[B3 1.6 TDI 83KM 91r] Głowica 1,6D a 1,6TDI
[B3 1.6 TDI 83KM 91r] Głowica 1,6D a 1,6TDI
Jestem nowy na forum więc proszę nie krzyczeć. Moje pytanie jest następujące.
Jakie są różnice pomiędzy głowicą od silnika 1,6D a 1,6TDI. Konkretnie chcę założyć głowicę od 1,6D do 1,6TDI czy mogę tak zrobić?
Jakie są różnice pomiędzy głowicą od silnika 1,6D a 1,6TDI. Konkretnie chcę założyć głowicę od 1,6D do 1,6TDI czy mogę tak zrobić?
Ostatnio zmieniony 30 sie 2009, 23:33 przez critu, łącznie zmieniany 2 razy.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No właśnie czy to jest jakaś różnica, bo generalnie głowice są takie same.Labiel pisze:Słyszałem opinie że te głowice od 1,6TD były jakieś mocniejsze od tych 1,6D ale ile w tym prawdy to niestety nie wiem.
Miałem kiedyś BMW w 2,4TD do którego założyłem motor od 2,4D w wyniku awarii poprzedniego. Tam silniki były identyczne a różniły się tylko turbiną, w efekcie te z turbo siadały.
Kumpel zalozyl do 1.6 TD w golfie mk1 glowice z 1.9 TDi dolozyl intercoller i samochodzik elegancko smigal. A swoja droga 1.6D czy TD roznia sie tylko turbina ze ten nie ma a drugi ma. Smialo zakladaj. Ale jesli bedziesz sie chcial juz bawic w dodanie paru konikow, to zaloz sobie od razu miedziana uszczelke pod glowice.
Sęk w tym, że ja mam silnik ok paska 1,6TDI 83KM, niestety bierze mi olej niby może nie dużo lub dużo bo ok 1l/1000km, po odkręceniu węży od turbo zauważyłem tam duże ślady oleju w dolocie. Czytam i czytam forum, możliwe że to odma i chcę to sprawdzić. Ale gdyby to miała być np głowica tzn luzy na zaworach itp. to mam stary silnik (czytaj poprzedni) 1,6D gdzie głowica jest w bdb stanie, więc pomyślałem, że można by ją założyć + nowe pierścionki itp.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jakim cudem? Przecież TDi to całkiem inna konstrukcja, bezpośredni wtrysk paliwa, całkiem inne wtryski itp. No chyba że chodziło ci o 1,9TD.flgmnft pisze:Kumpel zalozyl do 1.6 TD w golfie mk1 glowice z 1.9 TDi
Nie do końca. Różnice są, chodź nie widać ich na pierwszy rzut oka. Główne różnice to przede wszystkim dodatkowe natryski oleju na denka tłoków (1,6D tego nie ma) i oprócz tego oczywiście spora różnica w osprzęcie typu pompa wtryskowa, wtryski, chłodnica oleju, turbo oczywiście itp. Więc to nie jest takie chop siup że dokładamy turbo i już mamy śmigającego TD.flgmnft pisze:A swoja droga 1.6D czy TD roznia sie tylko turbina ze ten nie ma a drugi ma.
Raczej TD a nie TDi i on ma 80KM bo taka wersja była najmocniejsza.critu pisze:Sęk w tym, że ja mam silnik ok paska 1,6TDI 83KM
Nie nie, zdecydowanie mam 1.6TDI. Sam go wkładałem . Gumowy wąż od filtra do turbo, kolejny od turbo do takiej chłodniczki i powrót z tej chłodniczki do kolektora ssącego. Więc na pewno ta chłodniczka to intercooler.Labiel pisze:Raczej TD a nie TDi i on ma 80KM bo taka wersja była najmocniejsza.
Osprzęty itd. to wiem. Mi chodzi o samą głowicę.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tyle tylko że nie ma 1,6 TDi. "I" nie oznacza Intercooler. Każde 1,6 TD w Audi miało Intercooler ale w żadnym wypadku nie było to TDi. TDi odnosi się z tego co pamiętam do bezpośredniego wtrysku, czyli czegoś czego nie ma w 1,6TD ani 1,9TD.critu pisze:Nie nie, zdecydowanie mam 1.6TDI. Sam go wkładałem . Gumowy wąż od filtra do turbo, kolejny od turbo do takiej chłodniczki i powrót z tej chłodniczki do kolektora ssącego. Więc na pewno ta chłodniczka to intercooler.Labiel pisze:Raczej TD a nie TDi i on ma 80KM bo taka wersja była najmocniejsza.
Osprzęty itd. to wiem. Mi chodzi o samą głowicę.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Do 1,6TD co niektórzy zakładają metalowe uszczelki pod głowicę od 1,9TD więc skoro uszczelki pasują to i sama głowica powinna. Zastanawia mnie jednak czy dało się to później idealnie zgrać w sensie kąt wtrysku itp.flgmnft pisze:Ok owszem moze jednak bylo to glowica z 1.9TD. Pamietam tylko ze zalozyl z pojemnosci 1.9. Pasowalo wszystko bez problemow.