Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0E Benzyna + Gaz] Nie chce zapalić.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
mc21emer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 18 maja 2009, 21:53
Lokalizacja: białystok

Post autor: mc21emer » 20 maja 2009, 22:10

brodekx pisze:witam
miałem podobny problem
elektryk powiedział, że po wybuchu oderwało dno od przepływomierza powietrza bosch
skleiłem , ale nic nie pomogło
jednak na przepływomierzu jest taka czarna, nierozbieralna kopułka połączona kablem z elektryką
rozebrałem ,przekręciłem 2 obroty do przodu , skleiłem i cacy
170 w kieszeni
mogę wytłumaczyć szczegółowo :-D
Witam kolego bardzo byłbym ci wdzieczny jak bys wytłumaczył z tym przepływomierzem

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 maja 2009, 22:16

mc21emer, obawiam się, że się nie doczekasz szczegółów bo odgrzałeś kotleta (spójrz na datę tamtego postu) :mrgreen: .

brodekx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 lis 2008, 15:23
Lokalizacja: CHEŁM

Post autor: brodekx » 01 wrz 2009, 21:26

sorry chłopaki , ale moja niunia się nie psuła wiec nie zaglądałem

na tym przepływomierzu jest taka czarna puszka, trzeba ją rozebrać i przekręcić sprężynę w środku o 2-3 ząbki do przodu w zależności do obrotów silnika
potem skleić silikonem.

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 02 wrz 2009, 15:59

Witam ;-) wiem że temat stary ale może ktoś pomoże, otóż mam podobny problem audi również jest po strzale gazu i od tamtej pory trudno zapala tzn jak jest zimny jeszcze zapali a jak już pochodzi to trzeba go "stymulować" pedałem gazu po kilku sekundach kręcenia ledwo zapala dalej obroty już trzyma nie buja nimi... tak jak wyczytałem z tematu wina może leżeć w elektryce, kable WN kopułka świece były wymieniane, w przepływomierzu klapka chodzi płynnie jeden mankament jaki udało mi się dostrzec to to że pompa paliwa nie wyłącza się po tych 3-5 sekundach po prostu po włączeniu kluczykiem kontrolki się palą a pompę ciągle słychać. Zalewa się(?) Nie wiem może taki jej urok ale dlatego pytam fachowców ;) latałem już po mechanikach to każdy mówi co innego a nie chce zrobić jeszcze większego kuku :-P pozdrawiam i liczę na pomoc :)

Awatar użytkownika
zakwapl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:18
Lokalizacja: Opole/Oss

Post autor: zakwapl » 02 wrz 2009, 19:11

Vathaz pisze: jeden mankament jaki udało mi się dostrzec to to że pompa paliwa nie wyłącza się po tych 3-5 sekundach po prostu po włączeniu kluczykiem kontrolki się palą a pompę ciągle słychać.
A masz w ogóle benzynę ? A co do gazu byłeś go może jeszcze raz wyregulować po strzale? A może się zapłon przestawił ?

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 03 wrz 2009, 00:47

Nie no benzyna to jest :-) gaz prawdopodobnie jest do regulacji co muszę zrobić, tylko nawet jak na benzynie się jeździ to problem też występuje, mówisz może chodzić o zapłon? Bo jak już odpali to chodzi. A inne jeszcze możliwe warianty gdzie co w razie czego można sprawdzić ;-) ? Czytałem inne tematy i zastanawiam się czy może to też być regulator ciśnienia paliwa? Bo jego tak na dobrą sprawę nie sprawdzałem jeszcze tylko czy w moim przypadku ma to najmniejszy sens? :roll: dziękuje za odpowiedź ;-)

jeszcze jedna sprawa a to zachowanie pompy paliwa jest normalne? słychać wprawdzie że przekaźnik pyka ale pompka i tak chodzi dalej...

szczescie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 25 paź 2008, 10:39
Lokalizacja: Łódź/łódzkie

Post autor: szczescie » 03 wrz 2009, 07:56

Jak rozumiem świece, przewody WN, palec, kopułkę wymieniłeś?
Jeśli tak to może iskra? Masz ja napewno /iskrę ;P /? Mi potrafił przez 6 godzin niezapalić a później jakby nigdy nic pyk i śmiga - jeśli tak to może to być cewka. Powypinaj wszystkie kostki i powpinaj ponownie, może przyśniedziało. Sprawdź czy prąd dochodzi do cewki, czy na wyjściu z cewki jest iskra?
Mi jak padł regulator ciśnienia paliwa to czasami dość długo musiałem kręcić żeby zapalił. Zawsze możesz go wyjąć i dmuchnąć w cypelek od podciśnienia /tylko na zimnym silniku bo troche Pb ci napewno poleci a nie chcesz mieć ogniska/

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 03 wrz 2009, 09:26

Dzięki za odpowiedź czyli cewka i regulator też do obadania ;-) no samochód ma to do siebie, że jakby to powiedzieć jak dłużej nie chodzi to zapali bez problemu wiadomo złapie temperatury dopiero się przestawi na gaz obroty i na benzynie i na gazie ~1000 nie bujają się... różnicę jednak widać jak się go zgasi jeszcze na włączonym gazie lub jak pierw się go przestawi z powrotem na benzynę i dopiero zgasi... tzn problem i tak jest tylko z takim pocieszeniem że na "zgaszonym na benzynie" lub w ogóle jak się jeździ na samej benzynie, krócej pedałem gazu trzeba manewrować żeby zapalił... Dokładnie mówiąc zakręca się kluczem przez jakąś sekundę słychać że silnik stara się zaskoczyć za chwile martwa cisza z jego strony tylko rozruch słychać, po paru naciskach w pedał gazu z trudem zapala zapach benzyny też przy tym jest wyczuwalny... dlatego moje podejrzenie że się zalewa. Trochę zakręciłem ale myślę, że jest zrozumiale :-) pytam po prostu o wszystkie możliwe warianty bo mam dość daleko warsztat u kumpla a on ma dość napięty grafik :mrgreen: najlepiej byłoby raz obadać wszystko niż jeździć po kilka razy i zawracać gitarę ;-) Oczywiście wszystkie powyższe rady wykorzystam :-)

szczescie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 25 paź 2008, 10:39
Lokalizacja: Łódź/łódzkie

Post autor: szczescie » 03 wrz 2009, 12:04

Zacznij od regulatora. Jeśli padł to kup odrazu bosha inne nie wytrzymają, a i wydatków możesz se nartobić. Mi zalało 4 cylinder i zjarał sie rozrusznik.

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 03 wrz 2009, 12:24

Ok :-) na dniach postaram się to ogarnąć w razie czego temat będę stale odwiedzać jak coś to się odezwę ;-) dzięki za pomoc :mrgreen:




pojechałem dziś o dziwo znalazłem przyzwoity warsztat z komputerem postanowiłem go sprawdzić cytuje:
"Diagnoza sterowników AUDI DIFIGANT Pamięć błędów
020A Czujnik temperatury płynu chłodnicy
Przerwa/zwarcie do plusa
020C Czujnik spalania stukowego 1
Brak sygnału

gościu powiedział mi że może być uszkodzony tylko ten od chłodnicy a ten drugi wywala błąd w skutek złej pracy silnika spowodowanej uszkodzeniem tego pierwszego czujnika...
zobaczymy ma na dniach sprowadzić owy czujnik, swoją drogą jak tylko o to chodzi będę mocno zaskoczony, jest możliwe że to tylko jego wina?

szczescie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 25 paź 2008, 10:39
Lokalizacja: Łódź/łódzkie

Post autor: szczescie » 04 wrz 2009, 11:23

Zanim wymienisz sprawdź czy masz napięcie w kostce przy czujniku ;p bo jest możliwość że nie ma, tak jak u mnie tylko że póki co nie znalazłem przyczyny.

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 04 wrz 2009, 11:47

Zostawiłem dzisiaj samochód u elektryka (tego samego zresztą co na komputerze sprawdzał) czekam na telefon czy go ogarnął czy nie... nie mogę pojąć jak czujnik temperatury płynu chłodzącego (który jak wyczytałem z forum rzekomo odpowiada tylko za odpalenie wentylatorów razem z drugim czujnikiem przy silniku) w ogóle wpływa na złą pracę podczas zapłonu i ogólnie całą pracę silnika :roll: nie dość że ciężko zapala i niby obroty trzyma to jeszcze jak się go przygazuje i puści pedał gazu to silnikiem szarpie i słychać w wydechu takie bulgoczące dźwięki jakby całego paliwa nie spalał :shock: ... albo coś i faktycznie jest z tym drugim czujnikiem spalania stukowego który ponoć rzadko kiedy się psuje albo jest powiązanie jednak tego czujnika chłodnicy z ogólną pracą silnika no chyba, że ostatnia opcja że komputer wszystkiego nie wyłapał(?) i problem leży gdzieś w tym regulatorze czy zapłonie... zobaczymy co stwierdzi elektryk czekam na telefon ;-)

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 04 wrz 2009, 12:41

Podepne sie pod temat czy moglby mi ktos podac nr ORI czujnikow do silnika ABT te na króćcu przy glowicy ? z góry dzieki ;)

szczescie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 25 paź 2008, 10:39
Lokalizacja: Łódź/łódzkie

Post autor: szczescie » 04 wrz 2009, 12:51

Vathaz pisze:Zostawiłem dzisiaj samochód u elektryka (tego samego zresztą co na komputerze sprawdzał) czekam na telefon czy go ogarnął czy nie... nie mogę pojąć jak czujnik temperatury płynu chłodzącego (który jak wyczytałem z forum rzekomo odpowiada tylko za odpalenie wentylatorów razem z drugim czujnikiem przy silniku) w ogóle wpływa na złą pracę podczas zapłonu i ogólnie całą pracę silnika :roll: nie dość że ciężko zapala i niby obroty trzyma to jeszcze jak się go przygazuje i puści pedał gazu to silnikiem szarpie i słychać w wydechu takie bulgoczące dźwięki jakby całego paliwa nie spalał :shock: ... albo coś i faktycznie jest z tym drugim czujnikiem spalania stukowego który ponoć rzadko kiedy się psuje albo jest powiązanie jednak tego czujnika chłodnicy z ogólną pracą silnika no chyba, że ostatnia opcja że komputer wszystkiego nie wyłapał(?) i problem leży gdzieś w tym regulatorze czy zapłonie... zobaczymy co stwierdzi elektryk czekam na telefon ;-)
a może taki niebieski czujnik na krućcu ci padł i dostaje paliwo z wtryskiwacza rozruchowego

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 04 wrz 2009, 13:23

tzn ten co jest obok tego szarego? (z pamięci kojarzę mogę się mylić) Czyli on może też takie zachowania robić? Na komputerze by to nie wyszło? W razie jakby nic ziomek na warsztacie nie zdziałał to powiem mu żeby go obadał chociaż jeśli choć trochę ma pojęcie to pewnie i jego sprawdzi :-) tak jak sobie pomyśle kiedyś była podobna sytuacja tylko nie znam szczegółów bo to za kadencji brata jak to audi jeszcze jego było (odziedziczyłem od niego ^^) pewien mechanik go odpinał żeby go sprawdzić i faktycznie lepiej zapalał ale obrotami bujał potem go doprowadził do ładu, może coś jest znowu z nim nie halo :-> spoko w razie czego będę wiedział na czym się zawiesić :-)

Canibal, jeśli mnie ETKA nie myli mówisz o tych samych czujnikach o których właśnie rozmawiamy i jeśli dobrze znalazłem w etce to do ABT są to te same czujniki co w ABK czyli:
b 053 919 501 A - czujnik temperatury z przełącznikiem 3 styki szary
b 025 906 041 A - czujnik temperatury dla: sterownik 2 styki niebieski
mam nadzieje że pomogłem chociaż mogę się mylić nadal się uczę fachu i budowy audi :-)

szczescie, przy okazji o ten niebieski czujnik Ci chodzi :->

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl