Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 TDI 83KM 91r] Głowica 1,6D a 1,6TDI

critu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:46

[B3 1.6 TDI 83KM 91r] Głowica 1,6D a 1,6TDI

Post autor: critu » 30 sie 2009, 23:02

Jestem nowy na forum więc proszę nie krzyczeć. Moje pytanie jest następujące.
Jakie są różnice pomiędzy głowicą od silnika 1,6D a 1,6TDI. Konkretnie chcę założyć głowicę od 1,6D do 1,6TDI czy mogę tak zrobić?
Ostatnio zmieniony 30 sie 2009, 23:33 przez critu, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 sie 2009, 23:21

critu pisze:Jestem nowy na forum więc proszę nie krzyczeć.
Jesteś nowy więc zapoznaj się z regulaminem forum, w szczególności jak poprawnie nazywać tematy bo twój wątek poleci do kosza.

_silver_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 sie 2009, 23:22

Post autor: _silver_ » 30 sie 2009, 23:43

Tak da się załozyć tylko teraz czy ta głowica od 1.6D jest na hydraulicznych popychaczach ??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 sie 2009, 23:50

Starszy ma passata z silnikiem 1,6D. Z zewnątrz głowica nie różniła się niczym od tej którą miałem w 1,6 TD. Wałek, popychacze itp również wyglądały tak samo. Słyszałem opinie że te głowice od 1,6TD były jakieś mocniejsze od tych 1,6D ale ile w tym prawdy to niestety nie wiem.

critu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:46

Post autor: critu » 30 sie 2009, 23:52

_silver_ pisze:Tak da się załozyć tylko teraz czy ta głowica od 1.6D jest na hydraulicznych popychaczach ??
Obie są na mechanicznych.

_silver_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 sie 2009, 23:22

Post autor: _silver_ » 30 sie 2009, 23:57

Jak tak to powinna normalnie pasować jeszcze dla pewności możesz sprawdzić czy spływy się zgadzają jak tak to śmiało zakładaj i powinno śmigać

critu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:46

Post autor: critu » 31 sie 2009, 00:01

Labiel pisze:Słyszałem opinie że te głowice od 1,6TD były jakieś mocniejsze od tych 1,6D ale ile w tym prawdy to niestety nie wiem.
No właśnie czy to jest jakaś różnica, bo generalnie głowice są takie same.
Miałem kiedyś BMW w 2,4TD do którego założyłem motor od 2,4D w wyniku awarii poprzedniego. Tam silniki były identyczne a różniły się tylko turbiną, w efekcie te z turbo siadały.

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 31 sie 2009, 00:35

Kumpel zalozyl do 1.6 TD w golfie mk1 glowice z 1.9 TDi dolozyl intercoller i samochodzik elegancko smigal. A swoja droga 1.6D czy TD roznia sie tylko turbina ze ten nie ma a drugi ma. Smialo zakladaj. Ale jesli bedziesz sie chcial juz bawic w dodanie paru konikow, to zaloz sobie od razu miedziana uszczelke pod glowice.

critu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:46

Post autor: critu » 31 sie 2009, 00:44

Sęk w tym, że ja mam silnik ok paska 1,6TDI 83KM, niestety bierze mi olej niby może nie dużo lub dużo bo ok 1l/1000km, po odkręceniu węży od turbo zauważyłem tam duże ślady oleju w dolocie. Czytam i czytam forum, możliwe że to odma i chcę to sprawdzić. Ale gdyby to miała być np głowica tzn luzy na zaworach itp. to mam stary silnik (czytaj poprzedni) 1,6D gdzie głowica jest w bdb stanie, więc pomyślałem, że można by ją założyć + nowe pierścionki itp.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 sie 2009, 01:25

flgmnft pisze:Kumpel zalozyl do 1.6 TD w golfie mk1 glowice z 1.9 TDi
Jakim cudem? Przecież TDi to całkiem inna konstrukcja, bezpośredni wtrysk paliwa, całkiem inne wtryski itp. No chyba że chodziło ci o 1,9TD.
flgmnft pisze:A swoja droga 1.6D czy TD roznia sie tylko turbina ze ten nie ma a drugi ma.
Nie do końca. Różnice są, chodź nie widać ich na pierwszy rzut oka. Główne różnice to przede wszystkim dodatkowe natryski oleju na denka tłoków (1,6D tego nie ma) i oprócz tego oczywiście spora różnica w osprzęcie typu pompa wtryskowa, wtryski, chłodnica oleju, turbo oczywiście itp. Więc to nie jest takie chop siup że dokładamy turbo i już mamy śmigającego TD.
critu pisze:Sęk w tym, że ja mam silnik ok paska 1,6TDI 83KM
Raczej TD a nie TDi i on ma 80KM bo taka wersja była najmocniejsza.

critu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:46

Post autor: critu » 31 sie 2009, 08:06

Labiel pisze:Raczej TD a nie TDi i on ma 80KM bo taka wersja była najmocniejsza.
Nie nie, zdecydowanie mam 1.6TDI. Sam go wkładałem :). Gumowy wąż od filtra do turbo, kolejny od turbo do takiej chłodniczki i powrót z tej chłodniczki do kolektora ssącego. Więc na pewno ta chłodniczka to intercooler.

Osprzęty itd. to wiem. Mi chodzi o samą głowicę.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 sie 2009, 09:21

critu pisze:
Labiel pisze:Raczej TD a nie TDi i on ma 80KM bo taka wersja była najmocniejsza.
Nie nie, zdecydowanie mam 1.6TDI. Sam go wkładałem :). Gumowy wąż od filtra do turbo, kolejny od turbo do takiej chłodniczki i powrót z tej chłodniczki do kolektora ssącego. Więc na pewno ta chłodniczka to intercooler.

Osprzęty itd. to wiem. Mi chodzi o samą głowicę.
Tyle tylko że nie ma 1,6 TDi. "I" nie oznacza Intercooler. Każde 1,6 TD w Audi miało Intercooler ale w żadnym wypadku nie było to TDi. TDi odnosi się z tego co pamiętam do bezpośredniego wtrysku, czyli czegoś czego nie ma w 1,6TD ani 1,9TD.

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 31 sie 2009, 09:31

Ok owszem moze jednak bylo to glowica z 1.9TD. Pamietam tylko ze zalozyl z pojemnosci 1.9. Pasowalo wszystko bez problemow.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 sie 2009, 09:42

flgmnft pisze:Ok owszem moze jednak bylo to glowica z 1.9TD. Pamietam tylko ze zalozyl z pojemnosci 1.9. Pasowalo wszystko bez problemow.
Do 1,6TD co niektórzy zakładają metalowe uszczelki pod głowicę od 1,9TD więc skoro uszczelki pasują to i sama głowica powinna. Zastanawia mnie jednak czy dało się to później idealnie zgrać w sensie kąt wtrysku itp.

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 31 sie 2009, 09:47

Jakos jezdzil tym. Latalo mu to ponad 190. Nie mam z nim akurat kontaktu teraz, ale tego golfa juz z rok temu sprzedal.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl