[B4 80 ACE] Wskaźnik paliwa, pływak.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
[B4 80 ACE] Wskaźnik paliwa, pływak.
Mam pytanko odnośnie wskaźnika paliwa. Tragicznie mi wskazuje jego ilość. Po pierwsze z 10 minut się podnosi (i to nie poza rezerwe), po drugie jak już się podniesie to po 1 km spadnie o dwie kreski i inne nieciekawe zachowania jak na przyklad rozne wskazywanie po wlaczeniu i wylaczeniu...
Tak wiec mam pytanie - jest mozliwosc wymiany tego plywaka na jakis lepszy, ktory odrazu po przekreceniu stacyjki ruszyl by na swoje miejsce, albo przynajmniej poprawieniu wydajnosci obecnego?
Tak wiec mam pytanie - jest mozliwosc wymiany tego plywaka na jakis lepszy, ktory odrazu po przekreceniu stacyjki ruszyl by na swoje miejsce, albo przynajmniej poprawieniu wydajnosci obecnego?
nie ma możliwości polepszenia obecnego stanu rzeczy
Wskazówka długo sie podnosi, to norma... ale pamiętaj też że podczas jazdy, zawartość baku przemieszcza się co powodować może wahania pływaka w baku, stąd te różnice... jeśli tak samo nie zachowuje się wskaźnik temperatury (opada i podnosi się w ciągu raptem kilku sekund) to nie masz się czym martwić... TTTM - Ten Typ Tak Ma
Wskazówka długo sie podnosi, to norma... ale pamiętaj też że podczas jazdy, zawartość baku przemieszcza się co powodować może wahania pływaka w baku, stąd te różnice... jeśli tak samo nie zachowuje się wskaźnik temperatury (opada i podnosi się w ciągu raptem kilku sekund) to nie masz się czym martwić... TTTM - Ten Typ Tak Ma
mozliwy jest problem z zawieszeniem plywaka,taki wygiety drucik w kształcie litery C,miałem podobne objawy az do czasu gdy wskaznik calkiem opadł na d zero,kombinacje z wymiana wskaznikow,stabilizatora napiecia itp,ale problem bym akurat w pływaku , ten drucik sie podnosil az wkoncu wyskoczyl i sie odbezpieczyl co doprowadziło do wysuniecia sie zawieszenia pływaka(taki plastykowy patyk) w wyniku czego caly pływak spadl na dno baku i wskaznik juz calkiem niewskazywal.Odkreciłem pokrywe ,najpiew zwierajac na krotko wtyki podlaczeniaowe i wskaznik paliwa odrazu ruszył do gory, odkreciłem denko od czujniak paliwa , wyłwiłem z dna baku pływak,załozylem na miejsce i jak dotychczas działa wszystko idealnie. zemiel
w tych modelach aut wskaznik sie długo podnosiSowaBezOka pisze:Po pierwsze z 10 minut się podnosi (i to nie poza rezerwe), po drugie jak już się podniesie to po 1 km spadnie o dwie kreski i inne nieciekawe zachowania jak na przyklad rozne wskazywanie po wlaczeniu i wylaczeniu...
jesli wskaznik paliwa "plywa" góra dół i pokazuje rózne wartosci to najprawdopodobniej trzeba wyciągnąć licznik i przecyścić/dokręcić styki od wskaznika paliwa. 2 śubki mosiężne.
Stabilizatora nie podejrzewam bo gdy był słaby styk na nim to wskaznik temp tez by pływał góra dół.
nie ma takiej możliwości. nawet jak nowy z ASO wstawisz to też się bedzie długo podnosił. cóż taka konstukcja, nic na to nie poradzimy.SowaBezOka pisze:jest mozliwosc wymiany tego plywaka na jakis lepszy, ktory odrazu po przekreceniu stacyjki ruszyl by na swoje miejsce, albo przynajmniej poprawieniu wydajnosci obecnego?
Witam
Przyłącze się do tematu: mam zatankowane ok pól zbiornika, gdy auto stoi zapalone na światłach mijania-wskazuje ok ćwiartkę zbiornika; jak zgaszę światła mijania na postojowe wskazówka przesuwa się na połowę zbiornika (prawidłowe wskazanie), czy może to być stabilizator napięcia? czy "kończy się" wskaźnik paliwa ? bo raczej to nie jest wina pływaka chyba.
Przyłącze się do tematu: mam zatankowane ok pól zbiornika, gdy auto stoi zapalone na światłach mijania-wskazuje ok ćwiartkę zbiornika; jak zgaszę światła mijania na postojowe wskazówka przesuwa się na połowę zbiornika (prawidłowe wskazanie), czy może to być stabilizator napięcia? czy "kończy się" wskaźnik paliwa ? bo raczej to nie jest wina pływaka chyba.
też to przerabiałem - u mnie przyczyną były zimne luty oraz brak styku wskaźnika z płytką drukowaną wewnątrz deski rozdzieczej. Wyjmij deske, rozbierz ją i odkręć obydwa wskaźniki od temp i od paliwa. miejsce styku z płytką do której sąprzykręcone przeleć papierkiem ściernym delikatnie, popraw luty złóż do kupy wszystko i bedzie działać. Najlepiej zaczynać od najprostszych rzeczy, a nie jak to niektórzy robią wybebeszyć pływaki zbiorniki paliwa a przyczyna leży przed samym nosem :lol: -w zegarach.guzio pisze:Witam
Przyłącze się do tematu: mam zatankowane ok pól zbiornika, gdy auto stoi zapalone na światłach mijania-wskazuje ok ćwiartkę zbiornika; jak zgaszę światła mijania na postojowe wskazówka przesuwa się na połowę zbiornika (prawidłowe wskazanie), czy może to być stabilizator napięcia? czy "kończy się" wskaźnik paliwa ? bo raczej to nie jest wina pływaka chyba.
Witam
U mnie było podobnie wymieniłem stabilizator i nic nie pomogło.Odpuściłem sobie ,ponieważ info o rezerwie otrzymywalem od AC i do dzis było ok.Niestety zabrakło paliwa a komputer nic nie zalarmował.Takze nie mam wskaznika paliwa i co najgorsze AC padło.Nie wiem jaka przyczyna do tej pory było dobrze moze ktos z Was sie z tym spotkał.Dlaczego komputer nie wskazał niskiego poziomu paliwa.Prosze o pomoc.
U mnie było podobnie wymieniłem stabilizator i nic nie pomogło.Odpuściłem sobie ,ponieważ info o rezerwie otrzymywalem od AC i do dzis było ok.Niestety zabrakło paliwa a komputer nic nie zalarmował.Takze nie mam wskaznika paliwa i co najgorsze AC padło.Nie wiem jaka przyczyna do tej pory było dobrze moze ktos z Was sie z tym spotkał.Dlaczego komputer nie wskazał niskiego poziomu paliwa.Prosze o pomoc.
Jesli wskaźnik temperatury działa poprawnie to napewno nie jest to wina stabilizatora.Martenzi pisze:U mnie było podobnie wymieniłem stabilizator i nic nie pomogło.Odpuściłem sobie ,ponieważ info o rezerwie otrzymywalem od AC i do dzis było ok.Niestety zabrakło paliwa a komputer nic nie zalarmował.Takze nie mam wskaznika paliwa i co najgorsze AC padło.Nie wiem jaka przyczyna do tej pory było dobrze moze ktos z Was sie z tym spotkał.Dlaczego komputer nie wskazał niskiego poziomu paliwa.Prosze o pomoc.
Gdyby uwalony był stabilizator wskaźnik temperatury także by wariował lub nic nie pokazywał.
Domniemywam że wskazania temperatury silnika są prawidłowe.
Wg mnie na początek powinieneś dostać się do baku do pływaka.
Pod wykładziną w bagażniku (za prawą kanapą pasażera z tyłu) jest czarny dekielek przykręcony na 3 śruby krzyżakowe.
Odkręć ten dekielek i zobaczysz bak od góry gdzie masz podprowadzone przewody paliwowe oraz kostkę z przewodami
Teraz aby zdiagnozować czy usterka leży po stronie zegarów czy pływaka nalezy:
Odepnij kostkę elektryczną
Powinny być tam 4 przewody
Gruby Brązowy (masa pompy paliwa)
Gruby zielono-zółty (zasilanie pompy paliwa)
cienki brązowy (od pływaka na wskaznik)
cienki fioletowo-czarny (od pływaka na wskaznik)
Zewrzyj jakimś drucikiem te cienkie przewody (cienki brązowy i cienki fioletowo-czarny) i przekręć stacyjkę na zapłon.
Jesli wtedy wskaznik paliwa wychyli się na Full to znaczy że usterka lezy po stronie pływaka, a wskaźnik paliwa jest ok.
Tak samo jeśli wyciągnieś ta wtyczkę i przekręcisz kluczyk na zapłon powinna zapalić się ikonka rezerwy na module AC. ale wtedy sprawdzisz działanie tylko i wyłącznie AC z ikonką rezerwy.