Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 1.9 TDI 1Z] TURBINA Porblem

damian19902612
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 30 mar 2009, 19:07
Lokalizacja: Kłodzko

[ 1.9 TDI 1Z] TURBINA Porblem

Post autor: damian19902612 » 24 sie 2009, 22:48

Mam problem poniewaz turbina raz sie włacza a raz nie...czasmi czuc ze turbina nie daje wystepuje taki szarpniecie i po nim sie włacza..co moze byc przyczyna N75??zaznacze ze od pewnego czasy mam małe wycieki z pompy wtryskowej..

Awatar użytkownika
xjaoex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 16 lip 2009, 22:25

Post autor: xjaoex » 24 sie 2009, 23:16

jeżeli chodzi o turbine to stawiałbym na n75, spróbuj go potraktować wd-40 troszke. A skąd dokładnie te wycieki?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Re: [ 1.9 TDI 1Z] TURBINA Porblem

Post autor: UKI_XX » 25 sie 2009, 00:04

damian19902612 pisze:Mam problem poniewaz turbina raz sie włacza a raz nie...czasmi czuc ze turbina nie daje wystepuje taki szarpniecie i po nim sie włacza..co moze byc przyczyna N75??zaznacze ze od pewnego czasy mam małe wycieki z pompy wtryskowej..
1. Turbina cały czas jest włączona a jedynie może dmuchać słabiej lub mocniej (min. ciśnienie to +0.6bara ze względu na to że dopiero przy takim może się otworzyć zawór WG) oczywiście jeżeli jest szczelny dolot i odpowiednia ilość spalin
2. Jaki masz przepływomierz :?: raz się spotkałem że przepływomierz siadł i raz łączył a raz nie i było czuć tak że raz był muł a za chwilę szarpnięcie i rakieta, kolejnym co mi przychodzi do głowy to problem z nastawnikiem lub zapowietrzanie się pompy

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Re: [ 1.9 TDI 1Z] TURBINA Porblem

Post autor: endriu210 » 25 sie 2009, 13:17

damian19902612 pisze:Mam problem poniewaz turbina raz sie włacza a raz nie...czasmi czuc ze turbina nie daje wystepuje taki szarpniecie i po nim sie włacza..co moze byc przyczyna N75??zaznacze ze od pewnego czasy mam małe wycieki z pompy wtryskowej..
koledzy dobrze podpowiadają ;-) a jak nie dasz rady to masz blisko do <ok> "Solskier-a'' będzie wiedział co robić ;-)

damian19902612
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 30 mar 2009, 19:07
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: damian19902612 » 25 sie 2009, 23:11

Przepływomierz mam Bosha. Wycieki z pompy sa w miejscu gdzie ida przewody od wtryskiwczy.
UKI_XX pisze:raz był muł a za chwilę szarpnięcie i rakieta,
tak własnie jest tylk czasami jest wiecej niz jedno szarpniecie:/

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 25 sie 2009, 23:53

podłącz pod VAG'a, jak się zapisały jakieś błędy to może być bardzo przydatne i naprowadzić na usterkę, możliwe też że któryś przewód się przełamał lub wtyczka poluzowała i raz łączy a raz nie, przydałby się log statyczny grupy BS000 i od razu zalogować dynamicznie grupę 000

Awatar użytkownika
dawid80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 05 maja 2009, 21:02
Lokalizacja: iława

Post autor: dawid80 » 26 sie 2009, 17:38

witam mam taki problem man 1z 92r. na boshu auto jest słabe tz słabo przyspiesza z 1biegu 2 biegu 4bieg juz lepiej tak sobie obroty stabilne nie faluja krece go do 3000 4000 nic nie oddcina sprawdzałem wszystkie weżyki przewody od IC podmieniałem na nowy czujnik od powietrza oraz zawór n75 zawór też nowy i nie ma zadnych zmian sztanga jak ją wkretakem poruszam ta chodzi ale jak mocno dam gazu nie reaguje. prosze o pomoc mechanik podpioł st-2000 i nic nie ma zadnych usterek

woody2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 20 gru 2007, 22:44

witam

Post autor: woody2 » 30 sie 2009, 18:34

Połdącz pod kompa i podaj błedy wtedy bedzie wszystko jasne

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 30 sie 2009, 20:48

dawid80 pisze:witam mam taki problem man 1z 92r. na boshu auto jest słabe tz słabo przyspiesza z 1biegu 2 biegu 4bieg juz lepiej tak sobie obroty stabilne nie faluja krece go do 3000 4000 nic nie oddcina sprawdzałem wszystkie weżyki przewody od IC podmieniałem na nowy czujnik od powietrza oraz zawór n75 zawór też nowy i nie ma zadnych zmian sztanga jak ją wkretakem poruszam ta chodzi ale jak mocno dam gazu nie reaguje. prosze o pomoc mechanik podpioł st-2000 i nic nie ma zadnych usterek
zaślepić EGR i wyczyścić kolektor ssący, sprawdzić czy nie zatkany kat, zwiększyć dawkę paliwa albo założyć chipa, może wtryski już nie domagają i lać wysokiej jakości półsyntetyk

romulus697
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: romulus697 » 31 sie 2009, 21:48

Żeby sprawdzić doładowanie turbiny to dobrze jest mieć manometr do 2 bar.W sklepie hydraulicznym kosztuje ok 20 zł.Trzeba dorobić redukcje ,plus wężyk od spryskiwaczy 2 m.Z takim sprzętem można zabrać się za sprawdzenie turbiny -należy podłączyć przewód do turbo ,jest tam wyjście z gumową zaślepką .Ważna sprawa ;otwór może być zaklejony sadzą i trzeba go drutem przeczyścić.Z tak zamontowanym zestawem w drogę -na luzie turbo nie pompuje , przynajmniej moje . Koszt takiego zestawu to30 zł, a przyjemność wielka jak dodajesz gazu a wskazówka idzie ostro w górę.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 31 sie 2009, 22:14

do turbo podłączony jest wężyk idący do N75 a manometr podłącza się do króćca na kolanku na kolektorze ssącym, chociaż np. w AAZ z tego króćca idzie wężyk do LDA <ok>

Awatar użytkownika
ibizablue
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: ibizablue » 02 wrz 2009, 07:09

sprawdz w pompie wtryskowej uszczelke,u mnie tak bylo i czasem sie zapowietrzal i podczas jazdy czasami szarpnal.Koszt u mnie wyszedl 10zl za uszczelke.A brak mocy to stawiam na zawor sterujacy turbo czyli N75.Przynajmniej u mnie to bylo.Czasem turbo nie ciagnelo.

spike325
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 mar 2009, 13:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: spike325 » 03 wrz 2009, 13:08

Witam, podepnę się pod ten temat również mam problem z turbiną z tym że moja turbina się już skończyła,rozważam kupno takowej używanej turbiny i na allegro znalazłem coś co by mnie interesowało natomiast jest pewna drobna różnica a mianowicie: moja turbina ma nr 028145701 T natomiast ta z allegro 028145701 TX i w związku z tym moje pytanie czy ta literka X ma jakieś znaczenie i czy turbinę z allegro mogę założyć do mojego audi?

Awatar użytkownika
dawid80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 05 maja 2009, 21:02
Lokalizacja: iława

Post autor: dawid80 » 07 wrz 2009, 20:41

kupiłem manometr podpiołem pod te wyjscie na kolanku i lipa przy 2200 obr.coś w nim brzeczy ale wskazówka stoi w miejscu przepychałem tez ten kruciec manometr napewno jest sprawny sprawdzałem

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 wrz 2009, 20:50

spike325 pisze:moja turbina ma nr 028145701 T natomiast ta z allegro 028145701 TX i w związku z tym moje pytanie czy ta literka X ma jakieś znaczenie i czy turbinę z allegro mogę założyć do mojego audi?
twoja z T to GT15 a TX pewnie to samo a zamiennik to np K03 ;-)
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2009, 20:53 przez Vision, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl