[B3 1,6TD] Wyłącznik przy lince gazu - od czego
[B3 1,6TD] Wyłącznik przy lince gazu - od czego
Witam forumowiczów jestem posiadaczem audiczki 1,6 td b3.
Od jakiegoś czasu zastanawiam sie do czego służy "włącznik" umieszczony w okolicy linki og gazu.
Na końcu automatu ruchomego od gazu jest umieszczony na stałe wyłącznik który załącza się w momencie dodawania gazu.
W tym samym silniku taty tego przełacznika nie mam , a przewody do niego dochodzące są uszkodzone wiec nie bardzo wiem do czego sie zabieram i czego mam oczekiwać
Od jakiegoś czasu zastanawiam sie do czego służy "włącznik" umieszczony w okolicy linki og gazu.
Na końcu automatu ruchomego od gazu jest umieszczony na stałe wyłącznik który załącza się w momencie dodawania gazu.
W tym samym silniku taty tego przełacznika nie mam , a przewody do niego dochodzące są uszkodzone wiec nie bardzo wiem do czego sie zabieram i czego mam oczekiwać
Ostatnio zmieniony 28 sie 2009, 00:18 przez sliw, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Proszę poprawić temat zgodnie z regulaminem.
Co do twojego problemu to zapodaj jakieś zdjęcia bo coś czuje że to jakiś wynalazek któregoś z poprzednich właścicieli bo nic takiego w serii nie było montowane. Może ktoś sobie założył jakiś włącznik do wentylatorów typu but do podłogi to włącza się wentylator.
Co do twojego problemu to zapodaj jakieś zdjęcia bo coś czuje że to jakiś wynalazek któregoś z poprzednich właścicieli bo nic takiego w serii nie było montowane. Może ktoś sobie założył jakiś włącznik do wentylatorów typu but do podłogi to włącza się wentylator.
S
Włącznik ten steruje elektrozaworem który otwiera lub zamyka zawór EGR .Na wolnych obrotach EGR jest otwarty i zasysa sobie spaliny do dolotu.Po dodaniu gazu obwód zasilania elektrozaworka zostaje przerwany przez ten wyłącznik na pompie wtryskowej.Niektóre auta nie mają EGR,służy on tylko i wyłącznie ekologi(przy okazji zasyfia dolot) i w zasadzie nie ma wpływu na osiągi silnika ,piszę w zasadzie bo niektórzy w tym ja również , po odłączeniu EGR obserwują dłuższe nagrzewanie się silnika ,szczególnie w okresie zimowym .Ja w lecie odpinam wtyczkę od elektrozaworu EGR a na zimę podpinam bo faktycznie trochę się szybciej auto nagrzewa.Trochę to dziwne że w 1,6td masz na pompie ten wyłącznik bo zdaje mi się że w ori pompie od 1,6 td go nie było, wrzuć jakąś fotkę komory silnika to się zobaczysliw pisze:do czego służy "włącznik" umieszczony w okolicy linki og gazu.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2009, 21:46 przez muniorek, łącznie zmieniany 1 raz.
Pewnie chodzi o to: https://audi80.pl/16d-cos-przy-pompi ... rzy+pompie
dokładnie o to mi chodziłospiczi pisze:Pewnie chodzi o to: https://audi80.pl/16d-cos-przy-pompi ... rzy+pompie
Po odłączeniu tych czujników położenia gazu nie będzie zmian w pracy silnika w liczniku są 2 kontrolki (zielona i czerwona) o ile dobrze pamiętam i w zależności od stopnia wciskania pedału gazu zapala się zielona jak słabo,czerwona jak mocniej to tak w skrócie 8-) były także wskazówkowe ekonomizery ale to już inna bajka
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: