Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Mixol do baku?

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Mixol S jako dodatek do oleju napędowego

Post autor: rczopik2 » 19 sie 2009, 12:49

Nie znalazłem podobnego tematu na forum.
Jak sprawa przedstawia się u Was ? Dolewacie czasem czy nie ? Z tego co mi wiadomo bardzo zalecany przez pompiarzy w rozsądnych ilosciach.
Temat dość obszernie poruszony http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=30616

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 19 sie 2009, 13:46

Kolego polecam Ci wszelkiego rodzaju dodatki niemieckiej firmy Liqui Moly.

Sprawdź na pewno poczujesz różnicę.

Awatar użytkownika
MP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 13 maja 2008, 18:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MP » 19 sie 2009, 14:24

zalecany ale chyba raczej jak lejesz olej opałowy bo zwykla ropka ze stacji jest ok

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 sie 2009, 19:31

I ponoć do ON z "prywatnego importu" zza wschodniej granicy dobrze jest dolewać. Sąsiadowi przez to paliwo zatarła się jedna sekcja w pompie wtryskowej ciągnika i pompiarz powiedział mu żeby mixol lał. Słyszałem że do starszych BMW z silnikiem 2,4D/2,4TD trzeba lać bo też pompa wtryskowa się zaciera (nawet na polskim ON).

dudek2313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

[B4 1Z] Mixol do baku?

Post autor: dudek2313 » 07 paź 2009, 15:11

Witam.

Koledzy słyszałem ostatnio, że do naszych TDI zaleca się lać 0,5 litra mixolu na pełny bak paliwa celem lepszego smarowania pompy wtryskowej. Podobno nowoczesne paliwa maja kilkadziesiąt razy mniej zawartości siarki, która z kolei ma własności smarne i stąd ta teoria. Ktoś mi może potwierdzić te plotki?

Pozdro :-)

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 07 paź 2009, 15:58

<bylo> https://audi80.pl/mixol-s-jako-dodat ... t32488.htm
Ja stosuję co 3-4 tankowanie 100ml/10litrów paliwa.

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 07 paź 2009, 17:06

Tak się robi jak jeździ się na opale. U mnie rodzice mają ciągnik ursusa 360 3P jeździ on na opale, dodatkowo pompa wtryskowa jest rotacyjna czyli smarowana paliwem leje się opał i mixol do baku, niestety nie wiem w jakich proporcjach.
Wiem że to złe porównanie ciągnik a audi, ale chodzi mi o to że jeździ się tak już od dawna i silnik i pompa wtryskowa ma się dobrze więc chyba ten mixol pomaga.
Opał ma to do siebie że ma wysoka temperaturę spalania i jest suchy czyli nie smaruje tak jak ropa.

Pozdrawiam

Baca63
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2008, 17:47

Post autor: Baca63 » 09 paź 2009, 23:24

Mi pompiarz po naprawie pompy zalecił 100g. miksolu na 50l. ON. I myślę że 0,5 litra na bak to zdecydowanie za dużo.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 10 paź 2009, 01:15

Panowie a co z katem? Taki mixol pewnie go zabija.

Tata ma AFN i też raz na jakis czas kapnie mixolu do baku.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 10 paź 2009, 12:08

Baca63 pisze:Mi pompiarz po naprawie pompy zalecił 100g. miksolu na 50l. ON. I myślę że 0,5 litra na bak to zdecydowanie za dużo.
Tankuję tylko na Orlen bo mi wygodniej.
Napewno nie zaszkodzi, pod warunkiem że się go nie stosuje przy każdym tankowaniu.
Nie kopci przy tym bardziej jak by ktoś myślał i ciszej silnik pracuje.
Spiczi na pompowtryskach też wypróbowałem w Tdi a znajomy w Hdi.
Przy przebiegach ponad 200tys. katalizator to tylko spełnia rolę wizualną.
Nieco lepszym rozwiazaniem jest olej do paliwa Stihl od pił motorowych.

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 10 paź 2009, 18:56

Obecnie dostępne oleje do dwusuwów ,to nie to samo co LUX czy jego lepszy kolega MIXOL z lat 80 tych .Są to półsyntetyki w cenie ok.kilkunastu zł za litr i syntetyki np.stchil za ok 40 zł litr wspomniane przez kolegę rczopik2, .Przy ich stosowaniu (szczególnie syntetyków)w odpowiednich proporcjach (najczęściej 1:50)silniki dwusuwowe praktycznie wcale nie dymią i nie odkłada się w nich nagar co było normą przy zastosowaniu starych mineralnych olejów typu LUX czy mixol .Także jak ktoś chce sobie dolać do ropy (szczególnie niepewnego pochodzenia )to można śmiało .Na pewno niczemu to nie zaszkodzi .Do OO dolewanie oleju jest jak najbardziej wskazane z uwagi na jego "suchość".Proporcja 1:150 wydaje mi się jak najbardziej odpowiednia .Jak ktoś miesza pół na pół z ropką to można nie dolewać

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 paź 2009, 18:58

muniorek pisze:Do OO dolewanie oleju jest jak najbardziej wskazane z uwagi na jego "suchość".
Ja tam zawsze dolewałem oleju roślinnego :-P

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 10 paź 2009, 19:24

Koledzy powiem tylko tyle ze lanie mixolu i innych uszlachetniaczy do paliwa mija sie z celem. Lepiej wymienic filt paliwa czesciej. Ojciec ma gospodarke rocznie przepala okolo 10 000 tys. litrow paliwa(opal) i nic sie nie dzieje a silniki pracuja na pelnych obrotach niekiedy dzien i noc. Tak samo taryfy w mojej okolicy tez smigaja na opale i tez nic nie dolewaja. Sam kiedys jezdzilem na opale i powiem wam ze lepszej jakosci jest opal niz na niektorych stacjach paliwo z dystrybutora ;-) . pozdrawiam

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 10 paź 2009, 21:39

Powiem tak: jeżeli pompa paliwa jest rotacyjna a nie sekwencyjna i jest smarowana paliwem to dolanie oleju do mieszanek jest raczej polecane a jeżeli jeździ się na opale to jak najbardziej wskazane.

Co do kwestii olei przez 3 lata jeździłem Mz etz 250 tam silnik jest dwusuwowy napędzany mieszanką paliwa z olejem w proporcji 1:50. Przeważnie paliwo mieszałem z mixolem, ale śmiało mieszałem też z olejami silnikowymi typu mobil 15w40 lub 10w40 i nie wiem czy na tych olejach nie jeździła lepiej. Różnica po między mixolem a taki olejem silnikowym jest tylko taka że mixol w paliwie nie wytraca się zaś zwykły olej silnikowy bo dłuższym czasie jak paliwo nie chlupało w baku to olej silnikowy wytracał się i opadał na dno, ale uważam że olej silnikowy zapewniał lepsze smarowanie łożyskom na walę i igiełkowemu na korbowodzie.

Awatar użytkownika
pączuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 18 mar 2007, 13:21
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: pączuś » 12 lis 2009, 21:53

to prawda, nawet na polskim ON się zaciera. miałam z tym problem. po wymianie pompy zalecili Mixol w rozsądnych ilościach, bo nasz ON za suchy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl