Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Potrzebna identyfikacja

Awatar użytkownika
Fiku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 208
Rejestracja: 08 paź 2008, 23:06
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Fiku » 16 sie 2009, 01:00

wiec skoro to nie jest JN to nie wiem co to jest, ja uwazam ze to na pewno nie jest SD ani 3A, DZ nigdy na oczy nie widzialem. Mozemy sobie tu dywagowac, a jedyne w miare sensowne oznaczenie znajduje sie na bloku silnika, ktorego niestety erce nie umie odczytac...

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 16 sie 2009, 18:00

Zrób zdjęcie podstawy filtra oleju, o ile pamiętam to w DZ na 99% wygląda inaczej jak w JN. Ponad to jeżeli miałbyś zdjęcie kolektora od spodu to można by było wykluczyć JN bo DZ miał nieco inny układ wydechowy. Niech mnie ktoś jeszcze poprawi ale chyba JN nie można było zamówić z ABSem.

Awatar użytkownika
zakwapl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:18
Lokalizacja: Opole/Oss

Post autor: zakwapl » 16 sie 2009, 21:39

Nie wydaje mi się żeby to był JN,miałem kiedyś taki silnik to inaczej wygladał niż te na zdjęciu.

erce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 01 sie 2009, 09:46
Lokalizacja: Zwierzyniec

Post autor: erce » 31 sie 2009, 22:43

Fiku pisze:Mozemy sobie tu dywagowac, a jedyne w miare sensowne oznaczenie znajduje sie na bloku silnika, ktorego niestety erce nie umie odczytac...
No to mam chyba zagwozdkę dla sznownych forumowiczów

odczytałem symbol z okolić 3 cylindra i okazuje się, że tam jest napisane AHB. Tylko dziwne, bo ja gdzieś czytałem, że AHB, to jest diesel...

Dołączam foto Obrazek


Ktoś kolegów wspominał coś o pompie. Na mojej napisane jest:

W9
02930 AR254
937/17


Pozdrawiam

erce

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 31 sie 2009, 23:00

Na bloku silnika z boku odnajdz takie plaskie jakby wyszlifowane miejsce bedzie tam wybite oznaczenie silnika i jego numer np ja mam ACE 016 084 ,moze byc zardzewiale i malo czytelne wiec przeczysc je delikatnie jesli zdolasz tam jakos dojsc. Nie wiem czy we wszystkich tak jest ale ja to miejsce mam od strony kierowcy na wysokosci trzeciego cylindra jakies 5-7cm pod glowica.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 wrz 2009, 00:16

Panowie, to napewno nie jest JN. Zobaczcie zresztą sami jak wyglądał mój JN Obrazek

Stawiam, że jest do 3A lub AAD (2.0 113 lub 115KM)

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 01 wrz 2009, 07:14

Kolego masz na 100% 3A. Ja mam identyczny silnik i u mnie piszę kts lub kst więc nie ma się tym co sugerować. W JN i SD niema 2 wentylatorów chłodnicy. Jedynie w 3A są 2 i w AAD i chyba w 1.9 E. Więc witam w gronie posiadaczy 3A :D

Awatar użytkownika
Fiku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 208
Rejestracja: 08 paź 2008, 23:06
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Fiku » 01 wrz 2009, 20:12

w 1.9E (SD) nie ma dwoch wentylatorow, pompa paliwa jest na zewnatrz, w 3A i AAD sa w baku.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 01 wrz 2009, 21:26

Ja mam pompę paliwa pod autem a dokładniej koło tylniego prawego koła obok rozdzielacza sił hamowania więc chyba nie mam jakiegoś wybryku natury ?? Ja wiem co mówię i nie rzucam słów na wiatr więc na 100% to jest 3A.

Awatar użytkownika
Fiku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 208
Rejestracja: 08 paź 2008, 23:06
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Fiku » 02 wrz 2009, 02:42

no to ja w takim razie juz nie wiem co Inglostadt wypuszczal :)

erce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 01 sie 2009, 09:46
Lokalizacja: Zwierzyniec

Post autor: erce » 02 wrz 2009, 12:44

No to dalej nie wiem co mam... :-/ Przecież 3A, to podobno silnik o pojemności 2L, a ja mam według wszelkich informacji poj. 1.8L. Czy ktoś ma jeszcze inne metody na zidentyfikowanie tego żelastwa? Nawiasem mówiąc, na wysokości 3 cyl. na bloku po stronie kierowcy jest ujście odpowietrzenia skrzyni korbowej (chyba), więc nie mogę tam niczego więcej zczytać. Chyba, że symbol jest po drugiej stronie silnika, albo cylindry liczy się od strony skrzyni, tak jak w samochodach francuskich. Czekam na pomysły. Jak mówiłem to auto to składak, więc może to wszystko nieco inaczej wyglądać niż w seryjnych, typowych samochodach. A czy np. po numerze nadwozia nie da się jakoś sprawdzić co za silnik był tam wsadzony? Może okaże się, że ten składak, to tylko w papierach, bo przywieziony był z zagranicy oddzielnie ze swoim oryginalnym motorem.


Pozdrawiam

erce

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 02 wrz 2009, 17:41

Powtórzę Ci jeszcze raz ;-)
Wejdź pod auto i zobacz jak wygląda Twój układ wydechowy a dokładniej ten odcinek od kolektora do katalizatora - i tak - jak masz pojedyncża rurkę która się nie rozszerza na dwie i masz katalizator (o ile go ktoś nie wyciął) to masz 1,8 JN. Jak taką Z rozszerzeniem na dwie końcówki i BRAK katalizatora - to DZ -one nie miały go wogule tzn jest tłumik zamiast niego ale nie dochodzi do niego żaden przewód - jak masz rozszerzoną i katalizator - to 2,0 3A.
Dodatkowo
1,8 JN - jedyny silnik co ma sondę lambda w kolektorze
1,8 DZ - wogule nie ma

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl