Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, 2.0 16V ACE, LPG] Falowanie obrotów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
wojtbert
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Nałęczów/Lubelskie

Post autor: wojtbert » 21 sie 2009, 12:51

witam! ja w swojej niuni mam kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiony na 10st. (Pb+Lpg) , jak miałem na 6st. to samochód był strasznie mułowaty na Lpg. Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 22 sie 2009, 00:30

Na LPG taki sam jak na PB.
Z ciekawostek napisze ze 16V powinno byc napędzane PB98 aby nie pojawialo sie spalanie stukowe.

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 22 sie 2009, 00:53

Poza tym na 100% to nie jest efekt placebo, po zatankowaniu V-Power'a auto znacznie ciszej chodzi i lepiej wkręca się na obroty.

Drożej jest chyba z 2,5 raza jeżdżąc na takim paliwie niż na LPG, ale jak słyszę jak ten silnik pracuje i wiem, że mu to służy, nie żałuję ani złotówki.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 22 sie 2009, 08:10

Problem polega nie na nazwie paliwa 95/98 ale na jego skladzie, auto budowane bylo pod paliwo o kreslonej liczbie oktanow i biorac pod uwage ze to sa silniki bardzo wyzylowane i czule na takie zmiany jak sklad paliwa to polskie PB98 dopiero zaczyna im odpowiadac a taki "V-power" to jest to czym byly karmione w Inglostadt. Niestety...

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 23 sie 2009, 11:34

Z ciekawostek napisze ze 16V powinno byc napędzane PB98 aby nie pojawialo sie spalanie stukowe.
- nieprawda. Powiem nawet, jako "spec" od mechanicznych wtrysków i wieloletni użytkownik 16V, że to bzdura.

jak masz spalanie stukowe, masz coś nie teges. 16V zostało przystosowane do PB95.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 24 sie 2009, 09:52

k44761 pisze:16V zostało przystosowane do PB95
Bede sie kłócił, bo wielokrotnie spotkałem sie z tym ze VW/Audi zalecało do 16V stosowac PB98.

kaline1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kaline1984 » 24 sie 2009, 17:57

W książce. "Obsługa i naprawa Audi 80" wspomnieli, ze 95 to minimum i bezołowiowa.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 24 sie 2009, 20:36

kaline1984 pisze:95 to minimum i bezołowiowa
No i do tego daze ze raczej zadna PB95 na polskich stacjach nie ma 95oktanow jak powinna, napisalem to juz wyzej, dlatego lac 98.

ddt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 19 sie 2009, 10:35

Post autor: ddt » 21 paź 2009, 20:53

Rozmowa trochę zmieniła tory, więc wracam do swojego problemu :)
Wymiana czujnika temperatury niestety nie dała pożądanych efektów, obroty nadal falują na gazie, przy czym na benzynie jest ok. Czyszczenie silniczka krokowego również nie przyniosło rezultatów.
VAG nie pokazuje żadnych błędów.
Czy ktoś może wie co to może być?

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 22 paź 2009, 00:52

Sprawdz sonde, zmierz miernikiem czy probkuje.

duczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 04 paź 2009, 12:51

Post autor: duczek » 23 paź 2009, 08:41

Też jestem za sondą. Na gazie nie jeżdze, wiec nie wiem jak powinien sie zachowywać ten silnik przy zasilaniu lpg ale wydaje mi się, nie przepada za tym paliwem, wiec może jednak regulaca jest zła. Na benzynie mialem problem z falującymi obrotami i gaśnieciem na ciepłym silniku i winna była całkowicie padnięta lambda. Na zasialniu Pb spaliny nie śmierdzą obrzydliwie? Podobno Miernikiem elektronicznym trudno jest sprawdzić próbkowanie sondy (zależy oczywiscie od klasy samego miernika). Polecam wskazówkowe, lub prosty układ na diodach, a najlepiej oscyloskop...

Co do krokowca to mozesz go jeszcze podłączyć do zasilacza i sprawdzić czy płynnie sie otwiera/uchyla i czy zawsze wraca do położenia spoczynkowego pozostawiając zawsze taką samą szczelinę. Zobacz czy w różnych połżeniach szczelina jest taka sama. Też mialem problem z krokowcem, mojemu pomagała grawitacja w poprawnym działaniu (dlatego pisze zebyś sprawdził różne położenia). Spreżynka która miała go zamykać była za słaba zeby robić to skutecznie wiec częściowo opadał pod swoim ciężarem. Krokowiec musi działać płynnie i "zdecydowanie" wracać do położenia spoczynkowego.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 05 lis 2009, 21:02

Odgrzewam kotleta. Czy ten czujnik temperatury silnika o którym mówicie to jest on taki sam w 3A i gdzie on się konkretnie znajduję najlepiej na foto jakby było można.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl