[B4 1Z] mapsensor 1z bosch
[B4 1Z] mapsensor 1z bosch
czy ktos prubował zamienic mapa w 1z na boschu
od czego mozan wsadzis
aby nie odcinało przy 1bar
wiem ze mozna zastosowac regulator ale przy chipie dobrze by było poszerzyc zakres mapa
od czego mozan wsadzis
aby nie odcinało przy 1bar
wiem ze mozna zastosowac regulator ale przy chipie dobrze by było poszerzyc zakres mapa
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2009, 12:01 przez gruszek01, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [B4 1Z] mapsensor 1z bosch
to nie mapsensor odcina tylko ECU i tu nie ma wielkiego znaczenia jakiego mapa wsadzisz bo możesz wsadzić z zakresem do ponad 1.5bara a i tak Ci odetnie przy 1.0, jak chcesz żeby nie odcinało to musisz oszukać ECU a możesz zrobić to albo przed mapem albo za, no chyba że jak robisz chipa i ktoś w mapie podniesie ponad 1.0 ale to już rzadkość bo jak wklepują softy to w 90% są uniwersalne z doładowaniem rzędu 0.95-1.0 i nie więcejgruszek01 pisze: ...od czego mozan wsadzis
aby nie odcinało przy 1bar...
na pierburgu wymienia się rezystor idący od środkowej nóżki mapa o wartości 10k na wartość 18k (+0.1bara) lub 27k (+0.2bara)
Re: [B4 1Z] mapsensor 1z bosch
to mi się już podoba bo mam pierburga ,tylko tego skubanego ecu nie mogę za diabła wydostać z tej kieszonki coś go tam trzyma z pięć razy do niego podchodzę i za każdym razem grymas na twarzy ale może ?UKI_XX pisze:to nie mapsensor odcina tylko ECU i tu nie ma wielkiego znaczenia jakiego mapa wsadzisz bo możesz wsadzić z zakresem do ponad 1.5bara a i tak Ci odetnie przy 1.0, jak chcesz żeby nie odcinało to musisz oszukać ECU a możesz zrobić to albo przed mapem albo za, no chyba że jak robisz chipa i ktoś w mapie podniesie ponad 1.0 ale to już rzadkość bo jak wklepują softy to w 90% są uniwersalne z doładowaniem rzędu 0.95-1.0 i nie więcejgruszek01 pisze: ...od czego mozan wsadzis
aby nie odcinało przy 1bar...
na pierburgu wymienia się rezystor idący od środkowej nóżki mapa o wartości 10k na wartość 18k (+0.1bara) lub 27k (+0.2bara)
dla tego map sensora raczej nie ma takiej możliwości on poprostu jest tak skonstruowany że przy cisnieniu rzędu 1bara osiaga limit 5v. wiec programowu tu nic nie zrobimy dlatego trzeba go oszukać.UKI_XX pisze:chyba że jak robisz chipa i ktoś w mapie podniesie ponad 1.0
czyli równie dobrze możemy zastosować tą metode w przypadku bosha tylko,na pierburgu wymienia się rezystor idący od środkowej nóżki mapa o wartości 10k na wartość 18k (+0.1bara) lub 27k (+0.2bara)
albo trzeba prześledzić scieżki w sterowniku od 54pinu co jest troche trudne.
albo spróbować sie wpiąć z rezystorem powiedzmy 10k w pin 54 i obserwować co sie bedzie działo na manometrze wg mnie powinien puzniej zadziałać n75
jak np w moim przypadku cisnienie dochodzi do 1bara i nastepuje zadziałanie n75 i otwarcie wg. to po zastosowaniu rezystora cinienie powinno dojsc do 1.1bara.
jesli źle kombinuje to mnie poprawcie. i czy wogule takie cos zdało by egzamin?
Witam, w tej chwili mało odzywam się na forum, bo brak czasu.
Ale temat mnie zainteresował.
U siebie w 1Z założyłem na wężyku do mapsensora zaworek redukcyjny. Turbinka dmucha do 1,3-1,4 bara, ale jak za długo przeciągnę, to i tak łapie notlaufa. Muszę wówaczas na chwilę odpuścić, aż ECU wróci do normalynch ustawień.
Regulacja na dołożonym zaworku niewiele już pomaga /jest prawie skręcony na maxa/.
Może ktoś wie skąd ECU wie że ciśnienie doładowania jest zbyt wysokie i łapie tryb awaryjny.
Spadek mocy jest bardzo oczuwalny i mnie to strasznie denerwuje.
Ale temat mnie zainteresował.
U siebie w 1Z założyłem na wężyku do mapsensora zaworek redukcyjny. Turbinka dmucha do 1,3-1,4 bara, ale jak za długo przeciągnę, to i tak łapie notlaufa. Muszę wówaczas na chwilę odpuścić, aż ECU wróci do normalynch ustawień.
Regulacja na dołożonym zaworku niewiele już pomaga /jest prawie skręcony na maxa/.
Może ktoś wie skąd ECU wie że ciśnienie doładowania jest zbyt wysokie i łapie tryb awaryjny.
Spadek mocy jest bardzo oczuwalny i mnie to strasznie denerwuje.
Karli, am masz jakiegoś chipa zażuconego? bo na samym powietrzu nie pojedzie.
jesli nie masz chipa badz rezystora to przyczyna spadku mocy może być brak paliwa.
ecu do wyznaczenia dawki potrzebuje sygnału z mapsensora czujnika temp. w kolektorze ssacym, temp. paliwa, czujnika temp cieczy i z przepływki,
jesli nie masz chipa badz rezystora to przyczyna spadku mocy może być brak paliwa.
ecu do wyznaczenia dawki potrzebuje sygnału z mapsensora czujnika temp. w kolektorze ssacym, temp. paliwa, czujnika temp cieczy i z przepływki,
Tak, czip jest, wtryski od AFN.wenon pisze:Karli, am masz jakiegoś chipa zażuconego? bo na samym powietrzu nie pojedzie.
jesli nie masz chipa badz rezystora to przyczyna spadku mocy może być brak paliwa.
ecu do wyznaczenia dawki potrzebuje sygnału z mapsensora czujnika temp. w kolektorze ssacym, temp. paliwa, czujnika temp cieczy i z przepływki,
Nie do końca wiem, czy lapiąc notlauf, obcina ciśnienie turbo poprzez N75, czy ECU obcina dawkę paliwa po złapaniu błędu. Dlatego nie wiem co z tym problemem zrobić.
Myślę jescze żeby za zaworkiem redukcyjnym, a przed mapsensoerm, zrobić mały otworek w wężyku. Powinno to dodatkowo oszukać mapsensor, a tym samym zniwelować notlaufy.
Muszę jeszcze sprawdzić jeszcze katalizator, bo go nie wycinałem i drożność kolektora ssącego.
Co do kwestii braku paliwa, to wydaje mi się ze jest dobrze, bo turbinka pięknie ciągnie do wartości max.ciśnienia.
Trochę dymi, ale to chyba normalne. Dobry diesel musi dymić.
Pozdr.
OK, Wenon, dzięki, pobawię się i dam znać.wenon pisze:sprubój może skrecic reduktor na mniejsze cisnienie np 1,1 1.2 bara i wtedy zobacz co sie bedzie działo.
Chodzi mi jeszcze po głowie ten rezystor, do wlutowania w przewód od mapsensora do ECU.
Jak ktoś już się z tym bawił, to proszę o info, czy warto.
A co do Chipu, to kupiłem na allegro. I faktycznie mocy przybyło, turbo mocniej pompuje.
Ale pojawił się problem notlauf "wartość ciśnienia w kolektorze ssącym poza wskazanym zakresem."
Teraz mam mało czasu na grzebanie w aucie, bo kończę budowę. Ale temat ten bym rozwiązał, bo strasznie mnie denerwuje kiedy poczas wyprzedzania, 20 kucy ucieka w pole.
kolego Karli prawdopodobnie masz źle zrobiony wsad do sterownika który ma podniesione za wysoko ciśnienie powyżej zakres map-sensora albo masz problem z n75 oraz proponuje sprawdzić ten wężyk co idzie od serwa do mapa czy szczelny potrafi on sie przełamać i przepalić od wydechu.
jak jest wszystko ok tzn n75 i wężyki to obstawiam ze to wina chipa
ja osobiście bez problemu z notlaufem mogę dać 1.6-1.7 bara :mrgreen:
jak jest wszystko ok tzn n75 i wężyki to obstawiam ze to wina chipa
ja osobiście bez problemu z notlaufem mogę dać 1.6-1.7 bara :mrgreen:
Nie,kostrz pisze:... chyba ze ty masz zamontowany reduktor miedzy n75 a WG
mam wpięty "precyzyjny metalowy reduktor" w wężyk przed Mapsensorem.
Chodza mi po głowie jeszcze wtryski 0,216, jak poczytałem trochę o Twoich modyfikacjach.
Masz może do nich dostęp?
Na allegro gośc sprzedaje.
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=915121463
200,00 pln za zwrot starych.