Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A100 5E] tuleja łożyska wyciskowego??

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
antq

[A100 5E] tuleja łożyska wyciskowego??

Post autor: antq » 22 sie 2009, 08:32

Witam wszystkich!

Pytanie moje dotyczy 100ki z 77roku z pierwszą 5cylindrówką pod maską (WC), więc trochę nie takie auto jakie powinno się pojawić na tym forum, jednak problem jest na pewno niemal identyczny jak w 80kach, a ciężko mi znaleźć szersze grono ludzi zajmujące się tą marką anieżeli to szacowne forum.
Co następuje - miesiąc temu wymyśliłem sobie wymianę łożyska wyciskowego sprzęgłą. Skończyło się to na nowej skrzyni i wszystkim nowym poza dociskiem (łącznie z wyszukanym wysprzęglikiem i profilaktycznie wymienionym łożyskiem pilotującym). Jedynie tuleja prowadząca mnie irytuje (ta, na której chodzi w te i nazad łożysko wyciskowe). Nowa, w którą się zaopatrzyłem w firmie InterCars jest pomyłką - raz. że jest za gruba i łożysko się na niej blokuje, dwa jest metalowa(?) - zastanawia mnie jak to potem działa z rdzawym nalotem po 4dniach nieużywania auta. Dwie które mam (fabryczne) są już nieco wyrobione i łożysko ma na nich luz na boki. Przy całej tej robocie wpędza mnie to w depresję, ale dzisiaj chciałbym nałożyć skrzynię i skręcić całość do kupy. Czy ktoś z forumowiczów się orientuje czy na nowej takiej tulei (w miarę dobrej jakości) jest jakiś luz łożyska i czy jest to w zakresie tolerancji jeżeli chodzi o późniejszą pracę sprzęgłą? Tzn. czy się bardzo przejmować godząc się ze starą używaną tulejką?
Z góry dziękuję za rady i wszem i wobec pozdrawiam!
antek


Prosze o poprawne nazywanie tematów.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2009, 09:18 przez antq, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 22 sie 2009, 09:24

<hmm> nigdy sie jakoś na tolerancją między tuleją a łożyskiem nie zastanawiałem. Zawsze sprawdzałem czy łożysko lekko sie śliga i czy nie ma zbyt dużego luzu.
Myślę że luz w granicach 1mm można dopuścić do używania takiej części )ale to tylko moje domysły). Nie wiem natomiast w czy przeszkadza Ci wykonanie z metalu takowej tulei. Przecież to trzeba posmarować smaremodpornym na kurz i temperaturęi z korozją nie powinno być problemu. Może warto przerobić tą nową. Dobry tokarz czy szlifierz poradi sobie z tym bez problemu. Chyba że w gre wchodzą dość duze różnice w wymiarze.

antq

Post autor: antq » 22 sie 2009, 10:02

Wydaje mi się że smar może tu tylko zaszkodzić. W instrukcji od takiego auta piszą jasno że tulejka ma być sucha - nie smarowana. Jest to element działający w sposób dość nietypowy jak na konstrukcje samochodowe, myślę, że taki smar by się szybko wytarł - lub zabrał w jednym miejscu. Zresztą jest to element wystawiony mimo wszystko na brud i warunki atmosferyczne, więc mieszanka czegoś takiego zbierająca się na krawędzi łożyska wyciskowego mogła by mu prędzej czy później zaszkodzić, a też nie zapewniło by to na dłuższą metę (czas żywotności sprzęgła) ochrony przed korozją. Tak mi się wydaje.
Wybrałem na razie tulejkę z najmniejszym luzem - choć w sumie jest to taka którą wcześniej z racji na widoczny większy przebieg odrzuciłem. Chyba spróbuję...

[ Dodano: 2009-08-22, 10:11 ]
tzn metalowa tulejka wygląda na średniej jakości chińszczyznę, więc ciężko ją ulepszać dodatkowo u tokarza, też ciesząc się do tej pracy stodołą nie mam takowego za rogiem. Pozostałe dylematy (były pomysły użycia pasty miedzianej) sprawiły, że postanowiłem dać sobie spokój z tą metalową tulejką.

[ Dodano: 2009-08-22, 10:13 ]
luz łożyska na tej z plastiku myślę będzie mieć ok 1mm

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 22 sie 2009, 15:07

Trudno powiedzieć czy dana część się jeszcze nada nie mając jej w ręku. Jak nie jest aż tak bardzo wyrobiona to sądzę że można zakładać.
antq pisze:metalowa tulejka wygląda na średniej jakości chińszczyznę, więc ciężko ją ulepszać dodatkowo u tokarza
Fakt nie ma sensu , ach ta chińszczyzna :roll:
antq pisze:W instrukcji od takiego auta piszą jasno że tulejka ma być sucha - nie smarowana.
W instrukcji piszą o orginalnym elemencie, jak sądzę to o jakimś tworzywie.
antq pisze:Jest to element działający w sposób dość nietypowy jak na konstrukcje samochodowe, myślę, że taki smar by się szybko wytarł - lub zabrał w jednym miejscu
<hmm> ale nikt nie każe nakładać go tam pół tubki <ok>
antq pisze:też nie zapewniło by to na dłuższą metę (czas żywotności sprzęgła) ochrony przed korozją.
Myślę że pomogłoby chociażby dlatego że dość sporo tych tuleji jest metalowych.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl