Na pewno masz racje ja się na tym nie znam. Więc w ogóle nie będę się sprzeczał.Labiel pisze:
Tyle tylko że nie ma 1,6 TDi. "I" nie oznacza Intercooler
[B3 1.6 TDI 83KM 91r] Głowica 1,6D a 1,6TDI
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Hmy, no to ciekawe. O takiej rzeźbie jeszcze nie słyszałem. Ciekawe czy głowica w 1,9 nie ma większych gniazd zaworowych niż 1,6. Jeśli tak to być może dałoby to jakieś pozytywne efekty.flgmnft pisze:Jakos jezdzil tym. Latalo mu to ponad 190. Nie mam z nim akurat kontaktu teraz, ale tego golfa juz z rok temu sprzedal.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Skrót TD oznacza Turbo Diesel a TDI Turbo Direct Injection.
Czyli metalowa uszczelka pod głowicę z 1.9TD pasuje plug&play do 1.6TD?
Ten temat mnie będzie teraz bardzo interesował, ponieważ moja uszczelka pod głowicą kończy żywot Czy taką metalową da się wymienić bez ściągania głowicy, tak jak gumową?
Czyli metalowa uszczelka pod głowicę z 1.9TD pasuje plug&play do 1.6TD?
Ten temat mnie będzie teraz bardzo interesował, ponieważ moja uszczelka pod głowicą kończy żywot Czy taką metalową da się wymienić bez ściągania głowicy, tak jak gumową?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Żadnej uszczelki pod głowicą nie da się wymienić bez ściągania głowicy, no bo jak?trepek pisze:Czy taką metalową da się wymienić bez ściągania głowicy, tak jak gumową?
Raczej tak. Było o tym już kilka razy na forum. Ma chyb nieco większą średnicę otworów na cylindry i chyba któryś kanał wodny, ale nie powinno to przeszkadzać.trepek pisze:Czyli metalowa uszczelka pod głowicę z 1.9TD pasuje plug&play do 1.6TD?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
jeśli chodzi o VW to były 1.6TD i 1.6TD-Intercooler (spora część tych z IC miała 96KM a reszta 80KM) nazywane przez niektórych TDI chociaż TDI oznacza TurboDiesel Direct Injection czyli turbodiesel z komorą spalania umieszczoną bezpośrednio w denku tłoka a nie w głowicy połączoną z cylindrem za pośrednictwem komory wirowej <ok>critu pisze:Na pewno masz racje ja się na tym nie znam. Więc w ogóle nie będę się sprzeczał.Labiel pisze:
Tyle tylko że nie ma 1,6 TDi. "I" nie oznacza Intercooler
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jeśli chodzi o VW to częściowo się zgodzę. Było tych wersji tam kilka, i w zależności od rodzaju pompy wtryskowej, ICka itp miały różną moc ale z tego co wiem najsilniejszą jednostką jeśli chodzi o 1,6TD były SB/RA montowane właśnie między innymi w Audi. Miały najlepsze pompy, wtryski, seryjne ICki co w tej konfiguracji dawało im 80KM. Mocniejszych nie było.UKI_XX pisze:jeśli chodzi o VW to były 1.6TD i 1.6TD-Intercooler (spora część tych z IC miała 96KM a reszta 80KM)
tak na hydrotrepek pisze:Czyli metalowa uszczelka pod głowicę z 1.9TD pasuje plug&play do 1.6TD?
nie bo to zależytrepek pisze:uszczelki pod głowicę pewnie konieczne będzie planowanie?
Ostatnio zmieniony 31 sie 2009, 16:41 przez Vision, łącznie zmieniany 2 razy.
byly 3 wersje tak jak mowisz w pasku b3 tez byly te 1.6td +ICtrepek pisze:A nie było 3 wersji silnika 1.6? 54km (bez turba), 75km (turbo) i 80km (turbo + IC)?
Ja bynajmniej innych nie znam.
Wiem, że wersja 75km była normalnie montowana w Golfie II 1.6td, a 80km również była w Golfie II ale w wersji GTD.
I właśnie z takiego paska pochodzi silniczek w mojej audioli. I pytanie jest takie, schodzi mi trochę oleju jak już wcześniej wspominałem. Jakieś 1l/1000 km. upaprane olejem jest dolot turbiny, dalej węże do icka oraz powrotne do kolektora ssącego. Nie wiem czy to wina turbo, głowicy czy jak tu wyczytałem tzw. odmy. Sprawdzanie zacznę właśnie od tego elementu. Jednak mam też silnik 1.6D, w którym głowica jest po regeneracji i właśnie jej dotyczy pytanie. W razie czego czy będzie pasowała i czy mogę ją założyć do silnika 1.6TD z ickiem.?w pasku b3 tez byly te 1.6td +IC
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Nie jestem pewien ale kiedyś na tym forum był poruszony wątek, czy da się założyć turbo do 1.6D. Ktoś dał wtedy linka do zaprzyjaźnionego forum Golfa II, gdzie była wykonana taka modyfikacja i z silnika 1.6D została chyba tylko głowica (reszta zmieniona na to, co było w SB/RA).
Pamiętam takie zdarzenie ale nie pamiętam czy to właśnie tylko głowica została. Spróbuj critu tego tropu się trzymać.
Pamiętam takie zdarzenie ale nie pamiętam czy to właśnie tylko głowica została. Spróbuj critu tego tropu się trzymać.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie trzeba tak daleko szukać. U nas na forum też był klubowicz który uturbił 1,6D. Jedyne co zmieniał z seryjnego 1,6D to pompę wtryskową (i chyba wtryski) na tą od 1,6TD. Cała reszta pozostała od zwykłego D. Musiał oczywiście dodać turbo, doprowadzić do niej olej itp ale blok jak i głowica była od 1,6D.trepek pisze:Nie jestem pewien ale kiedyś na tym forum był poruszony wątek, czy da się założyć turbo do 1.6D. Ktoś dał wtedy linka do zaprzyjaźnionego forum Golfa II, gdzie była wykonana taka modyfikacja i z silnika 1.6D została chyba tylko głowica (reszta zmieniona na to, co było w SB/RA).
Pamiętam takie zdarzenie ale nie pamiętam czy to właśnie tylko głowica została. Spróbuj critu tego tropu się trzymać.
Ten kolega uturbiał 1,6d https://audi80.pl/przemo89_2006,u,9605.htm
a co do głowic z d i td to wieczorkiem sprawdze w etce czy numery się różnią.
a co do głowic z d i td to wieczorkiem sprawdze w etce czy numery się różnią.