[B3] Potrzebna identyfikacja
No to mam chyba zagwozdkę dla sznownych forumowiczówFiku pisze:Mozemy sobie tu dywagowac, a jedyne w miare sensowne oznaczenie znajduje sie na bloku silnika, ktorego niestety erce nie umie odczytac...
odczytałem symbol z okolić 3 cylindra i okazuje się, że tam jest napisane AHB. Tylko dziwne, bo ja gdzieś czytałem, że AHB, to jest diesel...
Dołączam foto
Ktoś kolegów wspominał coś o pompie. Na mojej napisane jest:
W9
02930 AR254
937/17
Pozdrawiam
erce
Na bloku silnika z boku odnajdz takie plaskie jakby wyszlifowane miejsce bedzie tam wybite oznaczenie silnika i jego numer np ja mam ACE 016 084 ,moze byc zardzewiale i malo czytelne wiec przeczysc je delikatnie jesli zdolasz tam jakos dojsc. Nie wiem czy we wszystkich tak jest ale ja to miejsce mam od strony kierowcy na wysokosci trzeciego cylindra jakies 5-7cm pod glowica.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
No to dalej nie wiem co mam... Przecież 3A, to podobno silnik o pojemności 2L, a ja mam według wszelkich informacji poj. 1.8L. Czy ktoś ma jeszcze inne metody na zidentyfikowanie tego żelastwa? Nawiasem mówiąc, na wysokości 3 cyl. na bloku po stronie kierowcy jest ujście odpowietrzenia skrzyni korbowej (chyba), więc nie mogę tam niczego więcej zczytać. Chyba, że symbol jest po drugiej stronie silnika, albo cylindry liczy się od strony skrzyni, tak jak w samochodach francuskich. Czekam na pomysły. Jak mówiłem to auto to składak, więc może to wszystko nieco inaczej wyglądać niż w seryjnych, typowych samochodach. A czy np. po numerze nadwozia nie da się jakoś sprawdzić co za silnik był tam wsadzony? Może okaże się, że ten składak, to tylko w papierach, bo przywieziony był z zagranicy oddzielnie ze swoim oryginalnym motorem.
Pozdrawiam
erce
Pozdrawiam
erce
Powtórzę Ci jeszcze raz
Wejdź pod auto i zobacz jak wygląda Twój układ wydechowy a dokładniej ten odcinek od kolektora do katalizatora - i tak - jak masz pojedyncża rurkę która się nie rozszerza na dwie i masz katalizator (o ile go ktoś nie wyciął) to masz 1,8 JN. Jak taką Z rozszerzeniem na dwie końcówki i BRAK katalizatora - to DZ -one nie miały go wogule tzn jest tłumik zamiast niego ale nie dochodzi do niego żaden przewód - jak masz rozszerzoną i katalizator - to 2,0 3A.
Dodatkowo
1,8 JN - jedyny silnik co ma sondę lambda w kolektorze
1,8 DZ - wogule nie ma
Wejdź pod auto i zobacz jak wygląda Twój układ wydechowy a dokładniej ten odcinek od kolektora do katalizatora - i tak - jak masz pojedyncża rurkę która się nie rozszerza na dwie i masz katalizator (o ile go ktoś nie wyciął) to masz 1,8 JN. Jak taką Z rozszerzeniem na dwie końcówki i BRAK katalizatora - to DZ -one nie miały go wogule tzn jest tłumik zamiast niego ale nie dochodzi do niego żaden przewód - jak masz rozszerzoną i katalizator - to 2,0 3A.
Dodatkowo
1,8 JN - jedyny silnik co ma sondę lambda w kolektorze
1,8 DZ - wogule nie ma