Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT LPG] Silnik pracuje jak Diesel (dodany filmik st. 3)

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
patryk_85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 12 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Otwock

Post autor: patryk_85 » 28 sie 2009, 00:59

W ABT chyba tak jest, u mnie klepie tak samo, zresztą wielu użytkownikom na forum, temat nie raz wałkowany. Niektórzy pół silnika wymienili i dalej klepie. Osobiście wymieniałem już szklanki, sprawdzałem wałek, sprawdzałem ciśnienie oleju i wszystko niby ok. Dodam że znajomy mechanik który również ma ABT również tak ma, mimo że górę silnika remontował i sprawdzałem wiele innych rzeczy.
PS przez 2 tygodnie po wymianie szklanek u mnie było ciszej, potem znów to samo. jedyne co mi przychodzi do głowy to zapchane kanały dolotowe oleju przez co szklanki nie mają odpowiedniego ciśnienia (podczas wymiany zostały napełnione po 2 tyg ciśnienie zeszło)

lukasek40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lip 2008, 18:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lukasek40 » 28 sie 2009, 10:49

To prawda. Mój też jak zimny to kłapie. Po rozgrzaniu do 60 stopni jest już OK. Ale po za tym nie ma żadnych spadków mocy ani innych niedogodności

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 28 sie 2009, 22:38

Jak zimny to wiadomo, mój klepie niezależnie ile ma stopni czy 10 czy 90 zawsze klepie jak traktor. Zwłaszcza jak się da gazu jak jedzie się stałą prędkością - cisza....

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 28 sie 2009, 23:04

Witam.
Oglądałem kiedyś pewien samochód i po odpaleniu na zimnym chodził jak diesel.Po konsultacji z gościem ,który siedzi w temacie okazało się,że są zużyte płaszcze tłoków ,tzn.tłok ma już duży luz w cylindrze.
Po rozgrzaniu silnika i rozszerzeniu się cieplnym tłoków ,odgłos ustaje lub znacznie cichnie.
W zasadzie można z tym żyć i nie powinno się nic dziać poza oczywiście nieszczęsnym klekotem.
Pozdro

piotrcsw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 29 sie 2009, 17:11

Post autor: piotrcsw » 30 sie 2009, 15:46

A sprawdzałeś uszczelkę pod kolektorem i wogóle szczelność układu wydechowego??? Jeżeli coś jest nieszczelne to również często chodzi jak Diesel

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 31 sie 2009, 19:08

Sprawdzałem uszczelniacze wymieniane w grudniu, jak by były wywalone było by czuć spaliny. Muszę pobawić się jeszcze z zapłonem, może to coś pomoże.

lukash66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:10
Lokalizacja: Gniewków

Re: [B4 ABT LPG] Silnik pracuje jak Diesel

Post autor: lukash66 » 31 sie 2009, 21:42

LeeOne pisze:Witam, mam problem z moim ABT, silnik dziwnie pracuje chodzi tutaj o dźwięk pracy silnika - klepie jak diesel pod obciążeniem.
W grudniu silnik był po remoncie - panewki, szklanki, paski, rozrząd, uszczelniacze, sonda, wtryskiwacz, głowica planowana. I był spokój.
Po czasie dźwięk powrócił i jest jak wcześniej, stracił na mocy.
Już skończyły mi się pomysły co to może być.
Może ktoś wie czemu ten silnik pracuje tak głośno jak diesel?
Nawet sąsiedzi mówią - ładne auto diesel? - nie, benzyna + Lpg :shock:
uzupelnij olej,u mnie jak tak chodzi to znaczy,ze olej trzeba dolac i potem jest ok,nawt po bagnecie widac.u mnie klepie jak jest mniej niz polowa skali,zalewam pod maxa i cisza.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 31 sie 2009, 22:24

Olej jest na Full, nie dolewałem wcale bo nie ubywa.

[ Dodano: 2010-02-25, 22:08 ]
Chciałem odświeżyć temat, w międzyczasie wymieniłem znów popychacze (INA), wałek rozrządu, olej (5w40 tym razem) i dalej bez zmian.
Ktoś na forum pisał, że miał podobne problemy z klepanie silnika pod obciążeniem, rozwiązaniem okazała się wymiana uszczelki pod głowicą (wydmuchana między cylindrami).
Już mam dosyć, szkoda mi ładować kasy w ten silnik już, nie mam też teraz czasu zmieniłem prace - nowe obowiązki. Uszczelka była wymieniana rok temu i nie chce mi się w to wierzyć, że po 4 miesiącach wydmuchało ją.
Zwracam się do bardziej ogarniętych ludzi czy wydmuchana uszczelka może dawać takie objawy?

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 25 lut 2010, 22:17

Ja bym wrócił do zwykłego filtra powietrza, a nie stożka tego, też ci jakoś dziwnie chodzi, wcześniej, z tego co pamiętam, to cicho ci chodziło.

Ja bym stawiał na olej, no ale piszesz, że zmieniałeś już parę razy i nic...
Może ktoś inny pomoże ?

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 25 lut 2010, 22:24

a po wymianie wałka rozrządu zyskał na mocy ?

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 25 lut 2010, 22:32

Bez zmian...

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 25 lut 2010, 23:03

LeeOne pisze:Zwracam się do bardziej ogarniętych ludzi czy wydmuchana uszczelka może dawać takie objawy?
jest wiele objawów uszkodzonej uszczelki pod głowica. Równie dobrze może być coś z samą głowicą mikropęknięcia powstałe na wskutek jazdy na gazie itd. Więc myślę że ciężko to znaleść skoro wszytsko wymieniłeś. Sprawdził bym też pompę oleju bo jakaś przyczyna musiała być ze uszkodziło wałek rozrządu.

MartiZarecki

Post autor: MartiZarecki » 26 lut 2010, 08:53

miałem podobną sytuację, pod obciążeniem raz że był mulasty to niemiłosiernie klepał - na benzynie i na LPG.

Zapłon miałem ustawiony wg fabrycznych znaków.

Po przeczytaniu kilku artykułów w necie postanowiłem przyśpieszyć zapłon o jakieś 4 stopnie.
Klepanie umilkło a silnik zrobił się żywszy.

Mam przejechane ok 300 tys.. Na lpg zrobiłem 80tys (nie wiem ile poprzedni właściciel). Nic nie wymieniałem. Silnik trzyma kompresje, nie bierze oleju.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 26 lut 2010, 18:21

Zapłonem już się bawiłem, przyspieszałem opóźniałem - bez zmian

Awatar użytkownika
Pablo_SC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 29 mar 2008, 20:07
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Pablo_SC » 26 lut 2010, 21:49

Nie chciałbym Cię dołować, ale to może faktycznie oznaczać, że silnik się kończy :( Mi też rzępoli, czy zimny czy ciepły i kombinowałem podobnie jak Ty, pojechałem do mechanika ustalić plan działania i jak posłuchał to od razu powiedział, że to jak byk z dołu dochodzi, żadne szklanki, żadne uszczelki... Z tego co widzę zrobiłeś już chyba wszystko co możliwe powyżej bloku :/ Szlif korby, tłoki, cylindry to są kosmiczne koszty i raczej nie ma co... Obym się mylił, ale nie wygląda to dobrze...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl