Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 TDI 83KM 91r] Głowica 1,6D a 1,6TDI

critu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:46

Post autor: critu » 31 sie 2009, 10:01

Labiel pisze:
Tyle tylko że nie ma 1,6 TDi. "I" nie oznacza Intercooler
Na pewno masz racje ja się na tym nie znam. Więc w ogóle nie będę się sprzeczał.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 sie 2009, 10:14

flgmnft pisze:Jakos jezdzil tym. Latalo mu to ponad 190. Nie mam z nim akurat kontaktu teraz, ale tego golfa juz z rok temu sprzedal.
Hmy, no to ciekawe. O takiej rzeźbie jeszcze nie słyszałem. Ciekawe czy głowica w 1,9 nie ma większych gniazd zaworowych niż 1,6. Jeśli tak to być może dałoby to jakieś pozytywne efekty.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 31 sie 2009, 15:22

Skrót TD oznacza Turbo Diesel a TDI Turbo Direct Injection.

Czyli metalowa uszczelka pod głowicę z 1.9TD pasuje plug&play do 1.6TD?
Ten temat mnie będzie teraz bardzo interesował, ponieważ moja uszczelka pod głowicą kończy żywot ;-) Czy taką metalową da się wymienić bez ściągania głowicy, tak jak gumową?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 sie 2009, 15:29

trepek pisze:Czy taką metalową da się wymienić bez ściągania głowicy, tak jak gumową?
Żadnej uszczelki pod głowicą nie da się wymienić bez ściągania głowicy, no bo jak?
trepek pisze:Czyli metalowa uszczelka pod głowicę z 1.9TD pasuje plug&play do 1.6TD?
Raczej tak. Było o tym już kilka razy na forum. Ma chyb nieco większą średnicę otworów na cylindry i chyba któryś kanał wodny, ale nie powinno to przeszkadzać.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 31 sie 2009, 15:40

Ale mi się pomerdało w głowie. To przecież wymienia się uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy :-P
Przy zakładaniu metalowej uszczelki pod głowicę pewnie konieczne będzie planowanie?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 sie 2009, 15:54

Przy zakładaniu metalowej uszczelki pod głowicę pewnie konieczne będzie planowanie?
Należałoby sprawdzić głowicę czy jest prosta. Jeśli będzie prosta to planowanie nie jest konieczne, a nawet niewskazane.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 31 sie 2009, 16:16

critu pisze:
Labiel pisze:
Tyle tylko że nie ma 1,6 TDi. "I" nie oznacza Intercooler
Na pewno masz racje ja się na tym nie znam. Więc w ogóle nie będę się sprzeczał.
jeśli chodzi o VW to były 1.6TD i 1.6TD-Intercooler (spora część tych z IC miała 96KM a reszta 80KM) nazywane przez niektórych TDI chociaż TDI oznacza TurboDiesel Direct Injection czyli turbodiesel z komorą spalania umieszczoną bezpośrednio w denku tłoka a nie w głowicy połączoną z cylindrem za pośrednictwem komory wirowej <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 sie 2009, 16:19

UKI_XX pisze:jeśli chodzi o VW to były 1.6TD i 1.6TD-Intercooler (spora część tych z IC miała 96KM a reszta 80KM)
Jeśli chodzi o VW to częściowo się zgodzę. Było tych wersji tam kilka, i w zależności od rodzaju pompy wtryskowej, ICka itp miały różną moc ale z tego co wiem najsilniejszą jednostką jeśli chodzi o 1,6TD były SB/RA montowane właśnie między innymi w Audi. Miały najlepsze pompy, wtryski, seryjne ICki co w tej konfiguracji dawało im 80KM. Mocniejszych nie było.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 31 sie 2009, 16:32

trepek pisze:Czyli metalowa uszczelka pod głowicę z 1.9TD pasuje plug&play do 1.6TD?
tak na hydro
trepek pisze:uszczelki pod głowicę pewnie konieczne będzie planowanie?
nie bo to zależy
Ostatnio zmieniony 31 sie 2009, 16:41 przez Vision, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 31 sie 2009, 16:33

A nie było 3 wersji silnika 1.6? 54km (bez turba), 75km (turbo) i 80km (turbo + IC)?
Ja bynajmniej innych nie znam.
Wiem, że wersja 75km była normalnie montowana w Golfie II 1.6td, a 80km również była w Golfie II ale w wersji GTD.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 01 wrz 2009, 13:39

trepek pisze:A nie było 3 wersji silnika 1.6? 54km (bez turba), 75km (turbo) i 80km (turbo + IC)?
Ja bynajmniej innych nie znam.
Wiem, że wersja 75km była normalnie montowana w Golfie II 1.6td, a 80km również była w Golfie II ale w wersji GTD.
byly 3 wersje tak jak mowisz w pasku b3 tez byly te 1.6td +IC

critu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:46

Post autor: critu » 02 wrz 2009, 01:14

w pasku b3 tez byly te 1.6td +IC
I właśnie z takiego paska pochodzi silniczek w mojej audioli. I pytanie jest takie, schodzi mi trochę oleju jak już wcześniej wspominałem. Jakieś 1l/1000 km. upaprane olejem jest dolot turbiny, dalej węże do icka oraz powrotne do kolektora ssącego. Nie wiem czy to wina turbo, głowicy czy jak tu wyczytałem tzw. odmy. Sprawdzanie zacznę właśnie od tego elementu. Jednak mam też silnik 1.6D, w którym głowica jest po regeneracji i właśnie jej dotyczy pytanie. W razie czego czy będzie pasowała i czy mogę ją założyć do silnika 1.6TD z ickiem.?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 wrz 2009, 14:47

Nie jestem pewien ale kiedyś na tym forum był poruszony wątek, czy da się założyć turbo do 1.6D. Ktoś dał wtedy linka do zaprzyjaźnionego forum Golfa II, gdzie była wykonana taka modyfikacja i z silnika 1.6D została chyba tylko głowica (reszta zmieniona na to, co było w SB/RA).
Pamiętam takie zdarzenie ale nie pamiętam czy to właśnie tylko głowica została. Spróbuj critu tego tropu się trzymać.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 wrz 2009, 15:00

trepek pisze:Nie jestem pewien ale kiedyś na tym forum był poruszony wątek, czy da się założyć turbo do 1.6D. Ktoś dał wtedy linka do zaprzyjaźnionego forum Golfa II, gdzie była wykonana taka modyfikacja i z silnika 1.6D została chyba tylko głowica (reszta zmieniona na to, co było w SB/RA).
Pamiętam takie zdarzenie ale nie pamiętam czy to właśnie tylko głowica została. Spróbuj critu tego tropu się trzymać.
Nie trzeba tak daleko szukać. U nas na forum też był klubowicz który uturbił 1,6D. Jedyne co zmieniał z seryjnego 1,6D to pompę wtryskową (i chyba wtryski) na tą od 1,6TD. Cała reszta pozostała od zwykłego D. Musiał oczywiście dodać turbo, doprowadzić do niej olej itp ale blok jak i głowica była od 1,6D.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 02 wrz 2009, 15:31

Ten kolega uturbiał 1,6d :arrow: https://audi80.pl/przemo89_2006,u,9605.htm

a co do głowic z d i td to wieczorkiem sprawdze w etce czy numery się różnią.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl