Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABC] Szalejące obroty

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Pietrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:59
Lokalizacja: Warszawa

[b4 ABC] Szalejące obroty

Post autor: Pietrek » 30 sie 2009, 22:22

szukajka na nic się zdała, nic nie znalazłem na ten temat.

problem:
silnik odpala, ma ok 1200-1400obr/min, i tak pozostaje dość długo, podczas dodawania gazu szarpie, podczas puszczania gazu również szarpie, po osiągnięciu temperatury ok.90 C, obroty spadają na 1000 i po chwili na 800-900, czasami jeszcze falują i dopiero spadają na 900, a czasami nie spadają.

co zrobiłem:
zmieniłem wężyki podciśnień, wyczyściłem przepustnicę, wymieniłem krokowy z podłączeniem do kompa,

pytanie:
co dalej sprawdzić, ewentualnie wymienić??

Proszę tytułować wątki zgodnie z regulaminem i nie pisać WIELKIMI LITERAMI.
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2009, 22:18 przez Pietrek, łącznie zmieniany 1 raz.

piotrcsw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 29 sie 2009, 17:11

Post autor: piotrcsw » 30 sie 2009, 22:49

Układ zapłonowy- palec, kopułka, świece, przewody... Sprawdź to, napisz jak to wygląda

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 30 sie 2009, 22:55

Pietrek pisze:po osiągnięciu temperatury ok.90 C, obroty spadają na 1000 i po chwili na 800-900, czasami jeszcze falują i dopiero spadają na 900, a czasami nie spadają.
Jakie miałeś wskazania czujnika temperatury na Vagu?
piotrcsw pisze:palec, kopułka,
V-ki tego nie mają.

Awatar użytkownika
zakwapl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:18
Lokalizacja: Opole/Oss

Post autor: zakwapl » 31 sie 2009, 00:03

Rozumiemy że to się dzieje tylko na benzynie,bo gazu nie posiadasz?

Pietrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pietrek » 31 sie 2009, 08:17

wszystkie objawy są na benzynie LPG nie posiadam!
IC69 pisze:
Pietrek pisze:po osiągnięciu temperatury ok.90 C, obroty spadają na 1000 i po chwili na 800-900, czasami jeszcze falują i dopiero spadają na 900, a czasami nie spadają.
Jakie miałeś wskazania czujnika temperatury na Vagu?
tego nie wiem....może nawet nie sprawdził, ale wątpię, to jest znajomy elektryk, szwagier u niego pracuje więc raczej mu ufam.
Sugerujesz może czujnik temp., ale wskaźnik na konsoli działa OK więc chyba nie?

Z tego co widzę nie wielu forumowiczów ma problem z V-ką. a ja niestety mam, chyba zacznę po kolei wymieniać te wszystkie czujniki itp, może się wreszcie znajdzie winowajca, tylko nie wiem czy mój portfel to wytrzyma :cry:

yankes2.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 25 lip 2008, 13:51
Lokalizacja: Ełk

Post autor: yankes2.8 » 31 sie 2009, 09:57

Na początek sprawdź szczelność dolotu pomiędzy przepływomierzem a kolektorem ssącym a w szczególności uszczelkę pod krokowcem i uszczelkę na złączu pomiędzy końcem dolotu a kolektorem tam może być spory luz. Miałem podobne objawy właśnie na benzynie, na gazie było nieco lepiej.

Awatar użytkownika
zakwapl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:18
Lokalizacja: Opole/Oss

Post autor: zakwapl » 31 sie 2009, 17:00

Pietrek pisze:Z tego co widzę nie wielu forumowiczów ma problem z V-ką. :cry:
Mają , ale o tym nie piszą :-)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 31 sie 2009, 17:09

przepływomierzem a kolektorem ssącym
Silnik 2.6 V6 ABC nie maja przepływomierza.
Pietrek pisze:Sugerujesz może czujnik temp., ale wskaźnik na konsoli działa OK więc chyba nie?
Pietrek, nie mówimy tu o czujniku który pokazuje tem na desce tylko o czujniku który daje sygnały do ECU. Sprawdź go oczywiście.
Na zachowanie takie jak piszesz oprócz powyższych to mam trzech podejrzanych:silnik krokowy(który podmieniłeś), sondy lambda( oj one potrafią napsuć nerwów), ewentualnie masz nieszczeność na samej przepustnicy,kolektor ssący(uszczelki wydmuchało), serwo.
zakwapl pisze:Mają , ale o tym nie piszą
Mam V-ke i aż takich cyrków nie mam (gorzej z wyciekami oleju z którymi musiałem powalczyć) <ok>

martino08 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:20

Post autor: martino08 (usunięty) » 31 sie 2009, 19:33

Na 99% obstawiam rozwaloną puchę z "kierownicami powietrza" wewnątrz w kolektorze ssącym.
Warto rozebrać, powinno być łatwo bo nie masz listw od wtrysku gazu na górze, jak zdejmiesz górną pokrywę wszystko będzie jasne.

Pietrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pietrek » 01 wrz 2009, 20:47

no a teraz nie ma iskry, auto nawet z holu nie pali...... :-(

[ Dodano: 2009-09-03, 10:26 ]
czujnik halla się uwalił (już do odbioru), podmienię krokowy, bo może dali niesprawny, a potem uszczelnienie dolotu mnie czeka i zobaczymy...ale jazda.

[ Dodano: 2009-09-04, 08:47 ]
po wymianie halla i uszczelnieniu dolotu, było przez chwile ok, teraz dalej lipa....
pomocy co dalej można wymienić?

może ma ktoś w warszawie sprawną V 2.6 i pożyczy krokowca?

Awatar użytkownika
klepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 23 lis 2006, 22:46
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: klepa » 03 mar 2010, 18:44

I tak konczy sie wiekszosc tematow na forum jedna wielka niewiadoma!
Poradziłes kolego sobie z tym problemem czy nie?

dezy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:02
Lokalizacja: Warszawa

Miałem to samo

Post autor: dezy » 03 mar 2010, 20:48

Miałem to samo.
Najpierw myślałem że to Lambdy bo wywaliłem płytę w kacie i przy innym ciśnieniu spalin mogły wariować. Potem doszedłem do wniosku że to raczej nie to. Zdjąłem odmę, i przepustnicę. Wymyłem jak trzeba, odmę bardzo dokładnie przepłukałem. Jest tam taki wężyk pomiędzy przepustnicą a odmą. wydawało się że trzpień na odmie jest ślep, ale po co w takim razie wężyk. Przy dłubaniu okazało się że zawalony na amen. Wyczyściłem, a właściwie przewierciłem. Dokładnie umyłem krokowy i jego gniazdo.

Po problemie . chodzi idealnie.

Pietrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pietrek » 24 paź 2010, 13:03

w sumie problem zakończył się po wymianie krokowca, ale na VDO.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl