Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,6TD] Wyłącznik przy lince gazu - od czego

ODPOWIEDZ
sliw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 11 maja 2009, 09:37
Lokalizacja: Łódź

[B3 1,6TD] Wyłącznik przy lince gazu - od czego

Post autor: sliw » 27 sie 2009, 13:25

Witam forumowiczów jestem posiadaczem audiczki 1,6 td b3.
Od jakiegoś czasu zastanawiam sie do czego służy "włącznik" umieszczony w okolicy linki og gazu.
Na końcu automatu ruchomego od gazu jest umieszczony na stałe wyłącznik który załącza się w momencie dodawania gazu.
W tym samym silniku taty tego przełacznika nie mam , a przewody do niego dochodzące są uszkodzone wiec nie bardzo wiem do czego sie zabieram i czego mam oczekiwać
Ostatnio zmieniony 28 sie 2009, 00:18 przez sliw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 sie 2009, 13:33

Proszę poprawić temat zgodnie z regulaminem.

Co do twojego problemu to zapodaj jakieś zdjęcia bo coś czuje że to jakiś wynalazek któregoś z poprzednich właścicieli bo nic takiego w serii nie było montowane. Może ktoś sobie założył jakiś włącznik do wentylatorów typu but do podłogi to włącza się wentylator.

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 27 sie 2009, 21:39

S
sliw pisze:do czego służy "włącznik" umieszczony w okolicy linki og gazu.
Włącznik ten steruje elektrozaworem który otwiera lub zamyka zawór EGR .Na wolnych obrotach EGR jest otwarty i zasysa sobie spaliny do dolotu.Po dodaniu gazu obwód zasilania elektrozaworka zostaje przerwany przez ten wyłącznik na pompie wtryskowej.Niektóre auta nie mają EGR,służy on tylko i wyłącznie ekologi(przy okazji zasyfia dolot) i w zasadzie nie ma wpływu na osiągi silnika ,piszę w zasadzie bo niektórzy w tym ja również , po odłączeniu EGR obserwują dłuższe nagrzewanie się silnika ,szczególnie w okresie zimowym .Ja w lecie odpinam wtyczkę od elektrozaworu EGR a na zimę podpinam bo faktycznie trochę się szybciej auto nagrzewa.Trochę to dziwne że w 1,6td masz na pompie ten wyłącznik bo zdaje mi się że w ori pompie od 1,6 td go nie było, wrzuć jakąś fotkę komory silnika to się zobaczy
Ostatnio zmieniony 27 sie 2009, 21:46 przez muniorek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 27 sie 2009, 21:46

muniorek pisze:Włącznik ten steruje elektrozaworem który otwiera lub zamyka zawór EGR
W 16TD nie ma zaworu EGR.

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 27 sie 2009, 21:49

Właśnie edytowałem mój post bo faktycznie 1,6 TD nie powinien mieć fabrycznie EGR ,ale kolega pisze o wyłączniku na pompie a pompę zawsze można zmienić ...zdjęcie wyjaśni wszystko

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 28 sie 2009, 23:04

możliwe też ze to "włączniki" do tzw,economizera ale niech kolega poda jakieś foto ;-) to będzie wiadomo co to jest

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 30 sie 2009, 04:08


endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 30 sie 2009, 12:11

dokładnie o to mi chodziło ;-)

_silver_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 sie 2009, 23:22

Post autor: _silver_ » 30 sie 2009, 23:48

Ja w swoim 1.6TD mam to odłączone i normalnie chodzi jak podłączę to nie ma rusznicy

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 31 sie 2009, 09:06

Po odłączeniu tych czujników położenia gazu nie będzie zmian w pracy silnika ;-) w liczniku są 2 kontrolki (zielona i czerwona) o ile dobrze pamiętam :-P i w zależności od stopnia wciskania pedału gazu zapala się zielona jak słabo,czerwona jak mocniej to tak w skrócie 8-) były także wskazówkowe ekonomizery ale to już inna bajka ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 sie 2009, 09:22

Szkoda tylko że sliw nie udziela się w temacie który sam założył. Dalby foty i wiadomo by było o co chodzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl