[80B4 2.0ABK]Nie pali, przepływomierz, sonda lambda, strzały
[80B4 2.0ABK]Nie pali, przepływomierz, sonda lambda, strzały
Witam! WIem że już napewno był o tym temat jednak nigdzie nie moge znaleźć odpowiadającej w 100% sytuacji w jakiej się znajduje. Otóż tak:
2 miesiące temu kupiłem audi 80 b4 2.0e LPG. Na początku miał małą skazę albowiem przy wciśnięciu gazu miał pewien"próg" na około 2000-3000 obrotów. gdy się wciskało mocno gaz zaczynał szarpać przez pare sekund i dopiero przyspieszal. jeżeli wciskało sie powoli pedał gazu wszystko bylo ok. Tak jeżdzilem i niedawno zaczął strzelać. No i przepływomierz do wymiany:D zajechalem na komputer i mechanik powiedzial ze sonda lambda jest jeszcze do wymiany. Jednak wczoraj akurat wybierając się do mechanika przy odpalaniu strzelil raz jeszcze jakby znowu w przepływomierzu. (przez pewien czas od wymiany przeplywomierza nie zdazaly sie w ogole strzaly jednak szarpanie przy wcisnieciu mocno gazu zostalo;/ )popracowal pare sekund i go zgasailem. i pozniej juz w ogole nie chial odpalac. wykrecilem przeplywomierz i wydaje mi sie ze jest ok nie jest ani zapieczony i chodzi elegancko. Sam juz nie wiem co robic. dodam ze wczoraj wieczorem(bylo juz ciemno) spryskalem kable lekko wodą w celu sprawdzenia czy nigdzie iskra nie ucieka ale żadnej nie widzialem;/ Nie mam pojęcia co sie dzieje;/ prosze pomóżcie z góry dziekuje za pomoc
Zapoznaj się prosze z regulaminem. Nazywaj poprawnie tematy. Przed napisaniem pierwszego postu wypadałoby sie przywitać w odpowiednim temacie. Staraj sie pisać poprawną pisownią.
2 miesiące temu kupiłem audi 80 b4 2.0e LPG. Na początku miał małą skazę albowiem przy wciśnięciu gazu miał pewien"próg" na około 2000-3000 obrotów. gdy się wciskało mocno gaz zaczynał szarpać przez pare sekund i dopiero przyspieszal. jeżeli wciskało sie powoli pedał gazu wszystko bylo ok. Tak jeżdzilem i niedawno zaczął strzelać. No i przepływomierz do wymiany:D zajechalem na komputer i mechanik powiedzial ze sonda lambda jest jeszcze do wymiany. Jednak wczoraj akurat wybierając się do mechanika przy odpalaniu strzelil raz jeszcze jakby znowu w przepływomierzu. (przez pewien czas od wymiany przeplywomierza nie zdazaly sie w ogole strzaly jednak szarpanie przy wcisnieciu mocno gazu zostalo;/ )popracowal pare sekund i go zgasailem. i pozniej juz w ogole nie chial odpalac. wykrecilem przeplywomierz i wydaje mi sie ze jest ok nie jest ani zapieczony i chodzi elegancko. Sam juz nie wiem co robic. dodam ze wczoraj wieczorem(bylo juz ciemno) spryskalem kable lekko wodą w celu sprawdzenia czy nigdzie iskra nie ucieka ale żadnej nie widzialem;/ Nie mam pojęcia co sie dzieje;/ prosze pomóżcie z góry dziekuje za pomoc
Zapoznaj się prosze z regulaminem. Nazywaj poprawnie tematy. Przed napisaniem pierwszego postu wypadałoby sie przywitać w odpowiednim temacie. Staraj sie pisać poprawną pisownią.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2009, 14:56 przez Pech, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tylkona jednej nie ma iskry ? <hmm> dziwne. Weź kolego wymień świece na nowe, przy okazji sprawdź czy na każdym przewodzie od świecy jest iskra później sprawdź czy dostaje paliwo a może zapali i bedzie ok.
Tak na marginesie to mechanik który Ci sprawdzał auto nie powiedział Ci że za strzały na gazie w 99% odpowiedzialny jest układ zapłonowy (świece, przewody, palec i kopółka) Co radzę Ci samemu posprawdzać. Ewentualnie jakbyś miał problemy z oceną koopółki i palca to zrób fotki i wstaw to postaramy sie cos dopowiedzieć. A i chętnie zobaczyłbym tą świecę.
Tak na marginesie to mechanik który Ci sprawdzał auto nie powiedział Ci że za strzały na gazie w 99% odpowiedzialny jest układ zapłonowy (świece, przewody, palec i kopółka) Co radzę Ci samemu posprawdzać. Ewentualnie jakbyś miał problemy z oceną koopółki i palca to zrób fotki i wstaw to postaramy sie cos dopowiedzieć. A i chętnie zobaczyłbym tą świecę.
ok! jutro z rana wszystko napisze opisze i powstawiam pare fotek. dzis niestety juz nie moge bo za godzinke do pracy ide. jak narazie dziekuje i jutro sie odezwe
[ Dodano: 2009-08-20, 12:30 ]
NO a więc dodaje wszystkie zdjęcia. Na poboczu słyszałęm ze u niektorych pomagało w dość różnych sytuacjach odłączenie sondy lambda. słyszał ktoś o tym?
[ Dodano: 2009-08-20, 12:36 ]
pierwsze zdjęcie to świeca na której nie ma iskry. Na drugim natomiast to mój mały(chyba :shock: ) błąd w majsterkowaniu. otóż grzębiąc pod filtrem powietrza wyskoczyła mi jakąs jakby sprężynka (czerwona strzałka) i klapka nie chce wrócić na swoje miejsce;/ (zielona strzałka.
[ Dodano: 2009-08-20, 12:40 ]
No i pięknie. :?: nie mogę wstawić zdjęć ?
[ Dodano: 2009-08-20, 12:30 ]
NO a więc dodaje wszystkie zdjęcia. Na poboczu słyszałęm ze u niektorych pomagało w dość różnych sytuacjach odłączenie sondy lambda. słyszał ktoś o tym?
[ Dodano: 2009-08-20, 12:36 ]
pierwsze zdjęcie to świeca na której nie ma iskry. Na drugim natomiast to mój mały(chyba :shock: ) błąd w majsterkowaniu. otóż grzębiąc pod filtrem powietrza wyskoczyła mi jakąs jakby sprężynka (czerwona strzałka) i klapka nie chce wrócić na swoje miejsce;/ (zielona strzałka.
[ Dodano: 2009-08-20, 12:40 ]
No i pięknie. :?: nie mogę wstawić zdjęć ?
Ostatnio zmieniony 22 sie 2009, 12:19 przez Pech, łącznie zmieniany 2 razy.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Przeczytaj ten temat moż•e Ci pomoże jak wkleić fotki.
https://audi80.pl/jak-wklejac-zdjecia-vt28533.htm
Wiesz trudno coś radzić jak sie nie wie o czym piszesz.
https://audi80.pl/jak-wklejac-zdjecia-vt28533.htm
Wiesz trudno coś radzić jak sie nie wie o czym piszesz.
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Świece sądząc po zdjęciu nadają się do wymiany(słabo widać ale zdaje się że środkowa elektroda juz sie zrobiła owalna). Jak świece do wymiany to warto zainwestować w przewody, kopułkę i palec.
Co do przepływomierza to trudno ocenić jego stan nie mając go w ręku można tylko poradzić abyś sprawdził czy klapka w nim codzi płynnie i lekko i nie posiada żadnych wygięć które stanowiłyby potencjalne przeszkody przy swobodnym ruchu.
Koszt takiej przepływki patrząc po cenach na alledrogo siekga nawet 400 zł.
Przykładowa aukcja. http://moto.allegro.pl/item718186400_pr ... _audi.html
Co do przepływomierza to trudno ocenić jego stan nie mając go w ręku można tylko poradzić abyś sprawdził czy klapka w nim codzi płynnie i lekko i nie posiada żadnych wygięć które stanowiłyby potencjalne przeszkody przy swobodnym ruchu.
Koszt takiej przepływki patrząc po cenach na alledrogo siekga nawet 400 zł.
Przykładowa aukcja. http://moto.allegro.pl/item718186400_pr ... _audi.html
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
aż w końcu rozwali ci obudowę filtra powietrza i wtedy albo stożek albo nowa obudowa. Miałem tak jak napisał kolega Grzegorzbielsko, po strzale rozwaliło obudowę, uszkodziło maskę i przepływke. W ABK trzeba dbać o zapłon (kopółka, palec, przewody, świece). Temat jakie świece do gazu znajdziesz na forum. Przewody trzeba zainwestować nawet 150 zł bo przynajmniej będziesz miał pewność że trochę kilometrów na nich zrobisz. <ok>Grzegorzbielsko pisze:Powinieneś zamknąć się w 200-250 PLNPech pisze:ogólny koszt tej wymiany by wynosił ?
Poprawią Ci się osiągi zmniejszy zużycie paliwa.
Jeśli rozwali CI przepływkę to jesteś w plecy z 500 a i tak trzeba wymienić tamte rzeczy.
Dodatkowo wybrzuszy ci maskę nad przepływką i pęknie tam lakier .