Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Cabrio B4 2.3 NG] same klopoty z silnikiem...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

[Cabrio B4 2.3 NG] same klopoty z silnikiem...

Post autor: troll oslo » 28 sie 2009, 19:33

Witam
Przesledzilem 43 strony z wynikami o NG i niestety nie stalem sie madzejszy wiec sadze iz zapytam bycmoze ktos juz cos takiego przerabial...

Kupilem autko 2 tyg. temu w drodze do domu poczulem iz przy pelnym gazie auto ciagnie i puszcza ciagnie i puszcza wiec regulacja miesznki jako iz w pracy mam analizator CO podlaczylem sie od tylu co w normie 0.47 wiec niesznak ok ale podlaczylem sie do wyjscia prubnego przy silniku wynik CO to 0.49-0.58 czyli wedlug autodaty w porzadku z tym iz wynik moze byc przed katem az do 1.1 CO wiec podkrecilem ale niestety bez pozytywnych rezultatuw, lambda 1.043 i ile bym nie krecil sruba regulacyjna podniesie sie i spada do wartosci cut powyzej 1.019 - 1.046 nie ma reakcji CO tez stabilizoje sie do 0.5 .. odlaczylem kostke dwopinowa wyregulowalem lambde do 1.06 wpiolem kostke co podskoczylo do 1.043.. wstawilem nowa sonde lambdy w wydech bez zmian, zalozylem nowy przeplywomiez kompletny wymontowany z auta kture bylo na chodzie nic nie pomoglo, posprawdzalem gumowe przewody optycznie i zuzywajac puszke samostrtu sprajujac wokul przewodue,polaczen klamr wszystko szczelne, zmienilem aparat zaplonowy tez wymontowany z auta na chodzie bez zmian, wymienilem swiece ,kopulke palec nic,nowe filtry, olej, zaplon jak poswiece strobem jest na zero,(w starej ng byl przekaznik z miejscem na zworke do ustawiania zaplonu w tej niema takowego przekaznika jest o nr. 208 ???)
nie mam juz pomyslow czy moze byc zatkany katalizator?
czy moze zla komprsja?

autko na wolnych pracoje ruwniutenko, pali ladnie , czy cos z ecu?

jeszce 2 dni a mnie trafi nie dojsc ze 8 godzin w robocie ciapie sie w dieslach naprawiajac daf-y to po godzinach siedze z moim klamotem zaczynam zalowac iz go kupilem... niestety jak pisalem w "witamy" rozbilem moje porsche 944 i chcialem kupic auto nr 2 jakies tez inne ale takie przy kturym nie musze krecic cale dnie a tu wyszlo inaczej pozatym iz ma piekne blach lakier nowiutki cab ladna skora 18 fele i bylo servisowane to prucz klopotow z silnikiem bylo by calkiem okay...

:-/
Obrazek Obrazek

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 28 sie 2009, 20:22

Jak ustawiałeś zapłon?
Rozumien, że nie blokowałeś kompa. Ta zworka nie jest do ustawiania zapłonu tylko do odczytywania kodów migowych / blokowania komputera (napewno tego steującego zapłonem).
Poszukaj postów nt odczytywania kodów migowych w ng po 89 roku. Tutaj zamiast wpinać bezpiecznik w przekażnik trzeba zewrzeć do masy jeden z przewodów. Wtedy można ustawić zapłon na wartość na 15' . Jak przygazujesz do 2tyś to komp się załączy i przestawi zapłon do ok 6' chyba (u mnie tak było przynajmniej).

Wydaje mi się, że fakt, że auto nie ciągnie równo na takim samym gazie może być też spowodowane niesprawnym potencjometrem przepływomierza. Może być jyż wytarty.
To by tłumaczyło problemy ze składem mieszanki.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 28 sie 2009, 20:28

wlasnie nie moge znalesc co do czego zewrzec.. juz nie wiem co wpisac...
ktos mi doradzil by wytluc zawartosc kata ze moze blokowac wydech po tylu latach...

no i potencjometr.. myslalem o tym ale jak juz pisalem zmienilem caly kjet na inny kompletny mam 3 sztuki w zasadzie .. ale to musi byc naprawde pech by w obu byl padniety potencjometr....

sluchaj i zworka w starej kupejce co mialem ja kiedys(dzis smiga nia moj brat i wsysa mnie na mile) jak blysne lampa to na kole mam zaplon bez zwierana na 15, robilem ten silnik i chodzi naprawde super... gonilismy sie tu ja w 944 on w cuopejce ponad 200 kazdy
zadnych zawiech nic...
w tym cabie jest odb1 jako iz mam wagcoma ale i tak nic niem w tym aucie nie zrobie nawet ni wpinalem sie nim w caba...
ale co mam zwerzec nie moge znalesc.... wiem ze powinno sie zaslepic odme i wejscie jej do dolotu...

mam jeszcze komplet wtryskow i mysle tez nad ich wymiana ale juz mi brak czasu i sily ..
od poniedzilku siedze do 22 na warsztacie i zamiast robic nadgodziny walcze ze swoim gadem...

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 28 sie 2009, 20:38

jak dasz maila na priva to ci prześle skany z książki na ten temat.
Możesz też ściągnąć tą książkę ze strony klubu / działu download.
Ja mam avanta i u mnie te wtyczki są przy podszybiu w komorze silnika, w skrzynce bezpieczników. W sedanach są podobno gdzieś pod wykładziną z boku koło nóg pasażera.
Zerkinij do tej książki Dietera Korpa. Tam jest wszystko napisane.
Pozdro

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 28 sie 2009, 20:42

piszesz o wtyczkach odb1 - czarna i biala 2-u pinowe?
te tez sa jak w kazdym w skrzynce bezpiecznikow...

ale nic pozatym...

jutro jade po ecu...

pw poszlo...

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 28 sie 2009, 20:59

nie wiem czy to standart obd1, ale wiem, że do NG kompa diagnostycznego nie podłączysz

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 30 sie 2009, 21:38

Wiec zaplon ok byl na 15 a auto jak nie szlo tak nie idzie jak pokrece sruba by ciagnol to kopci na niebiesko jak ustawie na lambde to nie odpali na zimnym i ciezko na cieplym strzela albo w wydech albo w dolot zalezy jak ustawie CO srube jak posirodku to przerywa podczas przyspieszania ecu wymienilem nie pomoglo jutro wywalam cata i niewiem jak niepomoze to warsztat vag

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 30 sie 2009, 23:10

Podmieniałeś te wtryski?
Może rozruchowy wtryskiwacz ci leje. Jak zapala ciepły z odłaczoą wtyczką od tego wtrysku?
Może zobacz jak pracuje na ciepłym silniku z odłączonym korektorem ciśnienia.
Wtedy byłoby wiadomo czy komputer robi korekty mieszanki bo ma złe dane z jakiegoś czujnika, czy to kwestia jakiejś usterki mechanicznej.
Rozumiem, że kody błyskowe sprawdziłeś. Nie wyrzucił ci żadnych błędów??

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 31 sie 2009, 08:07

Auto reaguje na odpieci czujnika temp cisnienia i potencjometra zwiekszajac obroty silnika lub falujac odpinalem po kolei gasilem wpinalem i nastepny poruwnymalem zachowania z silnikiem w coupe tez ng jest tak samo tyle ze tamten to sie kreci a nie jak moj

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 31 sie 2009, 23:32

Mnie chodziło, żeby odpiąć wtyczkę od korektora ciśnienia, a nie od czujnika temperatury.
Co ci wymigał komputer?

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 01 wrz 2009, 08:54

Problem w tym iz nie mialem opornika 1.2 adlem 2 po 0.8 diodke na 12 volt i nie mryga na odpiecie reg cisnienia reagoje wzrostem obrotow . Dzis zamienie wtrysk rozruchu i zobacze efekt

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 01 wrz 2009, 20:15

Diode to daj na 1.5 volt i będzie mrugać.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 01 wrz 2009, 22:27

Wymienilem rozruchowy mam 5 stk wszystkie testowalem przed zalozeniem i sa ok ale dopiero na ostatnim nastapila poprawa na tym najbrzydszym wizualnie rano bede wiedzial na 100'/,
Czyli jak dioda na 12v to bez opornika? Na codzien pracoje z deivie diagnozer daf-a i nigdy nie mrugalem koduw zielonym w tym choc na szkoleniu w dafie cos o tym mowili ale to dawno temu...

[ Dodano: 2009-09-09, 09:20 ]
Zadnych bledow nie wyzocil auto nadal slabo sie wkreca na obroty sprawdzilem kata jest ok czysty caly i ma przelot porobilem nowe masy wczoraj przy 160 jak trzymalem gaz w podlodze walnelo z wydechu duza iloscia siwego dymu po odjeciu gazu bylo juz ok zadnego kopcenia temp i cisnienia ok swiece ok pomiezylem cisnienie na cyl ma od 9.8 - 10 - 11 na rozgrzanym nie ma oleju w plynie i plynu w oleju juz nie mam pomysluw za kase co wydalem na czesci kupil bym juz 2 silniki na alegro i chyba do tego dojdzie jak ktos wie o godnym polecenia NG to prosze o namiary najlepiej okolice goleniowa lub lodzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl