Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 80 ACE] Wskaźnik paliwa, pływak.

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

[B4 80 ACE] Wskaźnik paliwa, pływak.

Post autor: SowaBezOka » 08 sie 2007, 10:09

Mam pytanko odnośnie wskaźnika paliwa. Tragicznie mi wskazuje jego ilość. Po pierwsze z 10 minut się podnosi (i to nie poza rezerwe), po drugie jak już się podniesie to po 1 km spadnie o dwie kreski i inne nieciekawe zachowania jak na przyklad rozne wskazywanie po wlaczeniu i wylaczeniu...

Tak wiec mam pytanie - jest mozliwosc wymiany tego plywaka na jakis lepszy, ktory odrazu po przekreceniu stacyjki ruszyl by na swoje miejsce, albo przynajmniej poprawieniu wydajnosci obecnego?

Michałek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 16 maja 2007, 09:20
Lokalizacja: Szczyrk

Post autor: Michałek » 08 sie 2007, 22:58

Ogulnie wskazówka wolno sie rusza.mi na pełen bak to z 2 minutki.A sprawdzałeś stabilizator napiecia pod łicznikiem bo to moze być przyczyna.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 09 sie 2007, 09:34

nie ma możliwości polepszenia obecnego stanu rzeczy
Wskazówka długo sie podnosi, to norma... ale pamiętaj też że podczas jazdy, zawartość baku przemieszcza się co powodować może wahania pływaka w baku, stąd te różnice... jeśli tak samo nie zachowuje się wskaźnik temperatury (opada i podnosi się w ciągu raptem kilku sekund) to nie masz się czym martwić... TTTM - Ten Typ Tak Ma :-P

zemiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 24 cze 2007, 08:41

Post autor: zemiel » 10 sie 2007, 18:27

mozliwy jest problem z zawieszeniem plywaka,taki wygiety drucik w kształcie litery C,miałem podobne objawy az do czasu gdy wskaznik calkiem opadł na d zero,kombinacje z wymiana wskaznikow,stabilizatora napiecia itp,ale problem bym akurat w pływaku , ten drucik sie podnosil az wkoncu wyskoczyl i sie odbezpieczyl co doprowadziło do wysuniecia sie zawieszenia pływaka(taki plastykowy patyk) w wyniku czego caly pływak spadl na dno baku i wskaznik juz calkiem niewskazywal.Odkreciłem pokrywe ,najpiew zwierajac na krotko wtyki podlaczeniaowe i wskaznik paliwa odrazu ruszył do gory, odkreciłem denko od czujniak paliwa , wyłwiłem z dna baku pływak,załozylem na miejsce i jak dotychczas działa wszystko idealnie. zemiel

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 08 kwie 2009, 21:20

zemiel
to jest chyba u mnie

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 08 kwie 2009, 22:28

SowaBezOka pisze:Po pierwsze z 10 minut się podnosi (i to nie poza rezerwe), po drugie jak już się podniesie to po 1 km spadnie o dwie kreski i inne nieciekawe zachowania jak na przyklad rozne wskazywanie po wlaczeniu i wylaczeniu...
w tych modelach aut wskaznik sie długo podnosi

jesli wskaznik paliwa "plywa" góra dół i pokazuje rózne wartosci to najprawdopodobniej trzeba wyciągnąć licznik i przecyścić/dokręcić styki od wskaznika paliwa. 2 śubki mosiężne.

Stabilizatora nie podejrzewam bo gdy był słaby styk na nim to wskaznik temp tez by pływał góra dół.
SowaBezOka pisze:jest mozliwosc wymiany tego plywaka na jakis lepszy, ktory odrazu po przekreceniu stacyjki ruszyl by na swoje miejsce, albo przynajmniej poprawieniu wydajnosci obecnego?
nie ma takiej możliwości. nawet jak nowy z ASO wstawisz to też się bedzie długo podnosił. cóż taka konstukcja, nic na to nie poradzimy.

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 09 kwie 2009, 21:18

zrobiłem dziś,
wskażnik podnosi sie do pełna w ok.30 sek,

maciek259
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 mar 2009, 17:54
Lokalizacja: wałcz

Post autor: maciek259 » 11 kwie 2009, 14:19

jak to zrobiłeś bo ja kalibrowałem rezerwe i od tej pory raz się podnosi a raz stoji w miejscu. Już nie mam pomysłu jak to zrobić żeby było dobrze.

Awatar użytkownika
guzio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:26
Lokalizacja: Chełm

Post autor: guzio » 30 sie 2009, 22:02

Witam
Przyłącze się do tematu: mam zatankowane ok pól zbiornika, gdy auto stoi zapalone na światłach mijania-wskazuje ok ćwiartkę zbiornika; jak zgaszę światła mijania na postojowe wskazówka przesuwa się na połowę zbiornika (prawidłowe wskazanie), czy może to być stabilizator napięcia? czy "kończy się" wskaźnik paliwa ? bo raczej to nie jest wina pływaka chyba.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 02 wrz 2009, 21:56

guzio, a czy wskaźnik od temp wody Ci nie świruje? Ja obstawiam ten stabilzator w zegarach lub słabo skręcone zegary.

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 03 wrz 2009, 10:00

guzio pisze:Witam
Przyłącze się do tematu: mam zatankowane ok pól zbiornika, gdy auto stoi zapalone na światłach mijania-wskazuje ok ćwiartkę zbiornika; jak zgaszę światła mijania na postojowe wskazówka przesuwa się na połowę zbiornika (prawidłowe wskazanie), czy może to być stabilizator napięcia? czy "kończy się" wskaźnik paliwa ? bo raczej to nie jest wina pływaka chyba.
też to przerabiałem - u mnie przyczyną były zimne luty oraz brak styku wskaźnika z płytką drukowaną wewnątrz deski rozdzieczej. Wyjmij deske, rozbierz ją i odkręć obydwa wskaźniki od temp i od paliwa. miejsce styku z płytką do której sąprzykręcone przeleć papierkiem ściernym delikatnie, popraw luty złóż do kupy wszystko i bedzie działać. Najlepiej zaczynać od najprostszych rzeczy, a nie jak to niektórzy robią wybebeszyć pływaki zbiorniki paliwa a przyczyna leży przed samym nosem :lol: -w zegarach.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 03 wrz 2009, 13:11

bendzi40 pisze:zrobiłem dziś,
wskażnik podnosi sie do pełna w ok.30 sek,
Jak tankuje do pełna to też tak mam

jeśli w baku ma ze 10 litrów to trzeba chwile pocztekać aż pokaże względnie prawidłowy stan paliwa.

Awatar użytkownika
guzio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:26
Lokalizacja: Chełm

Post autor: guzio » 04 wrz 2009, 08:20

wskaźnik wody jest ok, tylko paliwo świruje

dzięki koledzy za podpowiedź, idzie weekend,także troszkę więcej czasu będzie,zatem zacznę od zegarów, tylko jeszcze poszukam jak się do nich dobrać

Martenzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 paź 2009, 16:36

Post autor: Martenzi » 24 paź 2009, 17:23

Witam
U mnie było podobnie wymieniłem stabilizator i nic nie pomogło.Odpuściłem sobie ,ponieważ info o rezerwie otrzymywalem od AC i do dzis było ok.Niestety zabrakło paliwa a komputer nic nie zalarmował.Takze nie mam wskaznika paliwa i co najgorsze AC padło.Nie wiem jaka przyczyna do tej pory było dobrze moze ktos z Was sie z tym spotkał.Dlaczego komputer nie wskazał niskiego poziomu paliwa.Prosze o pomoc.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 24 paź 2009, 18:09

Martenzi pisze:U mnie było podobnie wymieniłem stabilizator i nic nie pomogło.Odpuściłem sobie ,ponieważ info o rezerwie otrzymywalem od AC i do dzis było ok.Niestety zabrakło paliwa a komputer nic nie zalarmował.Takze nie mam wskaznika paliwa i co najgorsze AC padło.Nie wiem jaka przyczyna do tej pory było dobrze moze ktos z Was sie z tym spotkał.Dlaczego komputer nie wskazał niskiego poziomu paliwa.Prosze o pomoc.
Jesli wskaźnik temperatury działa poprawnie to napewno nie jest to wina stabilizatora.
Gdyby uwalony był stabilizator wskaźnik temperatury także by wariował lub nic nie pokazywał.
Domniemywam że wskazania temperatury silnika są prawidłowe.

Wg mnie na początek powinieneś dostać się do baku do pływaka.
Pod wykładziną w bagażniku (za prawą kanapą pasażera z tyłu) jest czarny dekielek przykręcony na 3 śruby krzyżakowe.
Odkręć ten dekielek i zobaczysz bak od góry gdzie masz podprowadzone przewody paliwowe oraz kostkę z przewodami

Teraz aby zdiagnozować czy usterka leży po stronie zegarów czy pływaka nalezy:
Odepnij kostkę elektryczną

Powinny być tam 4 przewody

Gruby Brązowy (masa pompy paliwa)
Gruby zielono-zółty (zasilanie pompy paliwa)

cienki brązowy (od pływaka na wskaznik)
cienki fioletowo-czarny (od pływaka na wskaznik)

Zewrzyj jakimś drucikiem te cienkie przewody (cienki brązowy i cienki fioletowo-czarny) i przekręć stacyjkę na zapłon.
Jesli wtedy wskaznik paliwa wychyli się na Full to znaczy że usterka lezy po stronie pływaka, a wskaźnik paliwa jest ok.

Tak samo jeśli wyciągnieś ta wtyczkę i przekręcisz kluczyk na zapłon powinna zapalić się ikonka rezerwy na module AC. ale wtedy sprawdzisz działanie tylko i wyłącznie AC z ikonką rezerwy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl