Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] mapsensor 1z bosch

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

[B4 1Z] mapsensor 1z bosch

Post autor: gruszek01 » 05 wrz 2009, 10:26

czy ktos prubował zamienic mapa w 1z na boschu
od czego mozan wsadzis
aby nie odcinało przy 1bar
wiem ze mozna zastosowac regulator ale przy chipie dobrze by było poszerzyc zakres mapa
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2009, 12:01 przez gruszek01, łącznie zmieniany 1 raz.

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 05 wrz 2009, 12:52

podłącze się pod to samo pytanie ale na pierburgu podobno da się wymienić opornik w ec-u ale na jaki itp ?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Re: [B4 1Z] mapsensor 1z bosch

Post autor: UKI_XX » 05 wrz 2009, 13:05

gruszek01 pisze: ...od czego mozan wsadzis
aby nie odcinało przy 1bar...
to nie mapsensor odcina tylko ECU i tu nie ma wielkiego znaczenia jakiego mapa wsadzisz bo możesz wsadzić z zakresem do ponad 1.5bara a i tak Ci odetnie przy 1.0, jak chcesz żeby nie odcinało to musisz oszukać ECU a możesz zrobić to albo przed mapem albo za, no chyba że jak robisz chipa i ktoś w mapie podniesie ponad 1.0 ale to już rzadkość bo jak wklepują softy to w 90% są uniwersalne z doładowaniem rzędu 0.95-1.0 i nie więcej

na pierburgu wymienia się rezystor idący od środkowej nóżki mapa o wartości 10k na wartość 18k (+0.1bara) lub 27k (+0.2bara)

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Re: [B4 1Z] mapsensor 1z bosch

Post autor: berthold » 27 wrz 2009, 21:43

UKI_XX pisze:
gruszek01 pisze: ...od czego mozan wsadzis
aby nie odcinało przy 1bar...
to nie mapsensor odcina tylko ECU i tu nie ma wielkiego znaczenia jakiego mapa wsadzisz bo możesz wsadzić z zakresem do ponad 1.5bara a i tak Ci odetnie przy 1.0, jak chcesz żeby nie odcinało to musisz oszukać ECU a możesz zrobić to albo przed mapem albo za, no chyba że jak robisz chipa i ktoś w mapie podniesie ponad 1.0 ale to już rzadkość bo jak wklepują softy to w 90% są uniwersalne z doładowaniem rzędu 0.95-1.0 i nie więcej

na pierburgu wymienia się rezystor idący od środkowej nóżki mapa o wartości 10k na wartość 18k (+0.1bara) lub 27k (+0.2bara)
to mi się już podoba bo mam pierburga ,tylko tego skubanego ecu nie mogę za diabła wydostać z tej kieszonki coś go tam trzyma z pięć razy do niego podchodzę i za każdym razem grymas na twarzy ale może ?

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 28 lut 2010, 21:06

UKI_XX pisze:chyba że jak robisz chipa i ktoś w mapie podniesie ponad 1.0
dla tego map sensora raczej nie ma takiej możliwości on poprostu jest tak skonstruowany że przy cisnieniu rzędu 1bara osiaga limit 5v. wiec programowu tu nic nie zrobimy dlatego trzeba go oszukać.
na pierburgu wymienia się rezystor idący od środkowej nóżki mapa o wartości 10k na wartość 18k (+0.1bara) lub 27k (+0.2bara)
czyli równie dobrze możemy zastosować tą metode w przypadku bosha tylko,
albo trzeba prześledzić scieżki w sterowniku od 54pinu co jest troche trudne.
albo spróbować sie wpiąć z rezystorem powiedzmy 10k w pin 54 i obserwować co sie bedzie działo na manometrze wg mnie powinien puzniej zadziałać n75
jak np w moim przypadku cisnienie dochodzi do 1bara i nastepuje zadziałanie n75 i otwarcie wg. to po zastosowaniu rezystora cinienie powinno dojsc do 1.1bara.

jesli źle kombinuje to mnie poprawcie. i czy wogule takie cos zdało by egzamin?

Karli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2007, 20:29

Post autor: Karli » 01 mar 2010, 12:15

Witam, w tej chwili mało odzywam się na forum, bo brak czasu.
Ale temat mnie zainteresował.
U siebie w 1Z założyłem na wężyku do mapsensora zaworek redukcyjny. Turbinka dmucha do 1,3-1,4 bara, ale jak za długo przeciągnę, to i tak łapie notlaufa. Muszę wówaczas na chwilę odpuścić, aż ECU wróci do normalynch ustawień.
Regulacja na dołożonym zaworku niewiele już pomaga /jest prawie skręcony na maxa/.
Może ktoś wie skąd ECU wie że ciśnienie doładowania jest zbyt wysokie i łapie tryb awaryjny.
Spadek mocy jest bardzo oczuwalny i mnie to strasznie denerwuje.

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 01 mar 2010, 12:23

Karli, am masz jakiegoś chipa zażuconego? bo na samym powietrzu nie pojedzie.

jesli nie masz chipa badz rezystora to przyczyna spadku mocy może być brak paliwa.

ecu do wyznaczenia dawki potrzebuje sygnału z mapsensora czujnika temp. w kolektorze ssacym, temp. paliwa, czujnika temp cieczy i z przepływki,

Karli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2007, 20:29

Post autor: Karli » 01 mar 2010, 12:42

wenon pisze:Karli, am masz jakiegoś chipa zażuconego? bo na samym powietrzu nie pojedzie.

jesli nie masz chipa badz rezystora to przyczyna spadku mocy może być brak paliwa.

ecu do wyznaczenia dawki potrzebuje sygnału z mapsensora czujnika temp. w kolektorze ssacym, temp. paliwa, czujnika temp cieczy i z przepływki,
Tak, czip jest, wtryski od AFN.
Nie do końca wiem, czy lapiąc notlauf, obcina ciśnienie turbo poprzez N75, czy ECU obcina dawkę paliwa po złapaniu błędu. Dlatego nie wiem co z tym problemem zrobić.
Myślę jescze żeby za zaworkiem redukcyjnym, a przed mapsensoerm, zrobić mały otworek w wężyku. Powinno to dodatkowo oszukać mapsensor, a tym samym zniwelować notlaufy.
Muszę jeszcze sprawdzić jeszcze katalizator, bo go nie wycinałem i drożność kolektora ssącego.

Co do kwestii braku paliwa, to wydaje mi się ze jest dobrze, bo turbinka pięknie ciągnie do wartości max.ciśnienia.
Trochę dymi, ale to chyba normalne. Dobry diesel musi dymić.

Pozdr.

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 01 mar 2010, 12:49

sprubój może skrecic reduktor na mniejsze cisnienie np 1,1 1.2 bara i wtedy zobacz co sie bedzie działo.

Karli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2007, 20:29

Post autor: Karli » 01 mar 2010, 13:06

wenon pisze:sprubój może skrecic reduktor na mniejsze cisnienie np 1,1 1.2 bara i wtedy zobacz co sie bedzie działo.
OK, Wenon, dzięki, pobawię się i dam znać.
Chodzi mi jeszcze po głowie ten rezystor, do wlutowania w przewód od mapsensora do ECU.
Jak ktoś już się z tym bawił, to proszę o info, czy warto.

A co do Chipu, to kupiłem na allegro. I faktycznie mocy przybyło, turbo mocniej pompuje.
Ale pojawił się problem notlauf "wartość ciśnienia w kolektorze ssącym poza wskazanym zakresem."

Teraz mam mało czasu na grzebanie w aucie, bo kończę budowę. Ale temat ten bym rozwiązał, bo strasznie mnie denerwuje kiedy poczas wyprzedzania, 20 kucy ucieka w pole.

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 02 mar 2010, 11:05

kolego Karli prawdopodobnie masz źle zrobiony wsad do sterownika który ma podniesione za wysoko ciśnienie powyżej zakres map-sensora albo masz problem z n75 oraz proponuje sprawdzić ten wężyk co idzie od serwa do mapa czy szczelny potrafi on sie przełamać i przepalić od wydechu.

jak jest wszystko ok tzn n75 i wężyki to obstawiam ze to wina chipa

ja osobiście bez problemu z notlaufem mogę dać 1.6-1.7 bara :mrgreen:

Karli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2007, 20:29

Post autor: Karli » 02 mar 2010, 12:00

kostrz pisze:proponuje sprawdzić ten wężyk co idzie od serwa do mapa czy szczelny potrafi on sie przełamać i przepalić od wydechu.
Dzięki za info. Sprawdzę. Tylko do mapsensora idzie wężyk od turbo a nie od serwa.
Przeciez tak jest ciśnienie doładowania jakie pomuje turbawka.
Pozdr

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 02 mar 2010, 12:05

sorry chodziło mi o węzyk miedzy IC-reduktor-mapsensor chyba ze ty masz zamontowany reduktor miedzy n75 a WG

Karli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2007, 20:29

Post autor: Karli » 02 mar 2010, 12:37

kostrz pisze:... chyba ze ty masz zamontowany reduktor miedzy n75 a WG
Nie,
mam wpięty "precyzyjny metalowy reduktor" w wężyk przed Mapsensorem.

Chodza mi po głowie jeszcze wtryski 0,216, jak poczytałem trochę o Twoich modyfikacjach.
Masz może do nich dostęp?
Na allegro gośc sprzedaje.
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=915121463
200,00 pln za zwrot starych.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 02 mar 2010, 12:46

Karli, na forum golfa cowboy się zajmuje 216stkami. Poczytaj to się wszystkiego dowiesz. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl