ale uważam że olej silnikowy zapewniał lepsze smarowanie łożyskom na walę i igiełkowemu na korbowodzie.
Co do kwestii olei przez 3 lata jeździłem Mz etz 250 tam silnik jest dwusuwowy napędzany mieszanką paliwa z olejem w proporcji 1:50. Przeważnie paliwo mieszałem z mixolem, ale śmiało mieszałem też z olejami silnikowymi typu mobil 15w40 lub 10w40 i nie wiem czy na tych olejach nie jeździła lepiej. Różnica po między mixolem a taki olejem silnikowym jest tylko taka że mixol w paliwie nie wytraca się zaś zwykły olej silnikowy bo dłuższym czasie jak paliwo nie chlupało w baku to olej silnikowy wytracał się i opadał na dno, ale uważam że olej silnikowy zapewniał lepsze smarowanie łożyskom na walę i igiełkowemu na korbowodzie.