Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Wymiana tulei tylnego zawieszenia

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 30 sie 2009, 21:22

monkahead pisze:Dzisiaj bylem na kanale, obadac sytuacje przed wymiana tulei, faktycznie tylko je trzeba wymienic aby belka sie nie tlukla. Macie moze jakis patent na zapieczone sruby?
skąd wiesz że będą zapieczone? dopiero się im przyglądałeś...
ja nie miałem żadnego problemu z żadną śrubą a jak sie martwisz to zaopatrz się w coca-colę albo odrdzewiacz <ok> ewentualnie młotek :shock:

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 31 sie 2009, 10:37

Nie wiem ale ze nie mam dostepu do kanalu w domu, tylko na osiedlu, wiec nie chce utknac na nim na caly dzien, a jak beda ostro zapieczone sruby to bede musial kursowac kanal >> piwnica >> kanal :-/ etc. wiec lepiej sie dobrze przygotowac ... ale widze ze sposoby mamy podobne :-)

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 31 sie 2009, 20:06

monkahead pisze:a jak beda ostro zapieczone sruby
Spokojnie ,chłopie jak masz ori śruby to w audi wszystkie są porządnie ocynkowane i niema żadnych problemów z ich odkręceniem, ja jak do tej pory nie miałem problemów z zadną śrubą a odkręcałem już w zasadzie wszystkie pod spodem i nie tylko ,sam byłem zdziwiony bo śruby po szesnastu latach mają zero rdzy i aż się chce je odkręcać.Przy wymianie tulei w tylnej belce odkręcasz tylko srubę w samej tulei ,klinujesz sobie z obu stron koło przy którym robisz tuleję ,podnosisz podnośnikiem auto żeby odsłoniła ci się tuleja w belce ,wybijasz (niektórzy rozcinają brzeszczotem jak nie idzie )starą tuleje i to najłatwiejsza część roboty.Najtrudniej jest zabić lub wcisnąc nową ja zabijałem młotkiem 3kg i rurą o odpowiednio dobranej średnicy i do połowy szło w miarę ale puzniej ...masakra po 0,5mm.Tuleję przed wciśnięciem koniecznie posmaruj czymś co zwiększa poslizg np.olej
Ostatnio zmieniony 31 sie 2009, 20:41 przez muniorek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 31 sie 2009, 20:32

po co ci kanał....

podnieś jedną stronę oprzyj na klocku podnieś drugą i też oprzyj na klocku mozesz to zrobić tez na osiedlu, chyba że gapie Ci przeszkadzają...

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 31 sie 2009, 20:39

Lenio21: Wole na kanale
Muniorek: Moze i tak jest jak piszesz ale u mnie wszystkie sa jednak pokryte tlenkiem zelaza ;)

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 31 sie 2009, 20:49

jesli sie obawiasz tych śrub co trzymaja tuleje to mozesz wejsc pod auto i spróbować je poluzować, jak dasz radę to już bedziesz wiedział ze nocy nie spedzisz na kanale <ok>

Marcin D
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 17 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Marcin D » 01 wrz 2009, 07:38

Tuleje przed załozeniem wsadz do zamrazalnika na 2 godzinki bedzie łatwiej wchodziła,
Wiem z doswiadczenia.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 01 wrz 2009, 18:22

mało odczuwalne ale lepiej to zrobić niż nic sobie nie pomóc <ok>

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 01 wrz 2009, 20:50

Myslalem nad tym ale wydaje mi sie ze to wiecej szkodzi nic pomaga. Zamrozona guma nie trzyma swoich materialowych wlasciwosci i obawiam sie ze podczas 'pomagania' mlotkiem takiej zmrozonej gumie moga sie w niej tworzyc mikropekniecia. Zaraz po wklepaniu to nie wyjdzie ale guma moze sie szybciej zuzywac. Kupilem oryginalne Lemfordery, 15 lat nie wytrzymaja (wciaz mam oryginaly) u siebie ale moze chociaz te 5 lat na polskich highway'ach dadza rade ;)

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 01 wrz 2009, 21:14

ale nikt ci ich nie każe młotkiem wbijac :!: :!: :!: i raczej odradzam :!:

colorumia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:27
Lokalizacja: Rumia

Post autor: colorumia » 03 wrz 2009, 09:00

wczoraj przerabiałem wymianę tulei, u mnie najgorzej było wyciągnąć stare bez ciecia sie nie obeszło później samo wsadzenie to dosłownie dwie minuty posługując się samorobnym wyciągaczem z pręta M12(odradzam wbijanie bo więcej szkód można uczynić)... satysfakcja gwarantowana

Radzio2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
Lokalizacja: Poznań

_

Post autor: Radzio2121 » 03 wrz 2009, 10:06

Jaka średnica i długość tej rury do ściągacza ?

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 03 wrz 2009, 19:57

colorumia: to jakis hartowany pret, czy starczy zwykla stal z Castoramy? Pytam bo nie wiem jakiego momentu trzeba tam uzyc do wkrecenia tej tulei. Wiadomo ze zalezy to od pojazdu. Uzywales tego 'toolingu' z opisu powyzej czy wlasna konstrukcja?

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 03 wrz 2009, 20:32

dobrze ze sie zapytałeś o pręt, kup jak najtwardszy!!
ja nie myślałem o tym i zaopatrzyłem się w zwykły który dosłownie ukręcał sie i pękał... Musiałem jechac do metalowego i kupować nowe najlepsze jakie mieli od razu kilka sztuk na zapas bo dość opornie wchodziły u mnie, mimo przeszlifowaniu papierkiem gniazd, zastosowaniu metody zamrażalki oraz nasmarowaniu smarem gniazda.
Pamiętaj również o nakretkach <ok>

colorumia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:27
Lokalizacja: Rumia

Post autor: colorumia » 03 wrz 2009, 22:20

powiem tak odnośnie śruby M12 to było coś starego czyli stal wytrzymała patrząc na castorame i wytwory z tajwanu to trzeba kupić coś mocniejszego, co do rury nie znalazłem w swoich zasobach takiej średnicy rury uzyłam profilu 2x3 podkładając go z dwóch stron i dało rade... dodam ze mroziłem tuleje w zamrażalniku patrząc ze w zimnym metal sie kurczy to może też coś pomogło

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie tylne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl